Gå til innhold

Jeg har et filoverførings problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestilt en ekstern harddisk

(http://www.psdata.no/ps.asp?it=133368)

Jeg har veldig lite plass på system C: så derfor trengte jeg en ny harddisk.

Jeg har tenkt til å flytte over hele Documents and Settings til ekstern harddisken for å frigjøre plass på :C.

Men før når jeg har flyttet litt på filer i documents and settings så har det ofte kommet de samme filene, som f.eks jeg flyttet på mappen Min Musikk, da kom det en ny min musikk som var tom der den egentlige min musikk hadde vært før.

Hvis jeg flytter over hele Documents and Settings til ekstern harddisken, vil det komme opp en ny Documents and Settings etterpå da ?

Isåfall er det noe man kan gjøre så det ikke skjer ?

Endret av Glaurung
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du høyreklikker på myDocuments så kan du velge plassering av denne. F.eks flytte den over til en annen disk. Du vil fortsatt finne den i explorer og min datamaskin som egne ikoner osv :) Det er jo strengt tatt bare en snarvei til C:\Documents and Settings\<user>\My Documents

Lenke til kommentar
Høyreklikk "Mine dokumenter" -> velg "Egenskaper -> velg "Flytt" -> Velg ekstern disk.

Da blir alle dokumenter flyttet til ny lokasjon, og mappen "Mine dokumenter" vil ikke dukke opp på C diksen igjen.

Knallbra tips! Dette skulle stått i en guide "hvordan lage et idiotsikkert windows". Dette visste jeg ikke. Greit å ha alt viktig på en annen disk/partisjon ved reinstallering.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...