Ciryon Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Vi har en kunde som fikk swap etter godkjent reklamasjon (alle servicepapirer var i orden): Dette gjelder alle forbrukere og forhandlere: Vi fikk i dag info fra Nokia om at kunden MÅ spesifisere at det ønskes ny salgspakke hvis reklamasjon blir godkjent. Hvis det ikke står info om dette så gjør Nokia hva de vil - det kan være at de sender den på service IGJEN (etter 2 avhjelpsforsøk), swapper eller at de sender kunden ny salgspakke hvis de "føler for det" <- quote Nokia Customer Care. Heia arrogante produsenter. Oppdatering: Hvis kunden noterer at det ønskes ny telefon så blir det gjort swap. Ønsker kunde kreditering så får leverandør tilsendt ny salgspakke. Sukk... Denne infoen kommer fra NCC. Endret 29. november 2007 av Ciryon Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Heia arrogante forbrukere. Tok meg frihet til å rette på sitatet. Siden dette stemmer i mange flere av tilfellene. Endret 29. november 2007 av SkyFish Lenke til kommentar
Ciryon Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Heia arrogante forbrukere. Tok meg frihet til å rette på sitatet. Siden dette stemmer i mange flere av tilfellene. Hehe, det også Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Eeeehm... beklager å si det, men dette er gammelt nytt. Det har alltid vært slik at NCC vil ha beskjed om det dersom kunden ønsker ny salgspakke. For forhandlere: hvis kunden ønsker å heve kjøpet, må NCC få en kvittering som viser at dere har gitt kunden retur på telefonen. For forbrukere: forhandlere har tydeligvis ikke helt kontroll på spillereglene hos produsentene. Husk å si klart fra hva dere ønsker som utfall av reklamasjonen og sørg for at dette blir notert på papirene som sendes til produsenten. -snubbel Lenke til kommentar
Ciryon Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Eeeehm... beklager å si det, men dette er gammelt nytt. Det har alltid vært slik at NCC vil ha beskjed om det dersom kunden ønsker ny salgspakke. For forhandlere: hvis kunden ønsker å heve kjøpet, må NCC få en kvittering som viser at dere har gitt kunden retur på telefonen. For forbrukere: forhandlere har tydeligvis ikke helt kontroll på spillereglene hos produsentene. Husk å si klart fra hva dere ønsker som utfall av reklamasjonen og sørg for at dette blir notert på papirene som sendes til produsenten. -snubbel Hmm Problemet er at kunden IKKE får ny salgspakke, det er enten swap eller kreditering. Vi fikk dette bekreftet av NCC. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Dette har vært standard praksis så lenge jeg har vært borti slike reklamasjoner der jeg jobber hvertfall. Kunden skal jo forsåvidt bare reklamere på telefonen og si at de ønsker samme telefon/heving av kjøp eller liknende og så må forhandleren ordne resten. Lenke til kommentar
Agbonlahor Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Rutinen i seg selv er forsåvidt fair. Enten får kunde fabrikkny swap og/eller bytte på den delen det er noe "produksjonsmessig" galt med, eller så får forhandler komplett ny sp og kunde pengene tilbake. All good! Men en ting jeg lurer litt på er; Er dette egentlig en omlevering etter forbrukerkjøpsloven? Vi kan kanskje kalle det en gråsone og dermed ikke ett direkte brudd. Men sånn egentlig, varen du har betalt for er salgspakken, om du ønsker omlevering på kjøpet ditt, skal du ikke da egentlig ha en ny salgspakke? SonyEricsson opererer jo med ny sp ved godkjent reklamasjon... Endret 30. november 2007 av Agbonlahor Lenke til kommentar
tomeny Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Vi har en kunde som fikk swap etter godkjent reklamasjon (alle servicepapirer var i orden): Dette gjelder alle forbrukere og forhandlere: Vi fikk i dag info fra Nokia om at kunden MÅ spesifisere at det ønskes ny salgspakke hvis reklamasjon blir godkjent. Hvis det ikke står info om dette så gjør Nokia hva de vil - det kan være at de sender den på service IGJEN (etter 2 avhjelpsforsøk), swapper eller at de sender kunden ny salgspakke hvis de "føler for det" <- quote Nokia Customer Care. Heia arrogante produsenter. Oppdatering: Hvis kunden noterer at det ønskes ny telefon så blir det gjort swap. Ønsker kunde kreditering så får leverandør tilsendt ny salgspakke. Sukk... Denne infoen kommer fra NCC. ----------------------------------------------------------------------------- Praksis de siste årene dette.... Endret 9. desember 2007 av pjolter78 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå