Gå til innhold

Strømforskuner med lite støy??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du en PSU som bråker for mye, bytt til feks Pabst-vifte. Komplett har noen til rett under 200 kr. Ikke at det er kjempebillig, men ofte kan det bli bedre enn flere av de PSU som hevdes å være stillegående.

Kjøpte selv et billig Q-Tech 400W PSU (to vifter, bråkte som et fly....) som jeg satte inn to Pabst 12dB vifter i. Nå er det bare et lavt sus :)

Reidar

Lenke til kommentar
komplett har noen fine, har følgende selv: komplett veldig fornøyd med den, stille og stabil. man kan også bare bytte til en mer stillegående vifte hvis du alle rede har et pråkete PSU.

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det denne som sitter i mitt chieftec dragon-kabinett, og det er kun denne jeg hører på hele maskinen min.... og det er for mye!

Lenke til kommentar

Var på vei hit for å starte denne tråden selv....

Jeg sliter litt med støy selv, og det er nå kun PSU som bråker, og den er litt for liten (250w) Problemet her er at jeg kan ikke sette på stillere vifter for da smelter PSU`n min og det er ikke no` kult. Det er innebugd noise killer men det hjelper jo ikke når den er glovarm hele tiden......

Så er det noen som kjenner til sammenligningstester av PSU med tanke på nok strøm og minimalt med støy, der støy er VESENTLIG!!!???

Moderator..... Kan jo si fra til tullingene på overklokking.no ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sliter litt med støy selv, og det er nå kun PSU som bråker, og den er litt for liten (250w) Problemet her er at jeg kan ikke sette på stillere vifter for da smelter PSU`n min og det er ikke no` kult. Det er innebugd noise killer men det hjelper jo ikke når den er glovarm hele tiden......

Du trenger bedre kjøling av kabinettet, slik at PSU'en bare må hive ut sin egenproduserte varme -ikke resten av pc'ens også!! Kabinett viftene gir du 5V/7V, slik at de ikke overdøver strømforsyningen etter støyreduksjon.

Lenke til kommentar

Pluss at hvis ikke jeg tar veldig feil så vil en PSU bli kaldere hvis den kjører godt under 100% load mesteparten av tiden.. slik at en god 350-400W PSU med stille vifte no blir mye stillere enn og kaldere enn den pressa 200W saken du har nå... :)

Cobos

Lenke til kommentar
Pluss at hvis ikke jeg tar veldig feil så vil en PSU bli kaldere hvis den kjører godt under 100% load mesteparten av tiden.. slik at en god 350-400W PSU med stille vifte no blir mye stillere enn og kaldere enn den pressa 200W saken du har nå... :)

Cobos

Hm, jeg har en kasse jeg tenkte skulle stå i stua som server/divxbox nå,

den har en 250W noname psu som bråker litt mye...tenkte å modde denne med en enermax silent fan eller papst 12 db...noen som har erfaringer med å modde 250W psu og kjøre T-bird maskinvare på den ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...