PMnormal Skrevet 28. november 2007 Rapporter Del Skrevet 28. november 2007 Jeg har ryddet litt i vedleggene, og har fått litt ny plass å leke med. Jeg hadde egentlig ikke planlagt å lage en tråd i kveld, men det fristet å gjøre noe. Da valgte jeg like godt et bilde på måfå, og tittelen er beskrivende nok "Fristelsen bak koøget". Ikke noe stor kunst, men en liten observasjon fra sist sommers Skudedager. Exif er ganske lite viktig her, men at vignetteringen kommer fra Ljosstoga er vesentlig informasjon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. november 2007 Rapporter Del Skrevet 28. november 2007 I og med at bildet er av et koøye, så passer vignetteringen ekstra bra. Som du sier, er dette ikke stor kunst, men jeg kan se at det passer fint sammen med andre; f.eks en fotobok om skudedagene. Tom Lenke til kommentar
graylady Skrevet 29. november 2007 Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 Stilig ide men jeg synes det ser ut som dama er klistret utenpå vinduet, litt mer diffust inni rommet skulle hun ha vært på en aller annen måte. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. november 2007 Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har ryddet litt i vedleggene, og har fått litt ny plass å leke med. Jeg hadde egentlig ikke planlagt å lage en tråd i kveld, men det fristet å gjøre noe. Da valgte jeg like godt et bilde på måfå, og tittelen er beskrivende nok "Fristelsen bak koøget". Ikke noe stor kunst, men en liten observasjon fra sist sommers Skudedager.Stilig bilde, men blir akkurat dette bildet blir faktisk litt ødelagt av at det ikke er helt sentrert, det er litt venstretungt... Vignetteringen kler bildet meget godt! OT: Noen må skaffe PMnomal litt webspace, så han kan laste opp bilder som han vil, og ikke være bundet av 30MB i Diskusjon.no-profilen! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2007 (endret) Takker for fine og konstruktive tilbakemeldinger. Siden damen var festet like bak koøget så tenkte jeg aldri tanken på å slenge henne ut av fokus, men hvis noen spanderer en 85mm f/1,2 L, så skal jeg altids klare å finne båten igjen. Sjekker jeg bildene i mappen, så finner jeg sikkert navnet på båten Edit: Glemte det med sentreringen. Jeg har faktisk tatt et lite utsnitt av bildet, grunnet en kant i overkant av bildet som ikke ble så fin i praksis. Derfor har jeg litt å gå på, slik at jeg flikket litt i flere retninger, uten å bli enig med meg selv. Det gjør meg ingenting å sentrere det mer, slik det foreslås. Jeg kommer i alle fall til å gjøre det med originalen, men det er mulig jeg ikke kommer til å legge det ut. Dere får bruke fantasien, folkens. Personlig så liker jeg bildet ganske godt. Jeg har hatt det liggende til evaluering siden i sommer, og da jeg først tok fatt i det, så syntes jeg at resultatet ble ganske søtt. Kunne faktisk tenkt meg å ha det på veggen, eller på en dør. Innsiden av baderomsdøren var det noen som foreslo.... Endret 29. november 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Ingen andre som synes at mitt lille kitch/camp-bilde er litt kult? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Det er kult, no doubt:) men det som irriterer meg er at hodet til frøkenen blir kuttet, men Det er ikke akkurat noe du kan gjøre noe med:) jeg synes bildene dine er fasisnerende.(ellerhvordandetskrives!) Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Dobbelpost ;( Endret 30. november 2007 av Eirikant Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Det blir på måte ett bilde av et bilde.. Nesten som om det hadde vært et kunstverk som var fotografert. Altså ikke ditt, men noe du har sett som en annen har gjort, og så fotografert. Men så har du jo fremstilt det stilig da.. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 30. november 2007 Rapporter Del Skrevet 30. november 2007 Stilig bilde, og temmelig annerledes enn det man ser til daglig. Jeg velger å kommentere det samme som de andre; det hadde vært interessant å se en versjon med motivet sentrert. Forøvrig tror jeg at det hadde sett bedre ut med like mye vignettering i alle hjørnene, men dette er kun mine tanker da jeg selv har lite peiling på hva som er "riktig" på dette feltet. Hvordan var vinkelen til kameraet i forhold til motivet? Det virker som om du har fotografert litt ovenfra. Jeg hadde valgt å fotografere rett forfra i slike situasjoner. Pybalto: Nå påpekte jo PMnormal selv at bildet er kitschaktig. Dessuten er jo reprofotografering en stilretning i seg selv. Det blir som å si at man ikke kan ta bilde av et byggverk fordi man ikke har bygd det selv (vel, nesten da ). Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2007 Pybalto: Nå påpekte jo PMnormal selv at bildet er kitschaktig: Ok, nå er det sånn at jeg ikke aner hva sånne begrep er for noe. Men jeg mente på ingen måte å kritiserer fotografiet (som om det aldri burde blitt tatt.. for det burde det) men mer fortelle hvordan jeg opplever det. Den første tanken min var at "dette har jeg sett før". Jeg tenkte litt over det og kom frem til at jeg mest sannsynlig ikke har sett det noe sted tidligere. Men kanskje noe som ligner? Tro hvordan det hadde sett ut i en storm langt ute til havs? Sånt kan man bare forestille seg.. om ikke PMn er gal nok og tar en utfordring. :!: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. desember 2007 (endret) Jeg orker ikke å kikke gjennom alle nye tråder, så jeg takker like godt for den fine responsen på dette bildet i steden. Bump bump bump (det var en spøk). Jeg synes personlig at det ikke er et bilde av et bilde, siden bildet er i en kontekst. Nå ja, det kan man i og for seg mene hva man vil om. At hodet er kuttet kan så være, men det er slik som sjømennene på båten ville ha det. Utover det kan jeg bare tolke det jeg ser. Jeg synes faktisk det er litt stilig plassering de har foretatt, fordi det ser på en måte ut som om det er en pinup bak koøget. En levende person ville jo ikke plassert seg selv perfekt i forhold til et vindu, og det er kanskje det de glade sjømenn tenkte på da de plasserte damen inni der. Jeg ser at jeg nok kunne ha gått litt lavere, selv om det var litt vanskelig. Dreibar LCD hadde kanskje ikke vært så dumt.... Endret 26. desember 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå