mpeg Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Heisann. Mottok min nye Samsung 22" 226BW i går, første intrykket var fantastisk, med sylskarpe bilder på skrivebordet, og fine farger ved bildevisning, men når jeg startet spillene mine for å se hvor flotte de skulle bli i widescreen og med 1680 X 1050 oppløsning ble jeg litt skuffet. Jeg stillte inn alt på fullt i FarCry, Fear, STALKER, Ghost Recon2, Half Life 2 og et par andre spill. Men fy så skuffet jeg ble over bildene. Mens de på min "gamle" LCD skjerm 19" Benq 93GX 2 ms hadde sylskarpe bilder med gode detaljer, så ble de mer diffuse ( uskarpe) med den nye 226 BW. Prøvde også Call of duty 4, hvor detaljene var bedre, men jeg syns vel at det manglet noe også der, uten at det var så veldig markant. Da lurer jeg på om noen av dere vet hva som må til for å få alle spillene til å fremstå like detaljerte som min gamle skjerm? Er det noe jeg kan gjøre for å få det til? Takker så mye for hjelpen. :-) Mvh Mpeg Asus M2N 32 SLI Delux XFX GeForce 8800GTS 640 Mb ( 8800 Ultra er på vei) 2 Gb Crucial Creative extreem soundcard AMD x2 6000+ 320 Gb Western Digital Ocz 700W Power Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Litt offtopic. Jeg har også tenkt å kjøpe en 22" skjerm og har 19" nå. Er det stor forskjell i størrelse å gå fra 19" til 22"?? Takk Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei. Det første jeg lurer på er jo hvilken oppløsning du kjører spillene i? For at en LCD skjerm skal bli skarpest mulig, må du kjøre oppløsningen på maskinen lik det som skjermen har. Altså 1680 X 1050. Selv om du stiller inn den oppløsningen i Windows, er det ikke sikkert at spillene kjører i den oppløsningen. Kjenner ikke til de spillene du har, men i f.eks. BF2 må man trikse litt med snarveien til spillet for å få satt riktig oppløsning. Når det gjelder evgeny sitt spørsmål om bytte fra 19" til 22" kommer det litt an på om det er vanlig 4:3 eller widescreen du bytter fra. En 4:3 19" skjerm er omtrent like høy som en 10:16 22" widescreen, men sistnevnte er naturligvis en god del bredere. Nettulf Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Skjermen er ca like høy, og har ca like mange piksler i høyden. Altså vil det bli ca like "skarpt", du vil ikke merke noen forbedring der. Det du vil merke forbedring på er litt mer plass i bredden. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har du testet de forskjellige modusene på skjermen? Movies, games dynamic, osv? Du må oppdatere oppløsningen inne i spillene. Jeg har selv spillt Call of duty 4 på 226BW og synes det var helt rått! I forhold til min 19" CRT Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Hei. Det første jeg lurer på er jo hvilken oppløsning du kjører spillene i? For at en LCD skjerm skal bli skarpest mulig, må du kjøre oppløsningen på maskinen lik det som skjermen har. Altså 1680 X 1050. Selv om du stiller inn den oppløsningen i Windows, er det ikke sikkert at spillene kjører i den oppløsningen. Kjenner ikke til de spillene du har, men i f.eks. BF2 må man trikse litt med snarveien til spillet for å få satt riktig oppløsning. Når det gjelder evgeny sitt spørsmål om bytte fra 19" til 22" kommer det litt an på om det er vanlig 4:3 eller widescreen du bytter fra. En 4:3 19" skjerm er omtrent like høy som en 10:16 22" widescreen, men sistnevnte er naturligvis en god del bredere. Nettulf Hei. Jeg startet spillene og justerte oppløsningen i options, og der var det mulighet til å stille de på 1680 X 1050 noe jeg også gjorde. Men som nevnt så ble de slett ikke like klare og skarpe som på 19" og 1280X1024. Kan være noe annet jeg skulle ha gjort , men mener jeg har forsøkt de innstillinger som er mulig. Både på skjermkortet og i spillene. Men hva menes det med å trikse litt med snarveien til spillet for å få satt riktig oppløsning ? Hvordan gjør jeg det i tilfelle? På forhånd takk :-) Mvh Mpeg Endret 29. november 2007 av mpeg Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Har du testet de forskjellige modusene på skjermen? Movies, games dynamic, osv? Du må oppdatere oppløsningen inne i spillene. Jeg har selv spillt Call of duty 4 på 226BW og synes det var helt rått! I forhold til min 19" CRT Hei. Er det forskjellige moduser ,som Games, Movies og slikt ? Det viste jeg ikke...det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem i dag. Håper det er det som gjør den forskjellen. Og ja...jeg har oppdatert oppløsningen inne i spillene, uten at det ble noe bedre. Mvh Mpeg Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Når det gjelder evgeny sitt spørsmål om bytte fra 19" til 22" kommer det litt an på om det er vanlig 4:3 eller widescreen du bytter fra.En 4:3 19" skjerm er omtrent like høy som en 10:16 22" widescreen, men sistnevnte er naturligvis en god del bredere. Nettulf Jeg bytter fra 4:3 19" Lenke til kommentar
kalg Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Har du testet de forskjellige modusene på skjermen? Movies, games dynamic, osv? Du må oppdatere oppløsningen inne i spillene. Jeg har selv spillt Call of duty 4 på 226BW og synes det var helt rått! I forhold til min 19" CRT Hei. Er det forskjellige moduser ,som Games, Movies og slikt ? Det viste jeg ikke...det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem i dag. Håper det er det som gjør den forskjellen. Og ja...jeg har oppdatert oppløsningen inne i spillene, uten at det ble noe bedre. Mvh Mpeg Det er 5 knapper under, ved siden av på/av knappen. Ta en auto instilling først, så forandrer du på det du måtte ønske. Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Har du testet de forskjellige modusene på skjermen? Movies, games dynamic, osv? Du må oppdatere oppløsningen inne i spillene. Jeg har selv spillt Call of duty 4 på 226BW og synes det var helt rått! I forhold til min 19" CRT Hei. Er det forskjellige moduser ,som Games, Movies og slikt ? Det viste jeg ikke...det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem i dag. Håper det er det som gjør den forskjellen. Og ja...jeg har oppdatert oppløsningen inne i spillene, uten at det ble noe bedre. Mvh Mpeg Det er 5 knapper under, ved siden av på/av knappen. Ta en auto instilling først, så forandrer du på det du måtte ønske. Hei igjen. Takker så mye for tipset. Det var utrolig bra.Det hjalp betraktelig. Stilte den først på Game, og så på Dynamic, og det ble skikkelig bra. Stor forskjell ble det. Grafikken i bla. BIOSHOCK, var helt rå med denne skjermen. Så nå kan jeg slå fra meg tanken på å montere opp den "gamle" LCD skjermen. :-) Dette er virkelig et rimelig og bra produkt. Ingen tvil om det. Igjen takk. Mvh Mpeg Har du testet de forskjellige modusene på skjermen? Movies, games dynamic, osv? Du må oppdatere oppløsningen inne i spillene. Jeg har selv spillt Call of duty 4 på 226BW og synes det var helt rått! I forhold til min 19" CRT Hei. Er det forskjellige moduser ,som Games, Movies og slikt ? Det viste jeg ikke...det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem i dag. Håper det er det som gjør den forskjellen. Og ja...jeg har oppdatert oppløsningen inne i spillene, uten at det ble noe bedre. Mvh Mpeg Det er 5 knapper under, ved siden av på/av knappen. Ta en auto instilling først, så forandrer du på det du måtte ønske. Hei igjen. Takker så mye for tipset. Det var utrolig bra.Det hjalp betraktelig. Stilte den først på Game, og så på Dynamic, og det ble skikkelig bra. Stor forskjell ble det. Grafikken i bla. BIOSHOCK, var helt rå med denne skjermen. Så nå kan jeg slå fra meg tanken på å montere opp den "gamle" LCD skjermen. :-) Dette er virkelig et rimelig og bra produkt. Ingen tvil om det. Igjen takk. Mvh Mpeg Har du testet de forskjellige modusene på skjermen? Movies, games dynamic, osv? Du må oppdatere oppløsningen inne i spillene. Jeg har selv spillt Call of duty 4 på 226BW og synes det var helt rått! I forhold til min 19" CRT Hei. Er det forskjellige moduser ,som Games, Movies og slikt ? Det viste jeg ikke...det skal jeg sjekke ut når jeg kommer hjem i dag. Håper det er det som gjør den forskjellen. Og ja...jeg har oppdatert oppløsningen inne i spillene, uten at det ble noe bedre. Mvh Mpeg Det er 5 knapper under, ved siden av på/av knappen. Ta en auto instilling først, så forandrer du på det du måtte ønske. Hei igjen. Takker så mye for tipset. Det var utrolig bra.Det hjalp betraktelig. Stilte den først på Game, og så på Dynamic, og det ble skikkelig bra. Stor forskjell ble det. Grafikken i bla. BIOSHOCK, var helt rå med denne skjermen. Så nå kan jeg slå fra meg tanken på å montere opp den "gamle" LCD skjermen. :-) Dette er virkelig et rimelig og bra produkt. Ingen tvil om det. Igjen takk. Mvh Mpeg Lenke til kommentar
mpeg Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 det var da volsomt he he ...skrev litt i gledesrus. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 det var da volsomt he he ...skrev litt i gledesrus. Bare hyggelig å hjelpe. Det er jo en sinnsykt bra skjerm du har kjøpt deg, og det hadde vert synd om du ikke fikk utnyttet den... Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Bruker dere DVI? Og hvorfor funker ikke auto-adjustment? Må må legge inn drivere/programvare fra CDen? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Auto er kun for analog tilpasning av signalet (plassering, synk etc, en slags "TV kanalsøker"). For DVI er bildet helt 100% out-of-the-box Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå