Gå til innhold

Reparering/reklamasjon av HP DV9005

simenfsf

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt denne maskinen (HP dv9005) i snart 1,5 år. Den har allerede vært på service en gang pga. at skjermen ikke fungerte - de måtte også bytte ut hovedkortet grunnet varmeproblemer.

Nå streiker maskinen litt igjen her. Hurtigknappene for media (QuickPlay) som lyser blått fungerer ikke. Av og til fungerer de, av og til bare noen av knappene, av og til ingen av de. De lyser av og til, men like ofte lyser de ikke. Dette skjedde en dag jeg bare skrudde på maskinen - ingen respons eller lys fra mediaknappene.

Så for ltt siden så lente jeg meg bare litt, ikke noe nevneverdig press/trykk, på den nedre høyre delen av maskinen. På området rett under Num-paden. Da slo maskinen seg helt av. Har også skjedd en gang til at bare skjermen ble sort, mens resten av maskinen durte.

Batteriet er også 1,5 år gammelt og hadde en batteritid i starten på rundt 3 timer, nå ligger batteritiden på ca 10min. Har ikke gjort noe spessielle manøvrer - lade opp, bruke batteri, lade opp etc - for å bevare batteriet.

Det jeg lurer på er om jeg skal kreve retting/reperasjon av maskinen, og evt. om jeg kan få byttet maskin til en annen modell. Hva er mine rettigheter her?

PS: Vet de har rett til å rette samme feil to ganger før jeg kan kreve ny maskin/pengene tilbake - men hvor ofte er det egentlig "samme" feil. Kan jo være noe nytt hver gang. Men dog mye problemer med denne maskinen.

Takker for all hjelp. Vegret litt for å kontakte HP da det sist tok nesten 3 måneder for dem å fikse den.

Edit: GPU temperaturen ligger også på relativt høy her - 68 grader - bare ved idle/skrivebord.

Edit 2: Sjekket alderen på maskinen. Den ble kjøp i september 2006. Var på reperasjon i i sommer 2007. Starter 1 års garantien på nytt siden den var på rep?

Endret av simenfs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder knappene høres dette ut som dårlig kontakt, særlig siden det er litt på og av. Da du lente deg på maskina, bulket du inn i maskina da? Isåfall kan du ha kommet i kontakt med komponenter som har medført at den har slått seg av.

Batteriet får du ingenting for, her er det ett års garanti, ingen annen beskyttelse heller. Må kjøpe nytt om du vil ha lengre batteritid.

Når det gjelder GPU er den noe høy, men ikke kritisk. Har du sjekket om det er støv i vifta? Kjøp en boks med trykkluft på boks, hold vifta fast med en tannpirker etc og spray inn i vifta.

At knappene ikke fungerer kvalifiserer nok til at de kan ta en titt på maskina, ordne kontakter eller evt. bytte hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...