Gå til innhold

Hvor mange armhevinger tar du?

Gjest medlem-122769

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

25-30 alt etter dagsform og vilje :p

Føler jeg gjør det dårligere i mange rep. øvelser som push-ups i forhold til max rep. øvelser som benkpress. Husker når jeg tok 85kg i benkpress første gang klarte jeg rundt 30 push-ups. Og da veide jeg kun 65kg. Mens andre jeg kjente som kunne ta 50 push-ups eller mer ikke klarte like tunge løft.

Kan vel tenkes det er noe relatert til gener? :hmm:

Lenke til kommentar
Dere vet at det er stor forskjell på armhevninger og push-ups ja? Tror nemlig ikke at folk er klar over det, for jeg har veldig liten tro på at noen her klarer 100 armhevninger.

Forøvrig klarer jeg ingen av noen av dem tror jeg, jeg er litt for mye nerd til å prøve. :)

Armhevninger er vel egentlig bare et norsk ord for push-ups?

Jeg greier 63 stykker! :)

Lenke til kommentar
32 pushups med strak rygg, brystkassen nedtil en flat hånd på bakken, skulderbredde på hendene og haken nedi gulvet.

Alt korrekt utført etter militær standard.

Spør du meg er haken nedi noe tull, bruker tid, krefter og konsentrasjon på å få den jævla haken nedi gulvet. Hrmf.

Hvis du kjører ræva litt opp i været, og lener deg såvidt litt lenger fram, så får du mer tyngde på brystet. Det er jo ikke om å gjøre å ta flest, men å kjenne det, og gjøre det ordentlig? :)

Lenke til kommentar
Armhevninger er vel egentlig bare et norsk ord for push-ups?

Ja, han tenkte vel på sit-ups.

Nei, armhevninger er det norske ordet for det engelske uttrykket hang-ups.

Der tar du nok dessverre feil! Finn ett eksempel på at armhevninger er brukt som betegnelsen på en pull-up?

Ikke for å være pirkete men... Jo, det er for å være pirkete!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-122769
he klart 104stk med brystkassa nede i gulvet hver gang. i 10 klassen når me hadde test:P

går nå på vg1.

træna kvar dag :p på formtoppen

Wow, 104 stk? Kan du gjøre det en gang til å legge ut en video på Youtube elns? :p Hadde vært konge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...