Gå til innhold

Facebook: hvordan forby tilgang til profil ifra søkeresultater?

TeVa

Anbefalte innlegg

Når jeg søker på Facebook, og får opp en hel masse mennesker/treff, så er det noen som er BLÅ og som dermed er en link til dennes profil, mens mange/de fleste er SVARTE, og som jeg dermed ikke får sett profilen til.

Er det noe jeg gjør feil, eller er det slik at alles profiler ikke synes ?

Er dette noe man velger selv, og i tilfelle hvor gjør jeg dette valget med meg selv ?

Terje

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette bestemmer ein sjølv, ved å trykke på privacy, oppe til høgre. Under Profile bestemmer ein kven som skal kunne sjå profilen din.

Okey, da har jeg lært litt til.

Nå er det mulig jeg er litt "treig", men er ikke noe av poenget med Facebook å finne tilbake til gamle venner fra skole, hjemsted etc. ?

Dette blir jo litt vanskligere hvis man kun har et navn (og evnt. et bilde) å gå etter, og ikke kan gå inn i profilen til vedkommende, for å se om denne personen er den riktige.

Eller er det jeg som har "misforstått" :dontgetit:

Terje

Lenke til kommentar

Da kan du poke vedkommende...

Enkelte av oss vil helst ikke bli sett så alt for lett. Personlig har jeg stengt av tilgang for alle bortsett fra mine venner. Mange gir tilgang til sine nettverk, så det er mulig du får tilgang til flere profiler om du melder deg inn i Norway-nettverket.

Lenke til kommentar
Da kan du poke vedkommende...

Enkelte av oss vil helst ikke bli sett så alt for lett. Personlig har jeg stengt av tilgang for alle bortsett fra mine venner. Mange gir tilgang til sine nettverk, så det er mulig du får tilgang til flere profiler om du melder deg inn i Norway-nettverket.

Den er grei.

Hva er forskjellen på å "Poke" noen og å sende dem en "Message" ?

Terje

Lenke til kommentar

Å poke er å «dytte til nokon», litt som nudging på MSN. Det kjem opp ein varsling om at brukaren har poka deg, men eg trur ikkje noko anna skjer. Å sende ei melding (message) er å sende ei melding.

Redigert: Eg er ikkje den som er mest «inne» i Facebook, so andre har kanskje meir å tilføye.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...