Gå til innhold

Oppgradere Canon S2IS med CHDC?

Anbefalte innlegg

Jeg har et canon powershot S2IS, og lurer på om jeg skal installere CHDC oppgraderingen som gir mulighet for fotografering i RAW. Er dette et kamera som vil egne seg bra for fotografering i RAW?

Vil jeg miste garantien på kamera hvis jeg gjør det? Jeg vil ikke miste den, siden jeg har hørt at denne modellen har ett problem med sensoren, og jeg har allerede benyttet meg av garantien en gang pga. dette.

Jeg tenker på å bytte til dslr snart,og da er det vel en fordel å ha vært innom litt fotografering i raw først..?

Mvh. Erlend M. Bremset

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det er vel bare ett års garanti på S2IS? Og det er jo kommet to generasjoner etter det..

Glem ikke fem års reklamasjonrett (hvis kameraet er kjøpt i Norge).

Er det en offisiell oppgradering, bør det ikke være noen fare. Om den ikke er offisiell, kan det være at du blir nektet reklamasjon ved en evt. servicesak.

Lenke til kommentar

Reklamasjonen dekker jo bare svakheter i konstruksjonen, altså en feil som kommer av at tingen ikke tålte å bli brukt slik den var ment. Naturligvis vil ikke feil forårsaket av en uoffisiell sw-hack være gjenstand for reklamasjon.

Imidlertid vil jeg tro at f.eks støy i zoom-motoren måtte kunne dekkes av denne reklamasjonsretten helt uavhengig av sw i kameraet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...