Gå til innhold

Flysimulator og tunge spill på gammel PC

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske n00b på spill... Fikk et spørsmål ikveld som jeg ikke kan svare sikkert på:

sitat:

>Jeg har en gammel pc med hovedkortet Epox 4PCA3+. Jeg har 2x512MB

184-pin PC3200 CL2,5-minnebrikker og Intel P4 2,6 478-pin prosessor.

Maskinen har problemer med bl a Flight Simulator. Ting stopper og nær

100% cpu er ikke uvanlig.

TROR DU DET VIL HJELPE MED 2X512Mb-minnebrikker til?<

---

Som jeg tror så vil ikke mere minne bety noe særlig for ytelsen i spill, men ville heller anbefale et godt skjermkort. Eller tar jeg feil, kanskje dette er en "Ole Brum"-sak, jatakk begge deler?

4PCA3+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville ha sagt at det der er en "jatakk, alle deler" Men det vil nok hjelpe litt med nytt skjermkort og mer minne. Skjermkort er nok det som trengs mest.

Tar høyde for nyeste flysimulator på gammelt system. Bytte alle deler, javel... betyr det at CPU også trenger å oppgraderes? Har ikke fått tilbakemelding om CPU (P4 2,6), men tror det er Northwood, evt. holder det? (er ikke Tualatin i hvertfall)

- Når det gjelder CPU-intensive spill slik som flysimulator og akseptabelt system, er det nødvendig å oppgradere både ram/cpu og skjermkort, eller vil et godt skjermkort ta de tyngste oppgavene og avlaste CPU tilstrekkelig? Eller, for å spare penger, vil dobling av minnet hjelpe betydelig og kanskje være nok?

Er visstnok et skjermkort Geforce FX 5900 128MB vivo på maskina i dag. F.eks. et FX 5900XT 256MB + 2GB ram, vil det holde for de fleste flysimulatorer også av nyere dato?

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Er visstnok et skjermkort Geforce FX 5900 128MB vivo på maskina i dag. F.eks. et FX 5900XT 256MB + 2GB ram, vil det holde for de fleste flysimulatorer også av nyere dato?

Mest sannsynlig ikke..

Hvis det er snakk om Flight Simulator X så må du ha en ordentlig gamer pc.

Min pc klarer å kjøre FSX på Low/Medium med disse specs:

AMD 3700+ 2,2Ghz

XFX Geforce 7600GT 256mb (xxx)

1024MB ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...