Gå til innhold

Er dette et bra tilbud på 400D kit?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Beklager hvis jeg feilposter, men var ikke helt sikker på hvilken kategori jeg skulle bruke.

 

Er dette et bra tilbud fra Dell?

 

I pakken ;

 

Canon EF-S 18-55 mm

Canon EF 55-200 mm

Canon 400D

Batterihåndtak

 

Takk for all tilbakemelding!

 

-Tet

 

Edit: leif, tekst

 

 

 

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke det var spesielt billig, tror faktisk du får det billigere om du kjøper ting løst.
Jepp. I tillegg kan du bytte ut teleobjektivet med et som ikke bare er egnet som brevpresse... Kitobjektivet kan også byttes med hell, så ville heller anbefalt følgende "pakke" i løsvekt:

400D: 4800 kr

Sigma 18-50 f/4-5.6: 900 kr

Tamron 70-300 f/4-5.6: 1000 kr

Batterigrep BG-E3: 1000kr

Sandisk Ultra II 2GB: 200 kr

Fremdeles under 8000 kr, frakt i tillegg (blir ikke allverden hvis du finner det fra én eller max to leverandører).

 

At du i tillegg bør vurdere helt andre kameraer også - ikke utelukkende Canon 400D (som forøvrig er et helt utmerket kamera - grepet passer bare ikke like godt til alle personer), er en annen sak. Ville vurdert Samsung GX-10 (tvilling til Pentax K10D). med ekstra teleobjektiv. Du får ikke batterigrep, men det er heller ikke kritisk. Fås fra snaue 6000 kr, teleobjektiv som er betraktelig bedre enn Canon sitt får du for ca 1500 kr. Ellers bør du ikke glemme Nikon D40(x) og Olympus E-510... Sistnevnte gir deg dobbeltkit (to objektiver) og bildestabilisator, samt liveview for rundt 8000 kr.

Lenke til kommentar
Sigma 18-50 f/4-5.6: 900 kr

Tamron 70-300 f/4-5.6: 1000 kr

Batterigrep BG-E3: 1000kr

 

Veldig lyssvake objektiver disse også og batterigrep syns jeg også man greit kan skippe.

Kjøpte mitt for 500kr hos Japan Photo (til 350D), var veldig fornøyd med grepet det gir, men bruker det veldig lite da det egentlig bare er i veien.

 

I tillegg, ønsker man å kjøpe 400D er det like greit å spare en tusenlapp til og kjøpe den eldre 350D. I praksis er disse like gode.

Lenke til kommentar
Sigma 18-50 f/4-5.6: 900 kr

Tamron 70-300 f/4-5.6: 1000 kr

Batterigrep BG-E3: 1000kr

 

Veldig lyssvake objektiver disse også og batterigrep syns jeg også man greit kan skippe.

"Veldig" lyssvake er de ikke, de er ikke noe dårligere enn kit-objektivene som følger med, optisk er de bedre (men ja, de er billige). Uansett må du ganske mye opp i pris før du får nevneverdig bedre lysstyrke.

 

At man kan droppe batterigrepet er en annen ting, det tok jeg med bare for å vise at det likevel ble billigere å kjøpe alt i løsvekt.

 

Hos Dell handler man ikke engang datamaskin. Dette blir dyrt.

Nå skal du ikke banne i kirka her. ;)

Gjør vel ingenting, når han har rett ;o)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...