Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg trenger råd, eller bare sympati, før alt som kan gå galt, går galt

EonoX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Det er i motbakke det går oppover." Tror det er Eplefe eller Aidskake eller noe som har sagt det.

Jeg har ikke den, men jeg er veldig glad i "det er i motvind drager flyr". :)

Ikke gi opp, kjære deg. Vet det er vanskelig å se lyst på livet når ting går så forferdelig i mot deg, men tro meg - en dag er det verdt alt strevet, og da kan du ta det helt med ro og bare slappe av. Smil.

Håper på det beste for deg. Hold oss oppdaterte!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Når kroppen min er så ødelagt at til tross for at jeg spiser topp fire måltid i uken, går jeg enda ikke ned i vekt?

Det er ikke sunt å spise så lite, og skal du ned i vekt på en ordentlig måte er det mot sin hensikt. Få noen til å hjelpe deg med et skikkelig kosthold hvis du skal ned i vekt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Oppdatering:

Nå har jeg, etter mye om og men, endelig fått dato.

De begynte i januar å vurdere min mor som donor, og etter måneder med prøver og evige utsettelser, fikk vi endelig svar at hun kunne brukes. Vi trodde de hadde ikke vurdert henne før, fordi hun hadde en annen blodtype enn meg, men jeg fikk journalen min utskrevet og der sto det at det faktisk var en mulighet, så vi mer eller mindre tvang dem til å teste henne, og nå endelig har vi fått svar.

12. November er operasjonen. Jeg må legges inn den 5. for forbehandling siden hun har en annen blodtype.

Det blir 5 timer tilkoblet en maskin hver dag, 9 timer de dagene jeg har dialyse i tillegg.

Det gir en ubeskrivelig følelse å tenke på, bare det at jeg kan begynne å planlegge igjen, at jeg plutselig har en konkret fremtid og ikke bare løper i sirkler.

ENDELIG

Lenke til kommentar

Har desverre ikke lest denne tråden før nå. Er utrolig rørt av historien din, du virker som en sterk og inspirerende person! Jeg kan ikke forestille meg hvordan det vil være å være syk over så lang tid, men du får endelig betalt for prøvelsene dine, i en nyre.

Håper kroppen din ikke støter vekk denne også, man har kommet langt i forskning og nye medisiner bare på noen få år.

Ønsker det lykke til og håper alt ordner seg for deg. Det har du fortjent!

Lenke til kommentar

Problemet med fedme er at det er mye fett rundt organene og dette kan skape uønskede komplikasjoner ved operasjonen.

Vet om folk som har fått resept på Ritalin for å gå hurtig ned i vekt i forkant av livsnødvendig operasjon.

Dette er en skikkelig hestekur, men det er kanskje muligheter for at du kan få det samme.

Når du forbrenner mye fett slippes også lagrede giftstoffer i fettvevet ut i blodomløpet, så det kan være lurt å få i seg stoffer som virker avgiftene, evt være veldig nøye med følge opp dialysen.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

flott at du skriver her. det er befriende å få letta på trykket, det vet vi nok alle, så bare post videre her så vi kan få vite hvordan det går :)

du har min dypeste sympati.

det er faktisk svært viktig at du tenker positivt. først nå i disse tider begynner vi å bli oppmerksomme på samspillet mellom sinn og kropp... hvordan du har det psykisk påvirker i stor grad hvordan du har det fysisk.

det er ofte slik at eldre mennesker dør kort tid etter at ektefellen har dødd... sorgen er for stor, og den påvirker den fysiske tilstanden. glade mennesker er som regel friskere enn ulykkelige mennesker... vil jeg tørre å påstå.

noen mennesker har gått rundt med kreft i opptil flere år, men først etter at de fikk vite at de hadde kreft begynte det å gå nedover... selvfølgelig har jeg ingen kilder jeg kan referere til her og nå, men det er gjort undersøkelser som viser at folk med kreft som sier "jeg skal leve!" har større sjanse for å overleve enn de som lar frustrasjonen og sorgen ta overhånd over tankene..

strukturer sinnet ditt, for det har større kraft enn du innser. gjør dette, så vil du se at ting blir bedre. tenk positivt om alt du møter på i livet ditt... ikke la frustrasjon og sinne ta overhånd

Lenke til kommentar

Lykke til da :)

Utrolig at folkene på sykehusene er så ufattelig trege noen ganger, og her virker det som det er inkompetanse i tilegg til treghet som har forårsaket det hele.

Men, oppdater oss med hvordan ståa er etterhvert da :)

May the Force be with you :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...