Anders Leipsland Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Har fått meg et delikat lite problem her. 75GXPen min har kræsja slik som 75GXPer gjerne gjør. Greit nok, Komplett gir meg sikkert ny HD nå, men nå er det engang slik at på den HDen så lå det en fil som het "falconbridge.mdb". Den fila skulle jeg levert til IT læreren min i morra som svar på en oppgave. Den fila er litt vanskelig å få tilbake... Å lage en ny DB orker jeg ikke begynne på nå, men det går jo heller ikke ann å si til læreren at HDen kræsja. Hvilken lærer tror på det liksom? Blir som å si at du kom forsent til skolen pga du måtte redde en katt ned fra et tre. IT læreren min har ivertfall ikke hørt om problemene som er med 75GXP serien(og spesielt 45GB versjonen som jeg har/hadde). Så nå bønnfaller jeg alle snille personer som har en eller annen Access database som ikke er beregnt knytta opp mot web eller noe veldig avanserte greier om å maile den til meg([email protected]). Min oppgave er veldig fri, går rett og slett ut på at vi skulle lage en database som kan brukes til noe. F.eks cd-arkiv, filmutleie osv. Noen som har noe liggende? Er litt desperat/fortvila nå. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Kan ikke la være :smile: Hvorfor i all verden har du ikke backup av viktige ting. Du som tydelig vis gir de fleste råd her på forumet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 15:08, Xizor skrev:Hvorfor i all verden har du ikke backup av viktigeting. Har "back-up er for pingler" holdninga. Aldri mista noe særlig mye før. Vurderer å kanskje bli en av pinglene nå... Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Ja, det er med backup og sånt er no dritt.. hehe.. Jeg mista alt en dag jeg også da. kjørte Partition Manager 4.0. jeg skulle endre størrelsen på psrtisjonene, også var det en feil på Hd'en da. da mista jeg alt som lå på både C: og D:! jævelig surt!!! Ja, begyn med backup Anders!! Det lønner seg.. jeg har 12-13giga som jeg har lasta ned nå, som jeg må få brent. (venter på billige DVD-Brennere) Lenke til kommentar
house Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 hmmmz, backup ja. høres bra ut, har selv en IBM 75gxp 45giger, den har en lei tendens til å gi med falske fortvilelser, har hatt den i ca 1 år nå, den har den siste tiden laget en stygg skrape lyd, omtrent sånn lyd som når katta di skraper på veggen, stygge greier, så backup er vel en fin ting.. selv om jeg er lik som anders der, backup er for pingler.. =) TA BACKUP be safe.. akkurat som med DONG, bruk den å bli safe =) =) lol har vel ikke så mye med dette å gjøre men, uansett.. IBM disker = hell on earth... Housey Lenke til kommentar
Rent2Kill Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Backup !!! Få tak i en HD til. Legg data som du vill ta vare på på begge. Begge disker død, det skall nye til. En liten disk til dokumenter og annet du ikke gidder og brenne ut på CD. Lenke til kommentar
uthus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Jeg også hadde en IBM GXP 45 Kjøpte den multicom, krasjet etter en uke, fikk ny, den krasjet etter 6 måneder Jeg hadde backup, men backup disken krasjet også Mistet flere access baser som har jobbet mye med + mye annet snacks Shit Happpens Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Når ble dette en diskusjon om IBM's 75GXP serie? Quote: Så nå bønnfaller jeg alle snille personer som har en eller annen Access database som ikke er beregnt knytta opp mot web eller noe veldig avanserte greier om å maile den til meg([email protected]). Min oppgave er veldig fri, går rett og slett ut på at vi skulle lage en database som kan brukes til noe. F.eks cd-arkiv, filmutleie osv. Noen som har noe liggende? Er litt desperat/fortvila nå. Det ligger jo noen maler inne i access da, om IT læreren din ikke sjekka de, kan du jo bare ta med deg det på skolen i morra! _________________ Joining the 200-club! Athlon XP 1600+@1800+ (1533MHz) EPoX 8KHA+ 256MB Nanja DDR (2-2-2) Western Digital XL 40GB GeForce2 Ti/500XP (295/500) [ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2002-01-06 22:19 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-06 22:18, amd_guru skrev:Det ligger jo noen maler inne i access da, om IT læreren din ikke sjekka de, kan du jo bare ta med deg det på skolen i morra! Ser ut som dette blir løsninga :sad: - må nesten finne ut om jeg kan ha noe mer fravær så jeg kan være syk i morra. Da har jeg liksom litt lengre tid på meg. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hvilken version av Office har du? På 2002 er det vel en god del flere og annerledes maler enn på 2000 og 97. Tror neppe IT læreren din har Office 2002 :wink: Når man instalerer office, uansett version, kan man vel velge å instalere 'Flere maler for access'?!? Er ikke sikker, men i word er det i alle fall 'Flere maler for brev, dokumenter, CV'er osv...' Om du er heldig har ikke IT læreren din sett disse 'nye, sjulte' malene Hadde vært trist om du tok med deg en av std. malene, så får du stryk fordi læreren har vært inne å sjekka at du har rippet en mal :smile: Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Kan du ta et eksempel fra acess og så forandre det litt slik at det blir litt mer ulikt det som blir levert med? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hvordan gikk det i dag? Var du syk, eller dro du på skolen? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Var nok syk i dag ja. Skal vi se 8 timer og 5 eller 6 dager fravær hittil i år. Jaja, i fjor endte vi på 37 timer og 4 dager så antall enkeltimer med fravær går hvertfall ned litt i år :wink: Lenke til kommentar
uthus Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Nei og Nei Dagens Ungdom Jeg hadde kunne 6 timer fravær på hele gymnaset Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Quote: On 2002-01-07 18:00, uthus skrev:Jeg hadde kunne 6 timer fravær på hele gymnaset Men så hadde ikke du en IBM 75GXP HDD heller da. Kunne fått en ekstra dag hvis du hadde hatt en sånn HDD vettu :smile: Litt Off-Topic, men jeg hadde 2 dager og 10 timer fravær på 1. termin, Formgiving GK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå