Melatonin Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Heisann Jeg har nettopp hentet min Q6600 CPU og asus P5N-E Sli hovedkort. Jeg leste gjennom HW sin flotte "bygg PC-en selv" guide men det ble bråstopp ganske fort (jeg er noob). Jeg har altså cpu'en oppi socketen, lokket ligger over cpuen, men når jeg skal presse ned den stangen så får jeg det ikke til, som om cpuen er for stor. Hva er det jeg gjør feil? finner ikke noen sted at jeg skal bruke mye makt, men jeg får ikke presset ned den spaken ved mindre jeg bruke rå makt. Her er det steget jeg ikke får til: bilde (tatt fra HW sin guide) halp!! takk på forhånd Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du er sikker på at du har satt den i riktig "vei" ? Det er ett hakk på to av sidene. De skal stemme overens med hakk i sokkelen.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Aldri bruk makt på cpu, den skal bare slippes nedi sokkelen Endret 29. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Melatonin Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 cpu er riktig plassert, tror jeg har funnet problemet, det lokket var bøyd! så prøver å bøye det ut igjen! håper bare jeg ikke ødlegger noe dette var gøy Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du må da bruke litt makt for å få "spaken" låst i posisjon. Makt er da et ganske relativt begrep. Om du bruker en finger burde det ikke være noe problem. Er mer skeptisk til at du prøver å rette noe med f. eks en tang. En løsning er å bare fjerne hele rammen. Er enkelt og du trenger den egentlig ikke. Men det kan være litt problematisk å få prosessor til å ligge rett i forhold til sokkel. Er selvfølgelig også litt risikabelt. Lenke til kommentar
Melatonin Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Noen som vet om det er mulig å kjøpe et nytt lokk? bare den ene delen liksom? Du må da bruke litt makt for å få "spaken" låst i posisjon. Makt er da et ganske relativt begrep. Om du bruker en finger burde det ikke være noe problem. Er mer skeptisk til at du prøver å rette noe med f. eks en tang. En løsning er å bare fjerne hele rammen. Er enkelt og du trenger den egentlig ikke. Men det kan være litt problematisk å få prosessor til å ligge rett i forhold til sokkel. Er selvfølgelig også litt risikabelt. Ok, jeg har tatt den av allerede for å prøve å bøye den ut, har blitt litt fremgang, men er det mulig å bare droppe den? sørge for at viften holden den på plass? klarer den det? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Absolutt mulig å droppe den, den klarer det. Bare å legge prosessor i sokkelen, påføre evt kjølepasta og montere kjøleren. Om hovedkortet allerede er montert i kabinett må det selvfølgelig ligge vannrett, ellers så blir det vanskelig. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Bare fjern lokket, kjøleren vil holde Q6600en på plass uten problemer. Litt OT, men P5N-E SLI og Quadcore er ikke verdens beste kombinasjon hvis du skal overklokke noe særlig (gjelder egentlig alle Nvidia chipset), men hvis du har tenkt å kjøre SLI er det et av de beste valgene, faktisk mindre problematisk enn de fleste 680i kort. Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Skulle legg inn E6850 på 680i HK og jeg hadde samma problem som deg. Lokket ser ut som å være små bøyd, men det er meningen. Jeg tok i litt og der var den på plass. Passet perfekt som vist på bildet fra manual av HK. Her er bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå