Gå til innhold

Halve harddisken døde

Mister t

Anbefalte innlegg

Jeg har en 500GB disk som jeg har partisjonert i to like store deler. Jeg lar maskina stå på 24/7, og idag når jeg våkna så stod det at filene på drive I:\ ikke kunne lagres pga feil. Hvordan kan en del av en disk slutte å virke? Trodde at hvis disken gikk føyka, så gikk hele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en 500GB disk som jeg har partisjonert i to like store deler. Jeg lar maskina stå på 24/7, og idag når jeg våkna så stod det at filene på drive I:\ ikke kunne lagres pga feil. Hvordan kan en del av en disk slutte å virke? Trodde at hvis disken gikk føyka, så gikk hele?

Lite plass?

Lenke til kommentar
Som dmdb sa, det kan være at den er full. Da kan du få sånne "Delayed Write Errors" og lignende... Hvis ikke det er tilfelle så gjør som wiak sier. Det kan i verste fall hende disken holder på å daue.

installer HD Tune og sjekk health status også kjør error scan :)

http://www.hdtune.com/

vis det står "failed" på health status så har du feil og disken må sendes tilbake for ny

Lenke til kommentar

Lite plass?

Beklager sent svar, men ja det er lite plass på den. Skal prøve det som blir nevnt her, og takk for hjelpen så langt. c",)

Lenke til kommentar

En annen sak som er veldig grei er å laste ned ultimate boot CD isoen og brenne den ut på CD og så kjøre Samsung sitt egne helsesjekk program. Da får du ut feilkoder o.l. som du kan bruke rett i RMA'en. Har brukt Maxtor sitt tilsvarende et par ganger og da gikk det rett forbi alle kjipe "Prøv dette og dette og dette" greier i supporten før de godtok bytte. Var bare å sende rett inn og få ny i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...