ching Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Har en stsjonær pc, som jeg vil gjerne bytte hoved kortet på. Men finner ikke den riktige typen kan dere hjelpe? Jeg kjøpte en HP pavilion t880 for litt over 2 år siden http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...reg_R1002_USEN# og nå er hoved kortet ryket på grunn av overspenning men de interne delene fungere enda heldighvis. Så nå vil jeg forsøker å bytte hovedkortet før jeg eventuelt kjøper en helt ny pc. ifølge produsenten hp så står det socket 775 http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...cale=en_US#N265 Men når du ser på dimensjonen på kortet så er det 24.5 x 24.5 cm. Og i følge denne som jeg har tenkt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330158 Så er dimensjonen på 21 cm x 24.8 cm. Her kommer den noob spørsmålet. Vil den matche med kassen etter kjøp med den nye kortet? (da tenker jeg med hensyn til skruene) Hvis ikke, er det noe tips dere kan gi? Så å si nesten alle hovedkortene jeg har sett på er i ulike dimensjoner i forhold til 24,5 x 24,5cm. Taker på forhånd hvis dere er villig til å hjelpe en noob oi! Takker for tipset om rammen! Ikke meningen å tøye ut grensene deres men... Er det noe spesielt størrelsen på kassen jeg skal se på? slik at det skal passe med en hovedkort socket 775? Eller er det så lett som så at jo større kassen er jo mer "allsidig" kassen er? på tanken av at det finnes ulike socket(som vil si i ulike dimensjoner?). Nok en gang til bukker & nikker på forhånd! Endret 29. november 2007 av ching Lenke til kommentar
ducA Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ja det er socket 775, men er ikke sikker på om det hovedkortet du tenker på og kjøpe passer med skruehullene i kabinettet ditt, men det går vel alltids ann og prøve, som regel skal det passe, viss de ikke holder på med slike ikke industri standarder som mange slike firmaer operer med. viss det ikke passer bare kjøpe nytt kabinett. Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Dessuten, for å knekke planen din litt mer her (Sorry) så støtter hovedkortet du har tenkt å kjøpe kun DDR2 ram. Det du hadde som gikk i stykker støtter kun DDR ram. Correct me if im wrong, begynner å bli litt sent. EDIT; 100 Endret 29. november 2007 av Shit Bag Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det vil nok passe men ramen du har fra før passer ikke det hovedkortet. Det bruker ddr2 mens du har ddr1 Et hovedkort som har socket 775,pci-e x16 og ddr1 tror jeg ingen selger lenger. Så du må nok kjøpe ny ram også Lenke til kommentar
ching Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 oi! Takker for tipset om rammen! Ikke meningen å tøye ut grensene deres men... Er det noe spesielt størrelsen på kassen jeg skal se på? slik at det skal passe med en hovedkort socket 775? Eller er det så lett som så at jo større kassen er jo mer "allsidig" kassen er? på tanken av at det finnes ulike socket(som vil si i ulike dimensjoner?). Nok en gang til bukker & nikker på forhånd! :!: Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvis du vil være helt sikker på at det passer kjøper du et m-atx hovedkort det er det du har fra før.Fordi om kortene har forskjellig størelse er skruene på samme plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå