Gå til innhold

Vil disse delene funke bra sammen?

Anbefalte innlegg

Halla!

Trenger råd og tips fra dere expert's med å sette sammen en ny pc da jeg er ordntli.....ordntli noob!!. Ser at det er mange som spør om gaming PC-er, men har ikke peil nok til å vurdere alle oppsetta :hmm: ....så prøver å lage ett sjøl :new_woot:

Erre no vits med HK og grafikkkort fra samma produsent? Trenger tips til HK, grafikk kort, og RAM som passer bra sammen sånn på Mzh'a?? Trenger noe som er passe idiotsikkert :dribble: Skal forsøke å klokke CPU'en og grafikk kortet bare sånn litt etter å pugge oppskrifta her på forumet :cool: Kommer f.eks disse dela til å funke bra sammen??

EVGA nForce 680i SLI,Vers-A1, DDR2, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, 1333FSB, 2xPCI-Ex12 x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

2x EVGA GeForce 8800GT 512MB GDDR3, HDCP, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, 256bit

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

.......alternativt XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, 2xPCI-Ex16

sammen med 2 x XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,600Mhz

Tenkte egentli på et Lian Li kabinett til dette http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43123 og å skru alt sammen sjæl hvis ikke nervene tar meg, da blir det

Cooler Master Mystique 632, Sort Aluminium og skrudd sammen av han på Komplett.

Vil dela få plass i dissa kabinetta?? Og hva trengs av vifter og kjøling??

På forhånd mange takk for tips og råd og for alle gode innlegg som dere allerede har kommet med på forumet!! :thumbup: Mvh Bill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å velge HK og VGA fra samme produsent (bortsett fra at det ser litt tøft ut). Evga-HK'et går for å være hakket vassere enn XFX og kundeservicen til Evga høster mye ros. Jeg ville valgt de 8800GT kortene som var billigst da det stort sett ikke er noen forskjell på de (bortsett fra at noen er fabrikk-klokket). RAMen er knallbra (og veldig billig hos komplett.no akkurat nå) så selv om de kanskje er litt for bra er det ikke mye å spare på å velge andre brikker.

Er på ingen måte noen ekspert på overklokking men det skal visst være fordelaktig å ha et 1:1 forhold mellom FSB og RAM. Så hvis du ikke har planer om å klokke høyere enn 3.6 GHz trenger du ikke RAM som går fortere enn 800MHz (PC6400) f.eks. disse. CPU kjører da 400MHz x 9 og RAMen på 400MHz x 2(dual channel). Den du har valgt kan kjøres opp til 1066MHz så den er mer enn rask nok. Vet ikke om du får noe ekstra ytelse av å kjøre RAMen raskere enn FSB, etter min erfaring er det liten vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...