Gå til innhold

Nytt skjermkort, eller ny vifte?

plebz

Anbefalte innlegg

Jeg har et 7900GT kort i min PC. Dette syntes jeg er BRA NOK til det jeg bruker PC-en til, altså filmer / HD filmer og WoW spilling. Problemet er at kortet produserer endel artefakter og flimring når PC-en har stått på en stund. Typisk er at enkelte deler av f.eks veier og bygninger i wow får sånn "commodore 64" grafikk med store firkanter med helt usaklige farger, eller at når jeg zoomer ut fra characteren så blir plutselig store deler av skjermen helt ensfarget og jeg kan ikke se hva som foregår. Ellers kan også chatboksen / quest tekster etc plutselig bli bare masse streker og helt usakelig og ubrukelig informasjon.

Går utifra at dette må være feil på skjermkortet pga at det blir for varmt eller lignende? Noen som kan bekrefte det?

Hvis jeg skal kjøpe nytt kort og ikke vil bruke unødvendig mye penger, hvilket kort må jeg kjøpe for å få like god ytelse? Er generelt skeptisk til Radeon da jeg tidligere har hatt enda større problemer med den typen kort. Er det noen kjølere jeg kan kjøpe til kortet som man ikke trenger siv.ing utdannelse for å montere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke temperaturen i driveren før du kjøper ny kjøler, blåse kjøleribbenen ren.

7900 GT var/er plaget med med at minne IC blir fryktelig varm og ødelegger kortet. Dette gjelder særlig kort som er overklokket fra fabrikk.

Se Denne tråden. Du kan alltids prøve å sette en heatsink på dem, men skaden skal være permanent.

Ville tatt kontakt med butikken, så sparer du deg mest sannsynlig noen tusen.

Lenke til kommentar
Du kan jo sjekke temperaturen i driveren før du kjøper ny kjøler, blåse kjøleribbenen ren.

7900 GT var/er plaget med med at minne IC blir fryktelig varm og ødelegger kortet. Dette gjelder særlig kort som er overklokket fra fabrikk.

Se Denne tråden. Du kan alltids prøve å sette en heatsink på dem, men skaden skal være permanent.

Ville tatt kontakt med butikken, så sparer du deg mest sannsynlig noen tusen.

Ok, jeg hører med Netshop. De var kjappe og behjelpelige sist jeg returnerte det, så håper de vil erstatte det med en modell som funker denne gangen.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig ikke Netshops feil, men om det skyldes IC buggen er det utvilsomt en produksjonsfeil, som gjør at du har krav på retting, nytt produkt eller heving og pengene tilbake. Kan godt tenkes at det er mer lønnsomt for Netshop å gi deg et 8800GT, noe som absolutt vil være en meget bra løsning for deg. Kanskje noe å hinte for. Evt et 8800GTS som de snart vil kaste etter deg pga 8800 GT. Ser da at de fortsatt har et 7900GT på lager så det er ikke sikkert de vil gå for den.

Du kan sikkert også fortelle at du har mistet troen på 7900GT pga at det er andre gang du må returnere det og derfor ønsker noe annet (regner med du har det).

En oversikt over kort som yter likt og bedre finner du HER

Mulig dere kan finne en fornuftig løsning

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig ikke Netshops feil, men om det skyldes IC buggen er det utvilsomt en produksjonsfeil, som gjør at du har krav på retting, nytt produkt eller heving og pengene tilbake. Kan godt tenkes at det er mer lønnsomt for Netshop å gi deg et 8800GT, noe som absolutt vil være en meget bra løsning for deg. Kanskje noe å hinte for. Evt et 8800GTS som de snart vil kaste etter deg pga 8800 GT. Ser da at de fortsatt har et 7900GT på lager så det er ikke sikkert de vil gå for den.

Du kan sikkert også fortelle at du har mistet troen på 7900GT pga at det er andre gang du må returnere det og derfor ønsker noe annet (regner med du har det).

En oversikt over kort som yter likt og bedre finner du HER

Mulig dere kan finne en fornuftig løsning

Da mitt xfx 7950gt 610m 512mb sluttet å virke etter ett par måneder, fikk jeg ett nytt xfx 8800gts 320mb 500m.

Har lest at xfx har dobbelt livstidsgaranti på sine kort,og dette fikk jeg glede av den gangen. Så kommer til å holde meg til bare xfx heretter.

Lenke til kommentar

Har sjekket med Netshop igjen nå som sier at selv om POV 7900 GT står priset til det samme som 8800GTS på nettbutikken sin, så må jeg nok betale mellomlegg på 1000+ for å få erstatted med et 8800 kort. Har jeg rett på å kreve pengene tilbake i slike tilfeller med produksjonsfeil? Da vil jeg jo isåfall få nok penger tilbake til å kjøpe et langt bedre kort...

Lenke til kommentar

butikken har vel selv mulighet til å bestemme om de vil reparere feil, gjøre omlevering eller gi deg pengene tilbake(heve kjøpet).

ved omlevering skal du som forbruker få et produkt som er like bra eller bedre en det du hadde før.

vis to produkter koster like mye(dvs at prisen du betalte for kortet når du kjøpte det og prisen på produktet du vil bytte i er lik) så kan ikke jeg se grunnlag for at du skulle betale mellomlegg. da tjener jo butikken ekstra penger på selge til deg egentlig.

Lenke til kommentar

Nice, nå har posten rota vekk pakken med kortet mitt i, så da måtte de sette igang en ettersøking... noe som kunne ta "lang tid" iflg posten. Bestilte bare et nytt ett jeg, det var 1-2000 kr rett i dass. Så utrolig irriterende -_-

Lenke til kommentar
Nice, nå har posten rota vekk pakken med kortet mitt i, så da måtte de sette igang en ettersøking... noe som kunne ta "lang tid" iflg posten. Bestilte bare et nytt ett jeg, det var 1-2000 kr rett i dass. Så utrolig irriterende -_-

posten har 1 måned på seg til å finne pakken din. hvis de ikke finner det så er de i de fleste slike situasjoner erstatningsansvarlige og skylder deg et slikt kort.

Lenke til kommentar

Nå kom visst skjermkortet frem allikevel, men Netshop vil ikke gi meg mer enn 1000kr i innbytte for 7900 GT kortet. Syntes det var litt kjipt å slå av 50% av det jeg kjøpte kortet for opprinnelig, men har jeg noen rettigheter her? Går utifra at Netshop ikke plikter noe som helst annet enn å gi meg et nytt kort av samme type.....

Lenke til kommentar
Nå kom visst skjermkortet frem allikevel, men Netshop vil ikke gi meg mer enn 1000kr i innbytte for 7900 GT kortet. Syntes det var litt kjipt å slå av 50% av det jeg kjøpte kortet for opprinnelig, men har jeg noen rettigheter her? Går utifra at Netshop ikke plikter noe som helst annet enn å gi meg et nytt kort av samme type.....

svarte ikke jeg på dette spørsmålet lengre oppe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...