Gå til innhold

Historien om 2 gutter som skulle ti USA og se Rage Against The Machin

FiffenSchei

Anbefalte innlegg

I vintern som var skrev jeg et innlegg her om Coachella festivalen like utenfor L.A. Jeg og min gode venn Øyvind hadde vært å heldig å få tak i billetter til denne festivalen som skulle gå av stabelen siste helgen i April. Grunnen til at vi skulle dra var: Rage Against The Machine skulle spille sammen igjen for første gang på ca 7 år.

Vi lånte penger av mor,far og her og der for få "råd" til å dra. Dette kunne være en av de få sjansene vi har til å se Rage, da vi var litt for små under storhetstiden til Rage.

1 Dag før avreise til Englenes by, ringer jeg til SAS. Jeg ringer for å høre nå vi måtte møte opp før avgang. Dette fordi vi kun skulle ha med oss en liten sekk hver så vi slapp å sjekke inn noe. Den lystige damen i telefonen sa at det holdt med 25min før ca. Fyet gikk så JÆVLIG tidlig så det var deilig å slippe å møte så altfor tidlig.

Men selvom vi bare trengte ca 25 min møtte vi opp ca 50 min før på Gardermoen. Troppet inn og bort til gate ca 25-30 min før flyet skulle gå. Da sier en frekk liten bøgaktig purser, at flyet er fullt. HVA FAEN ER DET DU SIER ? Jeg står jo her med billett, hvor det står at jeg skal på det flyet der. Hvordan kan det være fullt ? Det hadde ikke han tid til å forklare, hanba oss gå bort til SAS-skranken og ombooke oss til neste flight. Ok tenkte vi, dette ordner seg sikkert.

Men der tok vi alvorlig feil. DEr møtte dårlig og frekk service. Det var vi som hadde gjort feil, vi skulle møtt opp MINST 50 min før og sjekket inn på utsiden selvom vi ikke hadde bagasje. Altså her får vi helt annet informasjon en det jeg fikk dagen før. Jeg forteller dette, at jeg ringte dagen før osv. Men da får jeg bare slengt i tryne, at det kunne ALDRI noen fra SAS ha sagt til meg. Fyren som sitter der, som jeg forøvrig alltid kommer til å huske fullt navn på , men som jeg ikke skal legge ut her. ER småfrekk og svarer oss på en uhøflig måte hele veien. Eneste "hjelp" han kan gi oss er fly om Englang osv osv til 20 000 kr pr hode.

Etter MYE kranglig og frustrasjon, ender det i at vi faktisk må gå hjem. Vi vil ikke rekke festivalen uansett fly.

Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å sende mail til SAS, synd jeg ikke har noen kopi av den. For det må garantert være den groveste mailen de noen gang har fått. Men jeg holdt neg saklig, for å ikke ødelegger noe sjanser .

Men etter mange mange mail frem og tilbake viser det seg at SAS nekter å erkjenne skyld, og jeg er like ved å gå rettens vei. Så, i en siste mail jeg sendte for 2mnd siden ca. Sier jeg sånn halvfrekt og litt useriøst egentlig.

Om dere noen gang vil gjøre opp for dere, etter å ha ødelagt 2 gutters største drøm. Så sender dere oss til Tokyo i februar, da jeg ser at Rage skal spille der da.

Uten å ha noen håp om å realisere det.

Men fy F. 3 dager senere sier damen at det er greit, bare si dato, så ordner hun med fly.

Jeg kunne bare si når og hun fikset dette. Så nå, den 6. februar 2008 drar jeg og min gode venn til Tokyo for å se RAge spille. Samtidig får vi oss en ukes ferie i et meget spennende land sprø du meg, hakket mere eksotisk enn USA.

Så det ble fatisk en happy ending på denne historien.

Men pass på SAS når dere ksal ut å reise

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...