lecele Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Da var tiden endelig inne for å bytte ut 7390'en(som jeg forøvrig har vært MYE plaget med), og valget står mellom E65 og E51. Har hørt mye rart om E65, så er denne noe å satse på? Den begynner jo forøvrig å bli litt "gammel" også. Det som er viktigst for meg er at telefonen har høvelig bra design, og at jeg kan bruke diverse tilleggsprogrammer. Vil også helst ha en telefon med WiFi, da jeg surfer nokså mye. Finnes det andre telefoner jeg heller burde velge enn de jeg har nevnt? Funksjoner: -Kalender: Ja. -GPRS: Ja. -Email klient: Ikke et must Form: -Format: Ikke viktig, men den må være slank, og ikke for diger -Vekt: Ikke viktig. -Sprut/støtsikker: Nei Skjerm: -Størrelse på skjerm: Noe lignende som 7390, men ikke viktig -Touchscreen: Nei. Pris: Opptil 2000 kr med Telenor Superminutt Diverse: -Merke: Åpen for alt, men helst Nokia. -Kamera: Ja. -Videokamera: Nei. -Symbian: Ja -Infrarød port: Ja. -Blåtann (Bluetooth): Ja -Minne: Ikke vesentlig, så lenge det er plass til minnekort -Minnekort?: Ja. -MP3: Nei. -Triband: Ja. -UMTS/3G: Ja -Wlan: Ja, helst -GPS: Nei. - Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei. -Radio: Nei. -Bruksområder: Ringe, SMS, internett, ta litt bilder Lenke til kommentar
iskya Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 E65 har størst skjerm, mens e51 er slankest og raskest. Her kan du se en sammenligning av de to: https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=80888 Lenke til kommentar
LowLife Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis du legger på 1000 kan du få N82 også. Jeg vurderer alle disse tre selv. Har ikke funnet så mange erfaringer med E51. N82 ser ihvertfall ut til å være meget godt mottatt. Lenke til kommentar
3121 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Nokia E61i er perfekt, diger? Tja, men tynn Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis valget ditt står mellom E65 og E51 så ville jeg personlig gått for E51 fordi den gjør svært mye av det E65 gjør men den kommer i tynnere og mer eksklusiv pakning. Det er blitt brukt bedre materialer i E51 og den føles mer solid ut. Jeg har også hørt at det forekommer en del hw-trøbbel med E65 ift lyd, men dette kan hende har blitt fikset på. Hva angår pris, er ikke E51 også billigere? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Nokia E61i er perfekt, diger? Tja, men tynn Støtter opp om den. Den er ganske bred, men den er syltynn, så den oppleves likevel som temmelig liten! Dessuten har jo E61i utrolig bra batteri. Av E65 og E51, ville jeg valgt E51. E51 har alle funksjonene til E65 + A2DP og er dessuten billigere. 0,2" mindre skjerm er jo ikke stort å henge seg opp i (E65 har samme skjerm som 7390, btw), og slidere fra Nokia er jo generelt litt risky. Les også brukererfaringer av E65 i prisguiden, der er det flere som sliter med tastelys og programvare. En bekjent av meg har hatt tre E65-modeller nå, og alle tre har måttet ta en tur på verksted på til sammen to måneder. Men, om du får en E65 som fungerer, har den jo fått ros fra flere testere. Lenke til kommentar
lecele Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Da var E51'en bestilt, og gleder meg som en liten unge til å få den:) 899,- med Telenor Superminutt:) Lenke til kommentar
Jigzaw Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hmmm, lurer på om jeg har bestilt feil tlf... Bestilte meg en E65 og bare noen timer etterpå oppdaget jeg saken om E51. Men da var alt mobilen sendt. Og nå er jeg sterkt i villrede... Et ankerpunkt dog, jeg testet så vidt en E51 mot en E65 i butikk her om dagen og skjermen til E65 virket "kvassere" enn E51 sin. Skarpere og klarere. Er dette tilfelle? Burde jeg bytte mobil? Hvordan er knappesettet? Bedre på 65 eller 51? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 E51 har en nyere versjon av S60 operativsystemet enn E65. Den er veldig slank. Displayet på E65 virker større, og bokstaver/ikoner er lettere å lese. De blir i minste laget på E51. E65 har pop-port, mens E51 har mini USB datakontakt. E51 har egen mini-jackutgang for hodetelefoner. E51 har absolutt ikke noe beskyttelse av kameraglasset. På E65 er glasset i det minste senket litt. Menyene på E51 er klart raskere enn på E65. Dessuten har den mye mer internminne. Lenke til kommentar
Jigzaw Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hmm, fåglarna vet hva jeg skal gjøre. Huff, valgets kval Siste S60 tlf jeg hadde var en Nokia 6600 så raskee vil det nok virke uansett. Og siste smartmobil jeg hadde var en P990i, ikke direkte kjent for kjappe menyer... Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Hmm, fåglarna vet hva jeg skal gjøre. Huff, valgets kval Siste S60 tlf jeg hadde var en Nokia 6600 så raskee vil det nok virke uansett. Og siste smartmobil jeg hadde var en P990i, ikke direkte kjent for kjappe menyer... Ja, det er ikke alltid lett å velge. Jeg vet hvordan du har det... Uansett valg får du en bra telefon. Er det noe spesielt du lurer på, så bare spør. Jeg har forresten en P1. En kjempetelefon, men noget treig. Og den er en del raskere enn P990. Derfor kjøpte jeg meg en E51 i julepresang. Når det gjelder E51 og 65 har jeg prøvd å gi noen argumenter for og mot. E51 er fletta ny, men har en gunstigere pris enn E65 da den var ny. Alt i alt er den et bedre kjøp. Men jeg likte tastene og skjermen bedre på E65. Endret 15. desember 2007 av CellularDude Lenke til kommentar
Jigzaw Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ja, det var det jeg og syntes etter en kjapp prøvekjøring av begge to. Forresten, rart at E65 fremdeles er dyrere enn E51. Den er jo ganske gammel i forhold, i mobilår i alle fall. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ja, det var det jeg og syntes etter en kjapp prøvekjøring av begge to. Forresten, rart at E65 fremdeles er dyrere enn E51. Den er jo ganske gammel i forhold, i mobilår i alle fall. Ja, det synes jeg også. Kanskje det er fordi E65 er en slider, og dermed mekanisk mer komplisert enn E51. Ingen av dem har f.eks eget videotelefonikamera i front. En annen årsak kan være at Nokia i utgangspunktet har ønsket å prise E51 relativt lavt. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Om du ikke blir fornøyd så kan du jo alltids benytte deg av den 14-dagers angreretten. Sånn sett er vi heldige, det er dyrt her, men vi har massevis av rettigheter somm gjør at man kan slippe å stå med skjegget i postkassa etter et kjøp. Lenke til kommentar
Jigzaw Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Selv om den er brukt? Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ehmm, så ikke noe om at du sa den var blitt kjøpt brukt... 14-dagers angrerett gjelder ved kjøp i nettbutikker, messer, postordre og andre former for fjernsalg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå