Athikez Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Mine foreldre kjøpte seg et nytt hus i mars 1999, fikk da vite av megler at det var plassert en kabeltvboks(base) i vår eiendom. Basen ligger innenfor gjerdet pluss at at den ligger tett opp med garasjen. Selger sa at de skulle fjerne/flytte basen en annen plass etterhvert. Men det har de ikke gjort enda, gått snart 9år nå. Istedenfor å flytte har de ved to anledninger kommet og gravd og slik ved basen i vår eiendom uten å gi bedskjed! Siden det er vår eiendom så regner jeg med at vi har rettigheter. Kan vi kreve penger eller lage noe spesielt avtale med dem? Har da prøvd å ringe kundeservice men ikke noe fornuftig svar der, de sa at de skulle ringe tilbake med har enda ikke fått svar. Trenger da hjelp av folk som kan litt mer juss en meg, er litt grønn på rettigheter på slike forhold. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det kommer ann på avtalen som de som eide huset før dere hadde med Canal Digital og om event. servitutter som påhviler eiendommen. Foreldrene mine hadde samme "problem" når de overtok huset. Her forelå det heldigvis ingen avtale, slik at de måtte fjerne kablen. En litt morsom sak egentlig, fordi vi tilbudte dem å ha kablen der mot at vi fikk innlagt kabeltv og gratis basis abbonement. Dette ville de ikke, slik at vi krevde den etter mye om og men fjernet. Sist gang vi var i kontakt sa vi bare rett ut at hvis de ikke fjernet kablen innen en uke klippet vi den bare over, slik at de fleste abbonemnetene i nabolaget og åsen over mistet deres signaler. Da ble den heldigvis fjernet). Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Slike ting bør dere gå rett til advokat med, om enn bare for å få en orientering. Nytter ikke med masse hobby advokater fra forumet her. Vil ikke tro at noen i kundeservice hos Canal Digital har noen kunnskaper om dette. Edit: Som KVTL sier, har dere stort sett alle rettigheter, om ikke noe er tinglyst på eiendommen. Man eier også ganske langt nedover i jorden på eiendommen man besitter. Som sagt, hør med advokat, det er stort sett det beste i slike saker. Endret 29. november 2007 av Armalite66 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Tinglysning har ingen ting å si, siden man visste om denne "heftelsen" før man kjøpte huset. Spørsmålet er om det foreligger noen kontrakt. Har dere kontaktet Canal Digital om de tforeligger en slik kontrakt, og hva den går ut på? Er standard prosedyre å ha en slik kontrakt i de siste årene vet jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Takk for god respons, at deler erfaring med meg. Det kommer ann på avtalen som de som eide huset før dere hadde med Canal Digital og om event. servitutter som påhviler eiendommen. Det ligger ikke noe avtale, fikk bare vite at de lå en kabeltv boks. Selgeren sa kun at de skulle flytte/fjerne den. Tinglysning har ingen ting å si, siden man visste om denne "heftelsen" før man kjøpte huset. Spørsmålet er om det foreligger noen kontrakt. Har dere kontaktet Canal Digital om de tforeligger en slik kontrakt, og hva den går ut på? Er standard prosedyre å ha en slik kontrakt i de siste årene vet jeg ihvertfall. Vi har som sagt ringt kundeservice og har ikke fårr noe spesielt svar der. Har også sendt mail til dem, men ikke fått noe respons. Det foreligger ikke noe kontrakt, ikke noe som vi vet hvertfall. En litt morsom sak egentlig, fordi vi tilbudte dem å ha kablen der mot at vi fikk innlagt kabeltv og gratis basis abbonement. Dette ville de ikke, slik at vi krevde den etter mye om og men fjernet. Sist gang vi var i kontakt sa vi bare rett ut at hvis de ikke fjernet kablen innen en uke klippet vi den bare over, slik at de fleste abbonemnetene i nabolaget og åsen over mistet deres signaler. Da ble den heldigvis fjernet). Vi har tenkt på det samme. Vi har lagt inn kabeltv. Har tenkt å tilby dem å ha basen deres der ved at vi får noe tilbake ifra dem. Enten penger eller gratis abonemang av noe salg. Slike ting bør dere gå rett til advokat med, om enn bare for å få en orientering. Nytter ikke med masse hobby advokater fra forumet her. Vil ikke tro at noen i kundeservice hos Canal Digital har noen kunnskaper om dette. Vi har tenkt å løse dette problemet uten noen advokat i første omgang. Men hvis det ikke løser seg, så blir vi nok å hyre inn en adovokat. Vi har tenkt å dra ned på kontoret til Canal Digital her i Trondheim. Så får vi se hvordan det går. Ska først finne fram alt av dokumenter og slik om tomten osv.. Lenke til kommentar
Renhetsloven Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 "Det foreligger ikke noe kontrakt, ikke noe som vi vet hvertfall" Du kan sjekke grunnboken her http://www.statkart.no/?module=Articles;ac...licShow;ID=4794 den vil vise om Canal Digital har en servitutt på eiendommen. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Fikk en telefon nettopp av Relacom. Som er montør for Canal digital. Han hadde vist vært opp til oss å sett på boksen, og bekreftet at den stod i eiendomen vår og det ikke forelå noe avtale. Han sa at vi skulle ta kontakt med Canal Digital og få til en avtale med dem. Og hvis jeg ikke får noen avtale så skulle han fjerne skapet(basen) som helst ikke vil. Han må da legge nye kabler og slikt til hele nabolaget masse unødvendig styr etter hans mening. Kommer med oppdatering når jeg får svar ifra Canal digital.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvis hele boksen står på dem sin grunn så har dere ganske gode forhandlingskort, hvis de må strekke nye kabler. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg hadde sendt ett rekomandert brev til kanal digital med svarfrist innen 2-3 uker, med at du nå har hatt kontakt med montør av boksen (Realcom), det foreligger ingen servitutter på din tomt og du ønsker å komme til en avtale med canal digital hvis de fortsatt ønsker å ha boksen der, hvis ikke så kommer du til å kontakte Realcom og be dem fjerne boksen, da du ikke ønsker å ha den der. Får du ikke svar og brevet er hentet ut, så er det ingen problemer, da ønsker ikke canal digital å inngå noe kompromiss og boksen kan fjernes. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Så fremt den ikke har vært der over 20 år (og vilkårene for hevd er oppfylt) så har du en sterk sak Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Så fremt den ikke har vært der over 20 år (og vilkårene for hevd er oppfylt) så har du en sterk sak Hvordan sjekker vi dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå