Gå til innhold

Oppdatering av N95 ødela mobilen!

seschei

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ble glad da jeg leste her på amobil.no at Nokia N95 skulle få en kraftig oppdatering.

Jeg fulgte instruksene Nokia gav på nettsiden, og instruksene ved installasjonen til punkt og prikke. Alt fungerte smertefritt helt til det stod at det var beregnet av det skulle være "3 minutter" igjen av oppdateringen.

Jeg fikk beskjed om at koblingen var brutt (noe som den absolutt ikke var. Jeg rørte ikke en finger). Det stod en funskjon "prøv igjen", så jeg prøvde igjen, men jeg får samme beskjed.

Tenk dere i min situasjon. Jeg skal oppdatere min N95 for å gjøre den bedre, men så plutselig får jeg beskjed i slutten at det ikke gikk.

Nå sitter jeg igjen med en N95 uten operativsystem, bare en svart skjerm.

Er det mobilkyndige som kan gi meg råd om hvordan jeg eventuelt kan fikse den. Eller kan jeg sende den tilbake til komplett å la de fikse den? Jeg setter stor pris på tilbakemelding! :)

EDIT: Jeg tok sikkerhetskopi i PC Suite _og_ jeg tok en sikkerhetskopie til minnekortet føre jeg oppdaterte. Men så lenge jeg ikke får logget meg inn på mobilen så finner ikke PC Suite mobilen, og så lenge jeg ikke får på mobilen, får jeg jo ikke brukt sikkerhetskopien som ligger på minnekortet. Hehe skjønner dere min fustrasjon?

Endret av seschei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg ble glad da jeg leste her på amobil.no at Nokia N95 skulle få en kraftig oppdatering.

Jeg fulgte instruksene Nokia gav på nettsiden, og instruksene ved installasjonen til punkt og prikke. Alt fungerte smertefritt helt til det stod at det var beregnet av det skulle være "3 minutter" igjen av oppdateringen.

Jeg fikk beskjed om at koblingen var brutt (noe som den absolutt ikke var. Jeg rørte ikke en finger). Det stod en funskjon "prøv igjen", så jeg prøvde igjen, men jeg får samme beskjed.

Tenk dere i min situasjon. Jeg skal oppdatere min N95 for å gjøre den bedre, men så plutselig får jeg beskjed i slutten at det ikke gikk.

Nå sitter jeg igjen med en N95 uten operativsystem, bare en svart skjerm.

Er det mobilkyndige som kan gi meg råd om hvordan jeg eventuelt kan fikse den. Eller kan jeg sende den tilbake til komplett å la de fikse den? Jeg setter stor pris på tilbakemelding! :)

EDIT: Jeg tok sikkerhetskopi i PC Suite _og_ jeg tok en sikkerhetskopie til minnekortet føre jeg oppdaterte. Men så lenge jeg ikke får logget meg inn på mobilen så finner ikke PC Suite mobilen, og så lenge jeg ikke får på mobilen, får jeg jo ikke brukt sikkerhetskopien som ligger på minnekortet. Hehe skjønner dere min fustrasjon?

Opplevde akkuart det samme

jeg måtte levere telefonen inn til service og det må du også gjøre dessverre

Lenke til kommentar
Opplevde akkuart det samme

jeg måtte levere telefonen inn til service og det må du også gjøre dessverre

Takk for tilbakemelding. Klare de å fikse den? Fikk du ny telefon? Jeg tror egentlig det ikke skal store saken til for å fikse dette, men det hadde bare vært greit å vite hvordan.

Må man betale for frakten selv? Sendte du den i boksen du fikk den i?

Lenke til kommentar

Da må den flashes på ett serviceverksted..

Kan være kabelen du brukte også, er ikke alle som er like kontaktstabile og da kan det der skje visstnok..

Ta kontakt med Nokia Care Customer Service:

22 97 17 17 så kan de veilede deg videre. :)

Endret av PerTurbo
Lenke til kommentar
Da må den flashes på ett serviceverksted..

Kan være kabelen du brukte også, er ikke alle som er like kontaktstabile og da kan det der skje visstnok..

Ta kontakt med Nokia Care Customer Service:

22 97 17 17 så kan de veilede deg videre. :)

Åh, tusen takk Per!

Lenke til kommentar

Får tilbake den samme telefonen og pakkeomkostnadene.....tja....betalte vertfall turen ned til Bergen selv. Mulig de betalte returen

Men fy flate hvor kjedelig det var da det hendte. Tar tross alt ca 2 uker før du får telefonen tilbake

Nå har jeg solgt min N95 så jeg fikk aldri gleden/sorgen av å se hva som hadde skjedd med den siste oppdateringen som er lagt ut.

Når det er sagt måtte jeg til min gamle moder og hennes datamaskin(som har xp) for å kjøre oppdateringen.

Min VISTA maskin vil ikke kjøre Nokia Updater....kjører program(eller noe i den duren står det) men ingenting skjer. Andre som har problemer med updateren på VISTA maskiner????

Lenke til kommentar
Får tilbake den samme telefonen og pakkeomkostnadene.....tja....betalte vertfall turen ned til Bergen selv. Mulig de betalte returen

Men fy flate hvor kjedelig det var da det hendte. Tar tross alt ca 2 uker før du får telefonen tilbake

Nå har jeg solgt min N95 så jeg fikk aldri gleden/sorgen av å se hva som hadde skjedd med den siste oppdateringen som er lagt ut.

Når det er sagt måtte jeg til min gamle moder og hennes datamaskin(som har xp) for å kjøre oppdateringen.

Min VISTA maskin vil ikke kjøre Nokia Updater....kjører program(eller noe i den duren står det) men ingenting skjer. Andre som har problemer med updateren på VISTA maskiner??

JA. Jeg fikk heller ikke lagt inn Nokia Updater på vista. Derfor måtte jeg legge det inn på en gammel jallapc med XP. Kanskje det er for pcne vi har brukt er så gamle det har klikka?

Har akkurat kjøpt en MacBook 13", men aldri i livet om jeg skal ha Vista på den! Det blir nok XP selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar

Prøv en hard reset av mobilen!

1. Lad batteriet fult, ta ut batteriet og legg inn batteriet.

2. Hold ned 3 taster (grønn-, stjerne- og 3-tast), ja samtidig jah :D

3. Slå på mobilen med alle tastene trykt inn. Hold tastene trykt inn til du får bedskjed på skjermen.

NB! Viktig at du holder alle tastene samtidig hele tiden, og at du ikke slipper tastene. Prøv gjerne flere ganger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...