Ed_Solheim Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hvordan "løser" websjappene dette med salg av software med studentlisens... dvs. hvordan vet de at det er en student de selger til?? Kreves det identifikasjon? :wink: :plystre: :plystre: -- ed_ Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hvis jeg ikke husker feil, er det slik at webshoppen du bestiller fra sender deg en tom eske. I den esken ligger det et skjema som du må fylle ut og sende til f. eks Microsoft (sammen med kopi av gyldig studentbevis). Kort tid etterpå vil du motta programvaren fra MS. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 "MacButikken har gode student og lærerpriser på alle Apple produkter" sto det på hjemmesidene deres. Jeg trodde det betydde at alle produktene ble redusert i pris for en student. Sendte mail for å høre hvor mye dette var, og fikk etter lang tid noe tull om at studentprisene deres var de samme som de ordinære prisene til apple.no... Prisene på den siden var de samme (for iPod som jeg skulle kjøpe) som Macbutikken sine, dvs. ingen rabatt. Når jeg klagde på det, kom de pluuuutselig på at det gjaldt alle produkter UNTATT iPod'en, siden de mente de hadde kampanje på den (den prisen har stått veldig lenge..)... Litt påfallende er det vel når de fjerner den teksten i quote samme dag. Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 dust Bedre selvbeskrivelse er det lenge siden jeg har sett! Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har selv kjøpt winxp på studentlisens. Fikk esken med cd og serial et par dager etterpå. Ingen har noen gang spurt meg om studentidentifikasjon. Eneste forskjellen er at EULA'en er annerledes : ACADEMIC EDITION SOFTWARE. To use Product identified as "Academic Edition" or "AE," you must be a "Qualified Educational User." For qualification- related questions, please contact the Microsoft Sales Information Center/One Microsoft Way/Redmond, WA 98052-6399 or the Microsoft subsidiary serving your country. Ellers er det akkurat det samme Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 det er ingen vits i å ha ein orginal lisens som ikkje gjelder deg likevel... det er fortsatt ulovlig, så du kan like godt bruke "devil's" versjonen.... PS: har gratis win XP pro (orginal) Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Ring og hør med www.telebutikken.no, de selger WinXP til studentpris kr 461. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 dust Bedre selvbeskrivelse er det lenge siden jeg har sett! Var jo kanskje spørsmål som fortjente dårlig svar ? "Hvordan sjekker de at du er student ?" Spørsmålet er heller hvorvidt OM de sjekker at du er student, noe jeg stiller meg tvilende til...de selger jo OEM versjoner bare man kjøper en Y-strømkabel til 40 kroner i tillegg, så kan ikke tenke meg at mange sjapper har skrupler når det kommer til dette heller. Hvis du forøvrig ER student (tenker da på universitet/høgskole, ikke videregående), bør du sjekke med utdanningsinstitusjonen din om de har en avtale med M$....her får vi nemlig det meste av deres programvare gratis til hjemmebruk, inkludert Windows Xp, .Net Server, etc... Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Tosk. Bedre selvbeskrivelse er det lenge siden jeg har sett! Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Kanskje du nå skjønner hvor "moro" det er å få dritt slengt i tryne bare fordi man prøver å spørre eller svare normalt da? :wink: Lenke til kommentar
talisar Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 som sagt over.. en ugyldig lisens er en ugyldig lisens:) Om du bruker en studentlisens ulovlig har du bare betalt for å bruke en lisens du ikke har krav på og må ut med både bot + at du har betalt for en lisens. Bedre da å bare bruke en ulovlig lisens:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå