Gå til innhold

Motangrep?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Sitter av og til å spiller Battlefield 1942, noe som er kult nok. Men noen ganger avbryter Mcafee Firewaalen min spillet pga. at noen hackere prøver å bryte seg inn i maskina mi. Begynner å bli sjitlei dette, og lurer derfor på om jeg kan gå til motangrep eller sende ne noen meldinger o.l?

Noen program som fikser dette for meg?

Vær hilset

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke noe om McAfee sin firewall, men jeg vil jo anta at man kan se hvilke IP'er som prøver å koble seg til maskinen din, hvis det er litt mere en en portscan, og de virkelig prøver å bryte seg inn, da kan du jo ta deg en tur til http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/d...hois/whois.html

og da får du vite nok om den ip'en, så hvis den tilhører en isp så bør det være oppført en [email protected] , så kan du sende en mail om at personen med ip xx.xx.xxx.xx prøvde å ta seg via den og den porten på det og det klokkeslettet og den og den datoen og om det er lokal tid i norge etc dette skjedde. og så kan det jo hende personen prøvde seg på deg får seg en overraskelse.

Lenke til kommentar

Fikk spora jæveln. :woot: Var fra Universitet i Utrecht i Nederland. Sendte melding til netmastern der og ba han finne ut hvem som driver med disse aktivitetene og få fjerna han med en gang. Viss det ikke skjedde ville jeg bringe inn plitiet i saken :) . Fikk ip-adresse og klokkeslett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...