Gå til innhold

PS3 100ganger 2,5 Ghz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt den skal vere 1000 ganger mindre enn et menneske hår..om det er sant eller tror ikkje jeg.

Blir den 100 ganger kraftigere enn 2,5 Ghz prosessor korleis blir bærbare dataer om 2-3 år.

Bør jeg vente med å kjøpe eller, jeg vet jo at for ca. hver måned blir prosessorer 2-3 mhz kraftigere. :-?

Lenke til kommentar

ehh ikke alle er helt med på prossesor teknologiene her. Det er forskjell på x86 og consol cpuer (RISK)

RISK cpuer har bare ett lite sett med instruksjoner som gjør at disse utførers mye raskere enn f.eks PIII med ca 70 funskjoner.

2,5 cpuen er nok sammenlignet med en x86 og da høres det rimelig heftig ut, men sannheten er litt anderledes.

Programmene må jo også kodes for RISK og dette er tungvindt i forhold til x86.

Bare husk tilbake på C64/A500/A1200 som tiltross for meget lav klokkefrekvens var raskere enn pcer.

####

Forbehold om faktafeil

####

Lenke til kommentar
Har hørt den skal vere 1000 ganger mindre enn et menneske hår..om det er sant eller tror ikkje jeg.

Blir den 100 ganger kraftigere enn 2,5 Ghz prosessor korleis blir bærbare dataer om 2-3 år.

Bør jeg vente med å kjøpe eller, jeg vet jo at for ca. hver måned blir prosessorer 2-3 mhz kraftigere. :-?

Det er vel heller snakk om at transistorene i cpu'en vil være 1000 ganger mindre enn menneskehår.

Lenke til kommentar

Nå har ikke ultrafiolett teknologien blitt sluppet enda. Det vil være prosessorer som begynner på minimum 10ghz. Det var snakk om at den blir sluppet i 2004/2005. Så lenge konkurentene holder seg til teknologien som er i dag og presser den til det maksimale, er det stor mulighet vi ikke vil se ultrafiolett-teknologi på flere år. Det er kun snakk om en ting.. Penger. Når det gjelder konsoll markede tror jeg denne teknologien kan komme tidligere. Siden det er en annen form for konkuranse. Derfor skal ingen se bort fra at sony sin ps3 har noe slikt.

Det forundrer meg ikke at selskaper som amd og intel driver interne avtaler som kan minne mye på monopolisme. Sier ikke alt er en konspirasjon, men når de vet vi kjøper 1ghz kraftigere maskin for en solid penge, så er det ikke poeng i å gi oss 10Ghz krafigere kost for samme mynt. Så hvorfor slite på et så høyt nivå, når du kan tjene de samme milliardene lenger nede. Det selskapet som kommer med slike prosessorer i nær fremtid blir vel kalt Messiah, eller Dumbass :lol:

Lenke til kommentar
Er det sant at Playstation 3 kommer med en 100 ganger bedre prosessor enn 2,5 Ghz i 2004/2005 ? :-?

Nei, eller dvs jeg nekter å tro det før jeg ser det, Sony har ikke akkurat noe bra rykte når det gjelder sakelighet og systemspecs, og 100 ganger kjappere til konsumer-pris om 1-2år? Da må det komme en teknologi-revulosjon, og det kjapt.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hmm.. Husker at jeg leste om dette for et par måneder siden... Tingen var da at PS3 konsollene allti skulle være tilkoblet bredbånd.. Når man ikke brukte konsollen skal den stå å svive i en slags dvalemodus der andre PS3 geeks låner din prosessorkraft.... Virker ihvertfall mer sannysnlig enn at Sony skal utvikle en enkelt cpu som er 100, 200 eller 1000 ganger raskere en den som er plassert i dagens PS2...

MvH.

Beret

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...