SemikolonP Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Plutselig har en melding bestemt seg for å poppe opp hver gang jeg logger inn, og den virker ikke godtlovende. Kan ha noe med at jeg drev og rotet rundt for å prøve å gi serverbrukeren skrivetilgang til en jævla disk jeg satt inn i maskinen til å lagre downloads på. Din $HOME/.dmrc-fil har blir ignorert. Dette forhindrer at standardøkt og språk blir lagret. Filen bør være eid av brukeren og ha fil- rettighetene "644". Brukers $HOME-katalog må eies av bruker og ikke skrivbar for andre brukere. Og noen som vet hvordan jeg kan fikse det? En ting jeg er sikker på er at den meldingen ikke lover noe godt. Går dette an å fikse uten å formatere og installere Ubuntu på nytt, eller må jeg koble til et tastatur og trykke "Enter" hver gang jeg slår på eller restarter serveren? Bruker Ubuntu 7,10. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Åpne opp terminalen og skriv inn ls -l ~/.dmrc og post output her. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Eller for å få ut innholdet: cat ~/.dmrc Mange som strever med å få til ~ tegnet her, så alternativt kan du skrive: cat $HOME/.dmrc Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Åpne opp terminalen og skriv inn ls -l ~/.dmrc og post output her. server@serv:~$ ls -l ~/.dmrc -rw------- 1 server server 28 2007-11-26 18:17 /home/server/.dmrc Eller for å få ut innholdet: cat ~/.dmrc Mange som strever med å få til ~ tegnet her, så alternativt kan du skrive: cat $HOME/.dmrc server@serv:~$ cat ~/.dmrc [Desktop] Session=default server@serv:~$ cat $HOME/.dmrc [Desktop] Session=default Brukernavnet er server og datamaskinnavnet er serv. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du sier at server@serv:~$ ls -l ~/.dmrc -rw------- 1 server server 28 2007-11-26 18:17 /home/server/.dmrc ville ikke tro det var værre enn å sette riktige rettigheter igjen: chmod 644 ~/.dmrc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå