evgeny Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hei. Dette gjelder en web app. Jeg har mekka en DataGrid og putta data i den men jeg må også få til slik at det skal kunne være mulig å trykke på dataen for å kunne jobbe videre med den. Akkurat nå er er det ikke mulig å trykke på de forskjellige radene i DataGriden. Har DataGrid denne muligheten for å trykke på radene? Takk på forhånd Endret 29. november 2007 av evgeny Lenke til kommentar
Xipil Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hei. Dette gjelder en web app. Jeg har mekka en DataGrid og putta data i den men jeg må også få til slik at det skal kunne være mulig å trykke på dataen for å kunne jobbe videre med den. Akkurat nå er er det ikke mulig å trykke på de forskjellige radene i DataGriden. Har DataGrid denne muligheten for å trykke på radene? Takk på forhånd Vet ikke om dette kan hjelpe deg men litt info fra msdn. SelectCommand, DataGrid Members, SelectedItem og SelectedIndexChanged Endret 29. november 2007 av ialu Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Har fått laget datagrid med data nå men når jeg klikker på en rad så blir ikke getSelected funskjonen kalt. Slik ser koden ut for datagrid: <asp:datagrid id="myGrid" width=100% runat="server" gridlines="both" cellpadding=5 font-size="8pt" autogeneratecolumns=false onSelectedIndexChanged="getSelected" AllowPaging="True" ShowFooter="True" ToolTip="Saker i kø"> OSV..... og slik ser get selected funsjonen ut i C# protected void getSelected(object sender, EventArgs e) { Response.Redirect("www.vg.no"); } Men som sagt getSelected blir ikke kalt når jeg trykker på en rad. Siden bare refresher seg. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har fått det til nå men et lite problem. Når den går til www.vg.no så ser adressen slik ut i adressefeltet http://localhost:1064/su/www.vg.no LOL. Hvorfor er det slik? Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Om jeg ikke husker helt feil så tror jeg det løser seg med å bruke "http://www.vg.no" istedet for bare "www.vg.no" Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Tusen takk det funka :-) Men jeg har et problem til. Uansett hvilken rad jeg velger i datagrid så er index = -1 Dette fungerer jo utmerket på dropdownlist for eks men hvorfor ikke i datagrid? protected void getSelected(object sender, EventArgs e) { int index = myGrid.SelectedIndex; } Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Prøv RowEnter-eventet på DataGridView Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Prøv RowEnter-eventet på DataGridView jeg bruker ikke DataGridView her. Kan du skrive meg et kort eksempel? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Her koden for hele datagrid <asp:datagrid id="myGrid" width=100% runat="server" gridlines="both" cellpadding=5 font-size="8pt" autogeneratecolumns=false onSelectedIndexChanged="getSelected" AllowPaging="True" ShowFooter="True" ToolTip="Saker i kø"> <headerstyle backcolor="LightSteelBlue" font-bold=True /> <columns> <asp:templatecolumn headertext="Title"> <headertemplate> Name </headertemplate> <itemtemplate> <asp:linkbutton id="title" runat="server" OnClick="getSelected" Text='<%# Container.DataItem %>' /> </itemtemplate> </asp:templatecolumn> </columns> <FooterStyle BackColor="LightSteelBlue" /> </asp:datagrid> og dataen som jeg binder til den er så enkelt som arraylist som ser sånn ut protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { ArrayList list = new ArrayList(); list.Add("Linje1"); list.Add("Linje2"); myGrid.DataSource = list; myGrid.DataBind(); } Er det noe gærnt i koden til datagrid? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Glem det gutta. Jeg har fått fixa alt dette her sjæl :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå