HAG Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Holder på med ei oppgradering, og har bestilt AM2+ hovedkort (790FX) og har RAM som passer (PC8500) og lurer på hvilken prosessor eg bør satse på. Rekner med at minnet må "klokkes ned" når 5000+ blir brukt (selv med litt klokking). Phenom er vel i salg nå i "første generasjon", kjedelig om valgt Phenom ikkje hamler opp med valgt AM2 prosessor. PC-en blir vel brukt til det meste: DAK, "office", har planer om litt videoredigering - ta opp noen VHS filmer fra kamera og redigere, og andre VHS filmer til DVD. VHS er visst "død" , men eg har noen filmer eg vil beholde. Phenom 9500 koster nå rundt 800,- mer enn 5000+ BE, spørsmålet er om det er verdt det nå, eller om eg bør begynne med den og "oppgradere" til en Phenom eller annen AM2+ prosessor når de har fått "kjørt seg inn". Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Phenom 9500 koster nå rundt 800,- mer enn 5000+ BE, spørsmålet er om det er verdt det nå, eller om eg bør begynne med den og "oppgradere" til en Phenom eller annen AM2+ prosessor når de har fått "kjørt seg inn". Det fornuftige er nok å gå for en 5000+ BE nå, og heller oppgradere til Phenom senere, når de har fått "kjørt seg inn" litt. Men det er også det kjedeligste valget... Du klarer sikkert å klokke en phenom opp til 2,5 - 2,6 GHz, det er rundt den hastigheten de fleste har klart å få dem stabilt. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Ser ut som 5000+ Black Edition gjør det godt med klokking, fant en test på OC av 5000+ der den var sammenligna med noen andre CPU'er i samme prisklasse: Link Holder på valget av 5000 Black Edition, får håpe det ordner seg med CPU til neste helg, hovedkortet (Asus M3A32-MVP DLX/WIFI) har Posten, rett før ti i går kveld var det i Kristiansand , skal litt lenger men rundt onsdag bør det være på mitt postkontor. Kanskje får eg nytt skjermkort til jul HIS 3850 TurboX Phenom får vente litt.... tror eg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå