Gå til innhold

Explorer lukkes uten forvarsel

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem: Explorer lukkes ofte ned uten forvarsel når jeg er på en Internet side. Det kommer ingen feilmelding eller lignende. Den bare lukkes helt plutselig. Hva kommer det av? Jeg har Norton antivirus men den kan ikke finne noe virus.

Jeg kjønner ingenting?? Noen som har en anelse hva det kan være? Har lastet ned siste oppdateringene på Explorer men det hjelper ikke... Utrolig irriterende :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt over. IE er en ubrukelig leser. Det problemet du beskriver er det mange som sliter med. Det er også mange løsningen, men også de som aldri har finni en løsning.

Om du ikke er helt avhengig av MS html koding, så fungerer f.eks firefox og opera svært godt. Mye mer stabil enn IE noengang har vært.

Det er dessverre ingen direkte løsning på ditt problem, men jeg kan ikke se poenget med å bruke enormt med tid på fikse noe som kanskje ikke lar seg fikse.

Du kan sende en automatisk feilrapport til MS hver gang det skjer, kanskje det fikser problemet en eller annen gang.

IE 6 eller IE 7 du bruker?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
IE er ustabil, usikker og som en magnet for malware. IE trenger ikke noen spesiell grunn for å crashe...

Gjør deg selv en tjeneste og bytt browser til en av alternativene, feks firefox eller opera.

-Stigma

Ikke hva brukeren spurte etter.

IE er faktisk meget stabil om du sørger for å holde maskinen ved like. Det finnes faktisk situasjoner IE er mer stabil enn andre lesere også (applikasjonsstøtte).

Du kan prøve å slette midlertidige interenettfiler. Også søke etter spyware med f.eks. Adaware. Om du bruker såkalte verktøylinjer som Google Toolbar lignende kan det være fornuftig å avinstallere disse.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Å bytte nettleser løser egentlig ikke problemet du opplever med IE. Synes du skal gjøre det TCi foreslår. I tillegg kan du legge ut en HJT-logg. Den kan evt. fortelle om det ligger noe på PC-en din som bør fjernes.

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...