manyquiz Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) for meg virker det som om cannabis er rett og slett harmløst. jeg er erfaren drikker, og jeg må ærlig innrømme at jeg foretrekker trekk enn å leske og slite i timesvis for å bli full. misforstå meg ikke. det er jævlig godt med et glass vin, en tuborg eller en dram. men, for meg så må jeg drikke en god del for å bli full/tipsy og det koster en god del. og det skjèr mye tull i fylla generelt blandt folk.(vold, hærværk, tyveri, krangling, ting du egentlig ikke burde ha gjort.. u name it.. tror nok en god del folk vet hva jeg snakker om). også har vi jo selvfølgelig bakfylla. Hvem har vel ikke sagt til seg selv dagen derpå: "aldri mer drikking! aldri mer drikking" heheh ^^ jeg foretrekker også folk som har røyka i forhold til folk som har drukket. det er så mye enklere, hyggeligere, morsommere og jeg får en mye mer følelse av tryggghet av folk som har røyka enn folk som har drukket. folk som er fulle raver rundt, snøvler når de prater, sovner på gata, voldtar damer, knuser vinduer og inventar og rett og slett holder et rent helvette. jeg har mange ganger gått på gata blandt fulle folk der folk kommer bort helt uppfordret i trynet med knyttnevene ; tøff som faen .. "Hey, ypper du deg eller!?!" fitte latterlig... er det egentlig noe rart at jeg foretrekker weed? jeg tar meg ei skikkelig fyllekule av og til sammen med gjengen. dagen derpå når jeg våkner opp er jeg som regel kald, har skikkelige fyllenerver og skjelver, har skikkelig vondt i hodet, og det eneste som hjelper er frisk luft, ibux og kaldt vann. mat er helt forferdelig. et typisk tegn på at en skikkelig rusgift har vært i omløp. Dagen derpå når jeg våkner etter å ha røkt..hvordan er jeg da? jo, litt groggy de første 5 minuttene etter jeg har våkna,(du sover jævlig godt når du har røkt) men etter det - magnifique!! ei brødskive med jordbærsyltetøy er jo det beste du noen gang har smakt!!du har varm og god følelse i hele kroppen. avlsappa og god. ikke no stress. smiler hele dagen og lattern sitter ikke akkurat langt inne. jeg tror egentlig de fleste fornuftige mennsker hadde foretrukket å være bakfjærn enn fullesjuk. men tingen er at røykings er ulovlig. ingen vet hvorfor staten kriminaliserte cannabis. men det er det. jeg synes det er så trasig å nesten måtte "gjemme meg" når jeg har røkt for jeg vet at hvis jeg offentliggjør at jeg røyker blir jeg jo bare stempla som narkis med en gang. det er sånn med de fleste som røyker cannabis. de blir bare sittende inne og er lite sosial. eller de er sosial, men mest med de andre som også røyker. jeg tror også det er her paranoia begynner å utarte seg. pga. at det er ulovlig og man er bekymra for å bli oppdaga. dette fører naturligvis til masse unødvendig frustrasjon og bekymring og stress. det er det som er så synd. hadde hele verden tatt cannabis med en klype salt som de gjør med alkohol hadde det nok ikke vært noe psykiske problemer blant enkelte folk som røyker. dette er ikke ment som noen demonstrasjon eller flaming av alkohol ( litt kanskje) men et rop om respekt for mitt syn og erfaring og valg. og jeg synes det burde være helt individuellt hva man ruser seg på. kan kanskje legge til noen flere fordeler for hasj vs. alkohol. du må drikke masse alkohol for å få ønsket effekt. et lite pipetrekk (0.2 g er nok) og du er i god form hele kvelden det er mye billigere. et gram koster omlag 100-150 KR for et GRAM! et gram holder for meg i en uke hvis jeg røyker lite. eller en hel helg hvis jeg røyker litt mere. du blir mye bedre form dagen derpå jeg synes cannabisrusen er mer behagelig. men det er individuelt. mye mindre bråk i miljøer der cannabis regjerer i forhold til alkohol kreativiteten din øker betraktelig i cannabisrus pga. de psycoactive stoffene i cannabis ( hvis du lurer på hva det er for noe send meg en PM) mye bedre sex når du har røkt. har ikke knulla i fylla.. får den faen ikke opp fordeler med alkohol i forhold til hasj det er ikke ulovlig. det vil si at du får ikke bot hvis du har drukket alkohol slik som du ville ha gjort hvis du hadde røkt finner purken deg sovende i grøfta og du har drukket. da kjører de dem i arresten og de får varm og god mat. hva gjør snuten hvis de finner en som har røyka i grøfta? ingenting. folk som har røyka sovner ikke i grøfter. de klarer å ta vare på seg selv. du sloss mye bedre i fylla. tåler mer smerte. men cannabis har vært smertedempende legemiddel i tusenvis du tør mye mere i fylla. når du har røkt har i allefall jeg sinnet i god behold og tenker meg mye mer om hva jeg gjør enn hva jeg hadde gjort hvis jeg var både edru og full. selvtillitten øker betraktelig i fylla fordeler med legalisering av cannabis: en veldig stor del av økonomien til kriminelle miljøler og organisasjoner i verden svekkes og verden blir nok et mye bedre og tryggere sted. folk som kun vil kjøpe cannabis slipper å oppsøke tunge narkomiljøer der de blir tilbydt alt mulig annet de ikke er interessert i men de kan la seg friste. folk slipper å holde lav profil staten hadde fått et enormt større overskudd i budsjettet siden veldig mange politiressurser går til å bekjempe no så latterlig som cannabis er dette bare en latterlig visjon jeg har eller er d noe som kan realiseres? Endret 29. november 2007 av manyquiz Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) hehe, det kommer ann på hvilken alder du er i, ikke det at jeg oppfordrer folk til å ta seg en joint istede for en fyllekule selv om det er både billigere og "roligere"(hehe)... Det en god "venn" av meg gjorde, var å røyke en joint eller to annenhver månde, siden det er faktisk sunnere og la kroppen få "restene" ut av kroppen "før du tar en til"(øker effekten av det og). Hvis du røyker mye uten å ta "pauser" for å rense seg litt, er at man blir avhengi som med alt annet og man minsker effekten for hver gang også. De kommer aldri til å legalisere i dette landet... (alt som faktisk funker eller koster lite er ikke lovlig her i landet) Edit: Smoke the green stuff not the brown stuff... Endret 29. november 2007 av CustomTP Lenke til kommentar
manyquiz Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 ja, tror alder har mye å si på hva du velger å ruse deg på. drakk for det meste i yngre dager selv etter oppdagelsen av cannabis. får litt mindre effekt når du er innrøyka ja, men er bare å ikke røyke med så hyppige mellomrom. hehe ja, hvis jeg hadde vært politiker hadde jeg fortsatt å ha cannabis illegalt for staten må jo tjene rimelig fett på det. sier bare KEEP IT UP til cannabisdealerne der ute Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Enig med ALT trådstarter skriver her! en positiv ting til med hasj. Det er vanskeligere å bli avhenging enn alkohol. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 hehe, det kommer ann på hvilken alder du er i, ikke det at jeg oppfordrer folk til å ta seg en joint istede for en fyllekule selv om det er både billigere og "roligere"(hehe)... Det en god "venn" av meg gjorde, var å røyke en joint eller to annenhver månde, siden det er faktisk sunnere og la kroppen få "restene" ut av kroppen "før du tar en til"(øker effekten av det og). Hvis du røyker mye uten å ta "pauser" for å rense seg litt, er at man blir avhengi som med alt annet og man minsker effekten for hver gang også. De kommer aldri til å legalisere i dette landet... (alt som faktisk funker eller koster lite er ikke lovlig her i landet) Edit: Smoke the green stuff not the brown stuff... Cannabis er ikke bevist fysisk avhengighetskapendes som alkohol er. Cannabis kan bare være psykisk avhengighetskapendes, akkurat som wow. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har venner/bekjente som ikke klarer seg uten hasj, men de røyker hele tiden. Personlig har jeg ikke negative erfaringer med det annet en at jeg ikke liker å kombinere det med alkohol. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Huff, alle disse trådene gjør meg så nyskjerig på dette.. vidunderstoffet! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Huff, alle disse trådene gjør meg så nyskjerig på dette.. vidunderstoffet! Du kan jo prøve Idoser eller hva det nå heter. Da får du ivvertfall prøvd det lovlig, men det er vel ingen garanti for rus. Du kan vel også da prøve omtrent samtlige rusmidler. hehe Lenke til kommentar
edds Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Huff, alle disse trådene gjør meg så nyskjerig på dette.. vidunderstoffet! Tenker akkurat det samme. Problemet mitt er at jeg mest sannsynlig vil bli sett på som narkis og frøset ut av sosiale kretser. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Huff, alle disse trådene gjør meg så nyskjerig på dette.. vidunderstoffet! Tenker akkurat det samme. Problemet mitt er at jeg mest sannsynlig vil bli sett på som narkis og frøset ut av sosiale kretser. Hurra! Frustruerende, rite? Prøvde febrilsk å få med en venn av meg til å bli med å plukke flein i sommer, han nektet. Endelig fått han med på vannpipe though, er jo ett steg videre. Mon tro om all forbudheten egentlig bare gjør det mer spennende.. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ikke for å komme med en moralsk pekefinger eller noe, men du må passe deg litt for soppen. Du vet aldri hvor stor dose du får i deg, da det varierer veldig fra sopp til sopp, og får du i deg for mye kan du faktisk bli gal 1 Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Ikke for å komme med en moralsk pekefinger eller noe, men du må passe deg litt for soppen. Du vet aldri hvor stor dose du får i deg, da det varierer veldig fra sopp til sopp, og får du i deg for mye kan du faktisk bli gal Joda, hvis du veier den vet du hvor mye du får i deg. Og siden man vet gjennomsnittlig psilocybin-innhold vet man også gjennomsnittlig hvor mye psilocybin det er. At man kan bli gal og at det er som russisk rullett er også en myte som ikke har noe sannhet i seg. Man burde derimot ikke gjøre det hvis man har depresjoner eller psykiske lidelser eller noen i familien har psykiske lidelser. Endret 29. november 2007 av teflonpanne Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) hehe ja, hvis jeg hadde vært politiker hadde jeg fortsatt å ha cannabis illegalt for staten må jo tjene rimelig fett på det. Nei, de som tjener på at cannabis er ulovlig er organiserte kriminelle. Staten derimot, taper på dette. De må bruke ressurser på: å finne dem som bruker det, straffeforfølge dem i rettssystemet og i visse tilfeller også betale for fengselsoppholdet deres. Staten kunne derimot ha legalisert cannabis, for så å selge det i et system liknende vinmonopolet, hvor de også hadde kunnet sjekke kvaliteten på cannabisen og kontrollert at THC-nivået i hasjen ikke ble faretruende høyt. Dette hadde resultert i: mer inntekter til statskassen, svekket en viktig inntektskilde for organisert kriminalitet, tryggere rus for befolkningen og frigjøring av ressurser for politiet som kan brukes til å ta mordere, voldtektsmenn og menneskehandlere. Jeg er ikke i tvil om hva jeg mener ihvertfall. Endret 29. november 2007 av Kalinken Lenke til kommentar
Gene Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Fordel å være i godhumøret ja. Angående det med gal, så kan jeg vel ikke riktig si noe imot det, i og med at jeg ikke sitter på konkrete fakta. Men noe man ihvertfall burde passe seg for er jo en såkalt psykedelisk krise som lett kan forsorsakes av uerfarenhet eller mangel på forberedelse. Da kan det være lurt med noen med mer erfaring tilstede som kan hjelpe en eventuell person som blir innelåst i en "uutholdelig mental tilstand". Det er denne jeg reffererte til da jeg brukte ordet "gal". Men dette var vel ikke den oprinnelige diskusjonen. Så bare pjatt videre. Edit: Et gjennomsnitt av psilocybin-innhold sier deg pent lite. Noen sopper kan ha mye mer enn andre og omvendt. Endret 29. november 2007 av Gene Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Edit: Et gjennomsnitt av psilocybin-innhold sier deg pent lite. Noen sopper kan ha mye mer enn andre og omvendt. Ja, og det er akkurat derfor man bruker gjennomsnittlig psilocybin-innhold pr. gram. Du spiser gjerne ikke en sopp, men mange. Derfor får du noen med høyt innhold og noen med lavt, så psilocybin-innholdet blir omtrent det som er gjennomsnittlig pr. gram * antall gram du spiser. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Here we go again eeh? Drikker du mye og ofte alkohol = Et problem Røyker du mye og ofte Hasj/Maja = Et Problem Men det skal sies at det lever mennesker på denne jorda som tåler røyke/drikke ofte fra ungdom til gammel Rusmessig er det store forskjeller begge deler sliter deg ut om du finner det lurt og bruke det ofte(missbruk) begge deler kan gi psykiske problemer begge deler kan ruinere den sosiale kretsen din(Folk som har 0 tolleranse eller er sterkt imot), om du synes alkohol eller spesielt hasj er bedre en gode gamle venner Alkohol er mer mainstream sosialt akseptert Hasj kan godt være sosialt akseptert det også, men da innen den kretsen du bruker det sammen med/kjøper av(smokekompiser) bekjente Missbruk av hasj /Maja kan gi kreft og andre styggedommer om du bare røyker det Missbruk av Alkohol kan gi skrumplever og andre styggedommer Mer kom jeg ikke på ifarta, men mer er det nok! EDIT: Kom 3 ganger i en post der gitt Endret 29. november 2007 av =Iko= Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) for meg virker det som om cannabis er rett og slett harmløst. Ingen rusmidler er harmløse, og ingen rusmidler er like. Selv om narkotika ofte blir fremstilt som 1 farlig stoff... Når det gjelder hva som er farligst så vil jeg si at alkohol er farligst på mange måter, man gjør ofte idiotiske ting i fylla og det skader kroppen mer. Hasj er heller ikke direkte ufarlig, men er man normal i hode så vil man få mindre skader viss man røyker\spiser ofte enn viss man drikker ofte. Men så har vi psykiske lidelser, det er egentlig det eneste argumentet motstanderer har for å holde cannabis ulovlig... Jeg går ikke inn på dette siden det blir en endeløs krangel ''forskning vs forskning. Realiteten er enkelt og greit at alle rusmidlene er farlige viss man skal misbruke de, og som oftest så handler slike diskusjoner om misbruk vs misbruk... Viss man har normal selvkontroll så kan både alkohol og cannabis være relativt trygge rusmidler, samme gjelder andre rusmidler og. Problemet med et forbud er at det blir spydd ut mye forskning som ikke stemmer, dette gjelder BEGGE veier. Så det blir vondt å si hvor farlig ting er i realiteten for en normal person. For det vil alltid finnes personer som mister kontrollen ''uheldigvis'' og det er alltid disse som blir hørt og blir et fasitsvar på hva stoffer gjør med deg. Jeg sier ikke at muligheten ikke er der, men det er deg selv som bestemmer selv. Ikke noen andre. Mitt svar er at alle rusmidlene er farlige for feil person, men man kan utforske mange sinnstilstander viss man er en normalt oppegående person. Og viss man ikke er så forbanna dum at man misbruker et stoff pga man har et eller annet problem i livet som man døyver vekk ved hjelp av et eller annet rusmiddel. Er kanskje de det som regel går rett til h*elvete med... Det som er litt morsomt med debatter om rusmidler er at man kunne heller kranglet om hvor mye makt en stat skal ha over ola normanns egen kropp, og om det i det hele tatt er riktig å straffe en person for å like en ulovlig sinnstilstand. Endret 29. november 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
reverto Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jippi. Enda en tråd der cannabisevangelistene og moralistene kan grave seg ned i hver sin skyttergrav å kaste innbitte argumenter på hverandre. Er det ikke nok at det finnes andre tråder om dette allerede? En cannabistråd her inne handler om hvorvidt dritten er skadelig eller ikke, en annen om hvorfor folk røyker det. Atter en om hvordan du ville reagert om ungen din røkte det, og enda en om det er hasj eller piller som er farligst. Og alle har en tendens til å utvikle seg i den samme retningen. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Reverto: blir vel snart "Here we go again " på slike kommentarer du skrev ovenfor Tilslutt er det ikke noe og diskutere for forumbrukere kan gå 8 år tilbake i tid her på diskusjon.no,og finne en hær med tilsvarene tråder. Der kan folk lese seg til viten og spare forumet for belastning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Reverto: blir vel snart "Here we go again " på slike kommentarer du skrev ovenfor Tilslutt er det ikke noe og diskutere for forumbrukere kan gå 8 år tilbake i tid her på diskusjon.no,og finne en hær med tilsvarene tråder. Der kan folk lese seg til andres meninger og spare forumet for belastning Og ja, dette forumet burde formateres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå