Bach Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Full frihet og anonymitet på Internett har det aldri vært og elektronisk overvåking som virksomhet er vel eldre enn transistoren. Det skumleste med det nye systemet er at kontroll og innsyn i privatlivet blir gjort til en abonnementstjeneste. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det skumleste med det nye systemet er at kontroll og innsyn i privatlivet blir gjort til en abonnementstjeneste. Godt formulert! Vi må heller ikke glemme at TCPA, hvis det gjennomføres, sannsynligvis vil bety døden for open source og freeware. Bare de største selskapene vil ha råd til å betale avgiften for å få softwaren godkjent som "trusted". Selv om denne godkjennelsen mot formodning skulle bli gratis (meget usannsynlig, når vi vet hvilke selskaper som står bak), vil det naturligvis ikke være mulig for open source-folkene å drive utvikling som de gjør nå, siden hver ny kompilert kodesnutt vil måtte godkjennes på nytt. Dette vil bli for tungvint. Uansett er det vel ingen som kan mene at det er positivt at man som bruker mister kontrollen over hvilke programmer som kan kjøres på egen PC. Ingen bortsett fra makthungrige og grådige storselskaper, ihvertfall... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Er det rart folk blir terrorister???ARGGG Vi har ingen frihet snart, forbanna!! Men.. vi vil vel knekke det til slutt skal jeg være sikker på.. men det vil ta tid.. og det er skremmende.. tenk våkne og all MP3s er borte.. Men det er mest spionasje jeg er redd for med dette systemet, Microfitte og andre horer kan vite hva du driver med på PCën.. hva du skriver og whatnot... Jeg tror jeg snart blir terrorist.. Se på USA.. vil ta Irak, Iran, Nord Korea og whatnot... dette må stoppes , begynner og bli seriøst forbanna på dette. til slutt har USA monopol på data deler, over my DEAD Body!!!! ta deg en pille. alle mp3'ene borte! oh no! det er jammensanten noe å drepe for. Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 2048 bits kryptering eller ei, husk at det trengs bare 1 utro tjener før "bobla" sprekker. At ikke dissa fachistene lærer engang og heller begynner å dumpe prisene slik at "vanlige" folk kanskje finner det for godt å betale for varene. Det er jo mange snusere ute om dagen noe enkelte fattige studenter på NTNU Trondheim fikk merke. Er vel ikke lenge før vi får danske tilstander tilstander her tenker jeg. Tenk om jeg skulle fått regning for alle de 240GB jeg sharer på Directconnect. Hørte om en stakkars tenåring som fikk regning på 120000 i posten med 15 dagers betalingsfrist..... AUDA! Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 I tillegg må jeg jo si det at det må jo veldig mange lovendringer til for å få dette til da... Menmen hvis Veslemjuke støtter Bush i Irak får de nok detta igjennom ja. Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Dette er bare barnemat i forhold til hva (m)usa og england og noen andre driver med. De har et system som heter echelon. Dette har så stor kapasitet at det kan overvåke alle e-post som kommer og går i mellom usa. Men dette systemet kan brukes over hele verden. Her er noen linker angående echelon: her og her og her Dette er mye mer skremende! Jeg nevnte over e-post som et eksempel. Men kan bryukes til mye mer Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Uten å la paranoia'n få fritt utløp her: Piratkopiering og inntjening er kanskje ikke den eneste motivasjonen. Men så var det å finne ballansen mellom kontroll og oversikt da. Echelon fikk litt lei oppmerksomhet for et par år siden da Frankrike mente USA kobla overvåking i statlig regi med sivile næringsinteresser i forbindelse med internasjonale kontrakter. Men FBI har litt mere på lur da. http://www.fbi.gov/hq/lab/carnivore/carnivore.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå