Gå til innhold

Hvordan blir AoC?


Gjest Arveen

Anbefalte innlegg

Hei. Har veldig lyst å begynne å spille AoC, men lurer veldig på hvordan det kommer til å bli.

 

Her er mine spørsmål:

 

Vil gameplayet være likt det vi ser i WoW? eller mere "trægt" gameplay som vi ser i Lotr online?

 

Vil det bli den endeløse jakten på bedre ytstyr?

 

Vil det være noen raids/instances å spille?

 

 

Å med den grafikken som vi ser, så ser det dessverre ut til at det kommer til å bli som Crysis, at det ikke vil være noe folk flest kan spille, eller? Noe som gjør at det blir mindre populært?

 

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det vet jeg ikke enda, får vel vente å se ... :)

 

2. Hva mener du med "endeløs jakt"? Mener du sånn som det er i WoW idag, eller .. ?

 

3. Ja, det vil være instances å spille. Vil vel bli noe ala WoW, der man lager en group og entrer en egen kopi av en dungeon. Link.

 

4. Tror de fleste kan spille det. (Kanskje med noen små oppgraderinger av PC-en.) Sjekk ut denne tråden.

Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke at det blir som i lotr. Jeg ble helt matt etter en time jeg^^

 

Ja, mener slik det er i wow at man hele tiden jobber med å få nytt å bedre utstyr. Du vet jakten på tier setts.

 

Godt :)

 

Ja, håper virkelig det. Det som er bra med wow idag er at det krever nothing nesten. Det trekker maaange spillere bare det.

 

 

Liker dette med at man kan bygge egen by sammen med guilds :)

 

Håper ikke at de sikter på "for virkelig" gameplay. Missforstå meg rett. Det er såklart bra med litt virkelighetsfølese, men det må ikke bli for mye. Litt eventyrpreg må det ha.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man bruker for mye tid på å skaffe nytt og bedre utstyr i WoW. fra 1 - 70 trenger man ikke skaffe veldig mye gear, annet en det som man får fra quests, drops osv. I endgame er det jo også morsomt å gjøre raids med guilden sin i jakten på nytt gear, tier sets osv.

Men det er vel ingen som vet hvordan dette blir i AoC enda, men håper egentlig at hvor god man er i PvP og PvE går mer ut på skills enn hvor bra gear man har. Det kommer vel til å bli mer sånn ettersom man ikke bare kan klikke på target og la characteren slå av seg selv.

Lenke til kommentar
Hei. Har veldig lyst å begynne å spille AoC, men lurer veldig på hvordan det kommer til å bli.

 

Her er mine spørsmål:

 

Vil gameplayet være likt det vi ser i WoW? eller mere "trægt" gameplay som vi ser i Lotr online?

Er ikke helt sikker på hva du mener her, men hvis du mener "combat pace" så vil det være ganske likt ja, eller litt mer ting å tenke på, holde styr på vil det jo være, men slikt skal det jo også være med slagordet til Funcom. "Easy to learn, difficult to master". Ellerno sånt ;)

 

Er bare å se på noen videoer det, så ser man sånn ca hvordan combat pace'en er.

 

 

Vil det bli den endeløse jakten på bedre ytstyr?

Ja, spillet har items som er bedre enn andre items, men så mye å si vil det ikke ha.

 

Items er faktisk den faktoren som avgjøre minst i forrhold til dine stats og atributter iforhold til levels og feats o.l. så Age of Conan vil ikke være et såkallt "item centric game" som man jo kan påstå WoW er.

 

 

Vil det være noen raids/instances å spille?

Enkelt og greit svar: Ja.

Lenke til kommentar

Vil nok være mer actionpreget med mer mobs enn i wow... MYe mer intensitet og lite pauser, men det kommer jo an på hva de velger å gjøre fram mot launch.. Du vil nok kunne spille age of conan med helt ok pc, du må bare velge dårligere innstillinger, ønsker du og spille på maks grafikk instillinger må du nok regne med å ha en high end pc, innbiller meg jeg har lest at man i noen surroundings kan se flere km i hver retning på maks, det krever mye...

Lenke til kommentar
Hm? Har ikke jeg hørt noe om. Det er jo et MMORPG, er ingen ende på det. Man spiller til høyeste lvl, men spillet slutter jo ikke der. Du må nok ha misforstått (håper jeg), er nok som i WoW at man kommer til høyeste lvl/"end game". Men er fortsatt mye igjen av spillet.

 

Hvor har du lest dette forresten? Gief link!

 

Tror jeg leste det i en diskusjon til en video. Det var noen som snakket om noe "at the end of the game" Er ikke sikkert at dette betyr at det vil slutte en gang. Håper ikke det jeg heller. Har tro på at det er som i wow at eng-game er siste lvl, å ikke spillets slutt.

 

Men en ting jeg reagere litt på er denne singel-player delen man er tvunget til å gjennom. Det ødelegger litt friheten jeg synts et mmo har. Se i wow, der er du 100% fri til å gjøre hva det måtte passe deg. I lotro var det også noe sånn singel-player ting man måtte gjennom. Tragiskt synts nå jeg...

 

Men en ting ang sider. Hva er "The nice side" og hva e The evil side" ? Med det mener jeg som i wow, Ally = the nice side, og Horde = the evil side.

 

Har funnet ut av at jeg skal spille Healer, da det er det jeg er i wow. Så Priest og mitra er tingen for meg :D

 

Takk for alle svar

Lenke til kommentar

det er ikke noe Ende på spillet id en forstand, du må ha lest feil eller han som skrev mente End game, altså det man gjør ette man dinger max lv.

 

Det er ingen god eller ond side, bare de enkelte klassene der noen er "ondere" enn andre ;)

 

Singelplayerdelene er får å føre deg inn i spilet du gjør spesielle quester til din archtype (rouge, mage, soldier, priest) det er ikke bare singelplayer heller, man kan velge å spille med andre også, ved å velge /night er du alene og /day er du med andre. Bedre det enn en over crowded sted du må vente i 5 min på en mob siden 10 andre også trenger den.

Lenke til kommentar

Night/day er kun i Tortage, ca. de 20 første lvlene. Singleplayer delen skal jo fungere mer som en opplæringsprosess, før man tar steget ut i resten av verden.

 

Spillet vil jo heller ikke ha noen klar slutt nei, akkurat som med de fleste andre mmo's. Den eneste begrensningen sånn sett er jo hvor mye innhold det er i spillet, og expansions vil jo bare øke dette. Håper selv på mer å gjøre på max lvl enn bare raiding/bg's. Bare det med å angripe andre guilds battlekeeps virker jo grisefett. Blir nok bra :)

Lenke til kommentar

Ville bare klarere et par ting:

 

kampene vil ha ett litt tregere tempo enn wow. Det er for å legge vekt på den strategiske siden ved det nye kamp systemet. Men ikke vær redd for at det skal bli "trykk på spell og vent 8 sekunder på cooldown". Det kommer ikke til å skje siden du hele tiden må utføre komboer.

 

Det med at spillet har en ende kan refereres til de såkalte destiny questene. Det er en quest line som du gjør fra lvl 1 til lvl 80. Så det er mulig de snakker om enden på denne quest linen.

 

Single player delen er ment som en opplæringsprosess for spillere. Derfor kan du også hoppe over denne delen hvis du har fullført det en gang. Så du trenger ikke å måtte gå gjennom dette mange ganger.

 

Hvor god pc du trenger er vanskelig å svare på. Funcom har selv sagt at hvis du kan spille Oblivion så kan du spille aoc. De har også sagt at det vil være stor forskjell mellom laveste og høyeste grafikk nivå. Så det kan nok skaleres veldig etter hvor kraftig pc du har.

Lenke til kommentar
Single player delen er ment som en opplæringsprosess for spillere. Derfor kan du også hoppe over denne delen hvis du har fullført det en gang. Så du trenger ikke å måtte gå gjennom dette mange ganger.

du må uansett gjøre den for hver archtype du velger, spiller du priest of mitra men vil rerolle bear shaman trenger du ikke gjøre denne opplæringen igjenn. om du derimot vil spille en rouge ranger må du gjøre denne 1-20 rouge story linen, samme for mage og soldier osv.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Single player delen er ment som en opplæringsprosess for spillere. Derfor kan du også hoppe over denne delen hvis du har fullført det en gang. Så du trenger ikke å måtte gå gjennom dette mange ganger.

du må uansett gjøre den for hver archtype du velger, spiller du priest of mitra men vil rerolle bear shaman trenger du ikke gjøre denne opplæringen igjenn. om du derimot vil spille en rouge ranger må du gjøre denne 1-20 rouge story linen, samme for mage og soldier osv.

 

Det er riktig ja. Men jeg vil ikke kalle fire ganger for mange;)

Lenke til kommentar
Single player delen er ment som en opplæringsprosess for spillere. Derfor kan du også hoppe over denne delen hvis du har fullført det en gang. Så du trenger ikke å måtte gå gjennom dette mange ganger.

du må uansett gjøre den for hver archtype du velger, spiller du priest of mitra men vil rerolle bear shaman trenger du ikke gjøre denne opplæringen igjenn. om du derimot vil spille en rouge ranger må du gjøre denne 1-20 rouge story linen, samme for mage og soldier osv.

 

Det er riktig ja. Men jeg vil ikke kalle fire ganger for mange;)

nope, det er sikkert spennende også, siden hver av archtypene har forskjellige quest lines.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...