Gå til innhold

Venstresiden og dobbelmoral.

Anbefalte innlegg

Naa er det vel ingen kapitalister som hyller Putin heller saavidt jeg vet.

USA er temmelig mye mer forsiktige i kritikken av Putin enn Chavez.

Naa er Putin en mer seri0s akt0r enn Chavez ogsaa, ikke bare mtp Russland som en stormakt, men spraaket han bruker. Han staar f.eks. ikke paa FNs prekerstol i New York og sier: 'sniff sniff, lukter sulfur her jo!' Kanskje fordi djevelen var her igaar.

Den kriminelle diktatoren Putin har rett på mer respekt enn Chavez, fordi han er flink til å prate for seg?

Helt riktig, de karismatiske lederene som sitter på makt har rett på mer respekt. Og for å kunne forholde seg til de må man utvise respekt.

Alle har rett på respekt i utgangspunktet, men mister den når de begår kriminelle handlinger. I Putins tilfelle går dette ut på omfattende endringer i styringen av landet, for å stramme grepet om det russiske folk og lage en fascistisk stat. Derfor har jeg mer respekt for Chavez, som kanskje ikke er verdens mest vellykkede leder, men som hvertfall ikke tar livet av/deporterer mennesker han ikke liker. Heller en klovn i ulveklær (Chavez) enn en ulv i ulveklær (Putin). Jeg forholder meg ikke til noen av dem personlig og trenger ikke å utvise respekt for noen av dem på et internettforum. Hadde jeg vært norsk diplomat, så hadde saken stilt seg annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...