Gå til innhold

Morro-lover verden rundt

Latskap

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg tenkte å lage denne tråden for å hedre de mange morro-lovene vi har rundt om i verden. England tror jeg er en av de morsomste. Viste du at hvis en gravid kvinne må veldig på do, så kan hun tisse i den store hjelmen til en politimann?

Har dere noen andre morrosaker? kom med de;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1 - Jeg er Herren din Gud, som førte deg ut av Egypt, ut fra trellhuset. Du skal ikke ha andre guder enn meg.

2 - Du skal ikke lage deg noe gudebilde eller noen bilder av det som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden for å tilbe eller dyrke! For jeg, Herren din Gud, er en ærekjær gud. Jeg lar straffen for fedrenes synd komme over barna både i tredje og fjerde ledd, når det trengs, men jeg viser også godhet i tusen ledd for dem som elsker meg og holder mine bud.

3 - Du skal ikke misbruke Herren din Guds navn, for Herren lar ikke den som bruker hans navn til skadeverk være skyldfri.

4 - Du skal helligholde hviledagen. Seks dager kan du arbeide og gjøre din gjerning, men den syvende dagen er sabbat for Herren din Gud; da skal du ikke gjøre noe arbeide, hverken du selv eller din sønn eller din datter eller tjeneren eller tjenestekvinnen eller feet eller innflytteren i dine byer. For på seks dager skapte Herren himmelen, jorden og havet og alt som er i dem, og den syvende dagen hvilte han. Derfor velsignet Herren hviledagen og lyste den hellig.

5 - Du skal hedre din far og din mor, så du får leve lenge i det landet som Herren din Gud har gitt deg.

6 - Du skal ikke slå ihjel.

7 - Du skal ikke bryte noen manns ekteskap.

8 - Du skal ikke stjele.

9 - Du skal ikke vitne falskt overfor eller mot din neste.

10 - Du skal ikke begjære din nestes hus; du skal hverken begjære hans hustru, hans tjener eller tjenestekvinne, hans okse eller esel eller noe annet som hører din neste til.

"Når en mann er trangsynt, er han sinnsyk.

Når 1000 Menn er trangsynt, er det en religion"

Lenke til kommentar
"An old English law declared that a man could not beat his wife with a stick any larger than the diameter of his thumb."

Oh! Oh! The Boondock Saints, am I right?

Alaska law says that you can't look at a moose from an airplane.

In Corpus Christie, Texas, it is illegal to raise alligators in your home.

In Miami, it is forbidden to imitate an animal.

It is against the law to mispronounce the name of the State of Arkansas in that State.

Lenke til kommentar

# Forgetting to close a gate in Nevada is against the law.

# You can't sell perfume as a drink in Delaware.

# Wisconsin law prohibits margarine from being substituted for butter in restaurants unless requested by the customer.

# Kentucky law requires that residents bathe once a year.

Lenke til kommentar

* I California er det ikke lov til å spise appelsin mens man bader i et badekar.

* I Oklahoma, stat uten kystlinje, er det ikke lov til å drive hvalfangst.

* I England på 1800-tallet var det ulovelig å begå selvmord, hvis det ble mislykket kunne du risikere å bli hengt.

* I Paris var det en gang ulovelig å stirre på ordføreren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...