Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Betaler for en 6mbit linje, men er så langt vekke fra sentralen at de klarer å levere ca. 4,7.For ca. tre uker siden falt hastigheten til isdn-hastigheter. For en uke siden datt nettet helt ut, ringte support og prøvde alt mulig; nye kabler, nytt modem, etc.etc. Jeg hadde sikkert brukt 300kr+ på telefon til kundeservice da jeg stoppet ved noen veiarbeidere nede i gaten. Jeg spurte hva de holdt på med, og han svarte "mangler du internett eller?". Ringte så NGT igjen, og han jeg kom til da sa at de viste om at det var arbeid på linjen, og at nettet var nede i hele fyllingsdalen.. Men hvorfor i helvete ber da NGT meg om å skifte modem, kabler, etc.. når de vet dette?

 

Jeg bestilte også oppgradering/nedgradering til adsl2 i samme slengen (4,1mb ned og 1 mb opp). Først sa de 3-4 uker leveringstid, men siden jeg ikke hadde nett i det hele tatt skulle de klare det på en uke (1 uke siden i dag). Etter x antall flere telefoner fant endelig en NGT-fyr ut at de hadde sendt meg feil modem, dvs. et adsl2-modem. . . så jeg kommer uansett ikke på nett før de har skiftet meg over på adsl2. Noe som er fryktelig irriterende siden jeg har eksamen i morgen, og alt pensum er på internett! Viss jeg stryker skal jeg sende regningen på studielånet til dem...

 

De har også prøvd å funnet ut hva som er galt med linjen min (teknisk utredning), og konkluderte med at det er et brudd på linjen.. Nå påstår de at det er hos meg feilen ligger, men jeg hadde elektriker på besøk i går (svindyrt ja) og han sa at alt så bra ut...

 

Er møkkalei hele NGT nå, orker ikkje fleire telefoner, nye rutere, kabler, mas fra alle andre som trenger internett, "#¤"#¤"#¤ Så viss du som gadd å lese dette jobber hos en konkurrent er det bare å ta kontakt...

Har også et par spørsmål til slutt:

 

- har jeg rett på å få tilbakebetalt noe siden jeg har betalt for 6mbit i ca.1,5 år mens jeg bare har hatt 4,7mbit?

- Burde ikke 4,7mbit være nok til ip-telefoni? De som ringer meg hører ingenting...

- burde ikke NGT dekke mine telefonkostnader ettersom de viste om at linjen min var nede, men likevel brukte timer på "feilsøking" der jeg byttet kabler, restarta ruter, etc?

- Hvilke konkurrenter til NGT kan dere anbefale?

- Hva må jeg betale om jeg bryter binfingstiden min med NGT?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nok ikke rett til å få noe tilbakebetalt siden du er såpass langt unna sentralen, med de tallene du oppgir der så virker det som om du bor 3.5-4km unna sentralen, stemmer dette? Er ihvertfall omtrent de samme tallene jeg har.

 

Om du har bindingstid, så opererer de vel med 3 måneders oppsigelsestid såvidt jeg vet, så da må du vel ut med det.

 

Personlig så kommer jeg til å kutte ut NGT nå også, de driver med ren svindel på faktureringa, der de tidligere sendte fellesregning for bredbånd og TV2 Sumo abb, sender de nå to fakturaer og krever dermed dobble fakturakostnader også.

 

Og som om ikke det var nok. For en måneds tid tilbake sendte de meg ett nytt ADSL-modem helt uoppfordret, jeg testet det likevel ut og bestemte meg for å beholde det da det gav litt bedre ytelse, så sendte jeg det gamle modemet tilbake og betalte for det nye.

 

Denne uka fikk jeg enda en faktura for for det samme modemet, der de nå krever portokostnadene, hvorfor kunne de ikke legge denne inn på den første fakturaen? Den nye kommer ikke til å bli betalt, og jeg skifter nå sannsynligvis til Ventelo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...