Gå til innhold

BK: To vilt forskjellige bilder

DHM

Anbefalte innlegg

Sitter her i kveldstimene og kjeder meg, så satt og lette gjennom bildene mine og kom fram til 2 bilder jeg tenkte å legge ut til slakt.

post-139158-1196292237_thumb.jpg

post-139158-1196292247_thumb.jpg

Edit: Ser nå i browseren hvor fattig rosebildet ser ut i fargene, men de ER mye rødere i lightroom så det er sagt ;o

Endret av DHM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Ser nå i browseren hvor fattig rosebildet ser ut i fargene, men de ER mye rødere i lightroom så det er sagt ;o

Det kan være kluss i fargeprofilene dine. Søk på fargeprofiler på forummet, så tror jeg du får opp noen svar som kan hjelpe deg å få farger til å vises korrekt både her og der. Dette vil også påvirke printing.

Ellers, var bildene litt mørke og kjedelige. ...sorry.

Lenke til kommentar
Du ønsker slakt, og dette bør vel også slaktes. Mulig jeg er sneversynt, men disse bør du slette fra kamera og harddisk, glemme dem og forsøke med andre motiver. Du skal ha pluss for å være fra Grimstad.

Vil heller ikke si at de er spesielt spennendes, men jeg gadd ikke legge ut noen av de mange liten-DOF bildene jeg har inne, siden det er omtrent bare det jeg ser for tida.

- Ville prøve noe annerledes, bedre å ha prøvd og feilet, enn å ikke ha prøvd.

Lenke til kommentar
Vil heller ikke si at de er spesielt spennendes, men jeg gadd ikke legge ut noen av de mange liten-DOF bildene jeg har inne, siden det er omtrent bare det jeg ser for tida.

Åpnet bildene i Photoshop, da så de mye bedre ut...

Legger ved bildene slik jeg ser dem i PS...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Åpnet bildene i Photoshop, da så de mye bedre ut...

Fikk av en eller annen grunn ikke til å lagre dem i sRGB-fargerom slik at de vises korrekt i browseren...

- Som jeg nevnte i førsteposten ;)

Lenke til kommentar
Lurer litt på hva det første er bilde av.. :p Sjokolade :p ? Haha

Syns bilde nr.1 var tøft mens bilde nr.2 var dårlig kvalitet på..

Fikk til det jeg ville med bilde 1 hvertfall, det er faktisk en flisvegg på dassen vår :woot::p

Ang. bilde2, ble det noe rart når jeg eksporterte det, prøv å åpne det i photoshop om du har det :\

Lenke til kommentar
Du ønsker slakt, og dette bør vel også slaktes. Mulig jeg er sneversynt, men disse bør du slette fra kamera og harddisk, glemme dem og forsøke med andre motiver. Du skal ha pluss for å være fra Grimstad.

Det er helt sant :)

Et lite problem, og tildels store fordel, med digitalfoto er dog at det er så lett å prøve uten å "legge sjela" si i bildene. Tror nok mange, meg selv inkludert, kunne hatt stor nytte av å bruke filmbasert kamera innimellom fremdeles, nettopp fordi man da kanskje legger litt mer tanke i bildene, når de ikke kan slettes uten kostnad. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...