Gå til innhold

Viktig info ang. reklamasjon - Nokia


Ciryon

Anbefalte innlegg

Vi har en kunde som fikk swap etter godkjent reklamasjon (alle servicepapirer var i orden):

 

Dette gjelder alle forbrukere og forhandlere:

 

Vi fikk i dag info fra Nokia om at kunden spesifisere at det ønskes ny salgspakke hvis reklamasjon blir godkjent. Hvis det ikke står info om dette så gjør Nokia hva de vil - det kan være at de sender den på service IGJEN (etter 2 avhjelpsforsøk), swapper eller at de sender kunden ny salgspakke hvis de "føler for det" <- quote Nokia Customer Care.

 

Heia arrogante produsenter.

 

Oppdatering:

 

Hvis kunden noterer at det ønskes ny telefon så blir det gjort swap.

Ønsker kunde kreditering så får leverandør tilsendt ny salgspakke.

 

Sukk...

 

Denne infoen kommer fra NCC.

Endret av Ciryon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eeeehm... beklager å si det, men dette er gammelt nytt. Det har alltid vært slik at NCC vil ha beskjed om det dersom kunden ønsker ny salgspakke.

 

For forhandlere: hvis kunden ønsker å heve kjøpet, må NCC få en kvittering som viser at dere har gitt kunden retur på telefonen.

 

For forbrukere: forhandlere har tydeligvis ikke helt kontroll på spillereglene hos produsentene. Husk å si klart fra hva dere ønsker som utfall av reklamasjonen og sørg for at dette blir notert på papirene som sendes til produsenten.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Eeeehm... beklager å si det, men dette er gammelt nytt. Det har alltid vært slik at NCC vil ha beskjed om det dersom kunden ønsker ny salgspakke.

 

For forhandlere: hvis kunden ønsker å heve kjøpet, må NCC få en kvittering som viser at dere har gitt kunden retur på telefonen.

 

For forbrukere: forhandlere har tydeligvis ikke helt kontroll på spillereglene hos produsentene. Husk å si klart fra hva dere ønsker som utfall av reklamasjonen og sørg for at dette blir notert på papirene som sendes til produsenten.

 

-snubbel

 

Hmm

 

Problemet er at kunden IKKE får ny salgspakke, det er enten swap eller kreditering. Vi fikk dette bekreftet av NCC.

Lenke til kommentar

Rutinen i seg selv er forsåvidt fair. Enten får kunde fabrikkny swap og/eller bytte på den delen det er noe "produksjonsmessig" galt med, eller så får forhandler komplett ny sp og kunde pengene tilbake. All good!

 

Men en ting jeg lurer litt på er; Er dette egentlig en omlevering etter forbrukerkjøpsloven? Vi kan kanskje kalle det en gråsone og dermed ikke ett direkte brudd. Men sånn egentlig, varen du har betalt for er salgspakken, om du ønsker omlevering på kjøpet ditt, skal du ikke da egentlig ha en ny salgspakke? SonyEricsson opererer jo med ny sp ved godkjent reklamasjon...

Endret av Agbonlahor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi har en kunde som fikk swap etter godkjent reklamasjon (alle servicepapirer var i orden):

 

Dette gjelder alle forbrukere og forhandlere:

 

Vi fikk i dag info fra Nokia om at kunden spesifisere at det ønskes ny salgspakke hvis reklamasjon blir godkjent. Hvis det ikke står info om dette så gjør Nokia hva de vil - det kan være at de sender den på service IGJEN (etter 2 avhjelpsforsøk), swapper eller at de sender kunden ny salgspakke hvis de "føler for det" <- quote Nokia Customer Care.

 

Heia arrogante produsenter.

 

Oppdatering:

 

Hvis kunden noterer at det ønskes ny telefon så blir det gjort swap.

Ønsker kunde kreditering så får leverandør tilsendt ny salgspakke.

 

Sukk...

 

Denne infoen kommer fra NCC.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

Praksis de siste årene dette....

Endret av pjolter78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...