Gå til innhold

Skal jeg kjøpe "Club3D Radeon X1950 Pro 256MB AGP"?

bobafett

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et nytt skjermkort. Kjøpte først et PowerColor x1950pro agp. Det virket i noen få dager. Fant ut her på forumet at det er svært få som faktiske har fått dette kortet til å virke som forventet.

Jeg fikk et XFX 7950xt agp i erstatning. Ett kort med ekstrem viftestøy. Fikk heller ikke Rivatuner eller nTune til å styre vifa. Kortet gikk i søpla i dag. Klarte seff å ødelegge noe da jeg skiftet kjøler.

Nå må jeg ha nytt kort, og lurer litt på "Club3D Radeon X1950 Pro 256MB AGP".

Ønker å få vite erfaringer med dette kortet. Positive og negative. Det som er mest interessant er støynivå, og om vifta lar seg styra av f.eks. ATI Tray Tools.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt med det kortet, men Sapphire RADEON x1950Pro har jeg selv i pci-expres verson og er veldig fornøyd. Vifta bråker nesten ingenting når den står på standard fart. Setter du den på 100% så kan du høre det ganske så godt, men dette er lite nødvendig. Har den på 40-50% hele tiden og temperaturen holder seg bra :thumbup:

PS! Sapphire kortet er også litt høyere klokket fra fabrikk så du vil få en ekstra fps boost med dette kortet :D

Endret av Krissern_
Lenke til kommentar
Vet ikke helt med det kortet, men Sapphire RADEON x1950Pro har jeg selv i pci-expres verson og er veldig fornøyd. Vifta bråker nesten ingenting når den står på standard fart. Setter du den på 100% så kan du høre det ganske så godt, men dette er lite nødvendig. Har den på 40-50% hele tiden og temperaturen holder seg bra :thumbup:

Det høres jo bra ut. Den vifta tar ikke så stor plass heller.

....og dette kortet lar ATI Tray Tools ordne viftehastigheter....eller?

Lenke til kommentar

Det høres jo bra ut. Den vifta tar ikke så stor plass heller.

....og dette kortet lar ATI Tray Tools ordne viftehastigheter....eller?

Ja, det går fint med ATT. Slank vifte er bra vettu :D og designet er jo ganske mye penere enn på de andre x1950Pro kortene, syns nå jeg da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...