donsalos Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg tenkte å kjøpe et kamera til ca 2500 kr. Første alternativ som dukker opp er Canon SX100, men jeg ser jo at det er flere kamera i den kategorien. Mine viktigste kriterier er: * bildekvalitet * bra bilder innendørs. * minst 10x zoom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg tenkte å kjøpe et kamera til ca 2500 kr. Første alternativ som dukker opp er Canon SX100, men jeg ser jo at det er flere kamera i den kategorien. Mine viktigste kriterier er:Hvis størrelsen ikke plager deg, ville jeg kikket på Fujifilm S6500fd. Manuell zoomring er en helt klar fordel, særlig når området blir så stort som her. Har vidvinkel ned til 28mm i 35mm-ekvivalent, Canon har bare ned til 36mm (men litt mer på telesiden da). Personlig hadde jeg enten valgt et slikt kamera, eller gått ned litt på zoom-faktoren, og fått et kamera som kan puttes i lommen, à la Ricoh Caplio R7. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 100% enig med k-ryeng. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Eventuelt Panasonic Lumix TZ3. 28-280mm (10x zoom), og har fått en rekke priser og er testvinner en lang rekke ganger. Har prøvd det litt selv også, og det er meget bra. I likhet med Ricoh Caplio R7 har den sjenerende støy på høy ISO (riktignok kan den optiske bildestabilisatoren hjelpe slik at man kan bruke lavere ISO), men Leica-lisensiert objektiv og Panasonics solide teknologi gir strålende bildekvalitet på lavere ISO verdier. Ihvertfall hvis man tar i betrakning 28mm vidvinkel og 10x optisk zoom i et såpass lite kamera. Sammenliknet med Ricoh R7, ville jeg stolt mye mer på Panasonic mtp. driftsikkerhet. Ricoh har hatt mange problemer med sine tidligere modeller, spesielt er det objektivene som har låst seg i hytt og pine. Finnes i blå, sølv og sort. Jeg foretrekker nok sort da den ser veldig stilig ut. Men også blå er faktisk ganske fint. Endret 30. november 2007 av Super8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå