Leo_ Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 For all del IKKE GJØR SOM Mekker'n sier her! Resultatet bil være for høyt bensintrykk på lett belastning og for LAVT bensintrykk ved ladetrykk! Turboens ladetrykk kan sikkert økes litt med en helt enkel bleed-ventil, men det er en helt annen sak om motorstyringa vil tillate det. Betydelig økning av ladetrykk må som regel kombineres med en chip som endrer eller fjerner sikkerhetssperra som kutter når trykket blir høyere enn en fastsatt verdi. Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Man tar bare en reodor felgen og klemmer sammen bensintrykssregulatoren med en vannpumpetang. Klem til du får opp bensintrykket med en halv bar på tomgang. Det pleier og være nok. Usikker på åssen bensintrykksregulator som sitter på disse, men stort sett pleier det og være lik løsning. Funker helt brillefint og du slipper punge ut penger for og få litt mer bensintrykk. Ny regulator med høyere trykk koster vel en 1000 lapp. Hehe.. det funker det å Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Man tar bare en reodor felgen og klemmer sammen bensintrykssregulatoren med en vannpumpetang. Klem til du får opp bensintrykket med en halv bar på tomgang. Det pleier og være nok. Usikker på åssen bensintrykksregulator som sitter på disse, men stort sett pleier det og være lik løsning. Funker helt brillefint og du slipper punge ut penger for og få litt mer bensintrykk. Ny regulator med høyere trykk koster vel en 1000 lapp. Endret 23. januar 2008 av Robin89 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 KUN på tomgang ja, men da har du FJERNET muligheten for bensintrykket til å øke sammen med ladetrykket. Altså får du MINDRE bensintrykk enn orginalt ved ladetrykk. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hmm... Nå ble jeg usikker. Skjønner godt hva leo mener med at ved ladetrykk vil du få mindre bensin osv, men det funker! Jeg har trimma 3 stk mazda 323GTR/GTX på denne måten... De funker fint fortsatt de. Hovedproblemet pleier og være at katalysatoren brenner opp etter 100m. De bruker også noe satans med bensin og går som et reint helvette. Eneste snakk om chip på disse bilene er på GTX og det er for og få høyere ladetrykk en 0.9. Han på kollevoll racing reiv seg i håret når jeg sa jeg hadde gjort det på bilen min(så det er noe i det du sier leo). Han skulle pakke på meg en regulator til 1500,-, men jeg klarte meg fint uten. Veit at en kollega av meg gjorde det samme på en volvo 940 med lavtrykksturbo. Veit ikke hva han gjorde, men det tok 1 minutt og han kjøpte ingenting. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Bensintrykket ved ladetrykk blir lavere fordi det ikke kommer mottrykk over trykkregulatoren når du blender slangen. Hensikten med denne regulatoren er at forholdet mellom lufttrykket i manifolden og bensintrykket o galleriet skal være likt hele tia. Dermed er det KUN åpningstia på dysene som bestemmer mengden bensin som sprøytes inn. Fjerner du denne funksjonen senkes ikke bensintrykket ved lett belastning, slik at motoren suger ekstra mye bensin inn. Ved ladetrykk økes ikke bensintrykket tilsvarende, så manifoldtrykket jobber MOT bensintrykket. Sistnevnte forklarer hvorfor katalysatoren brenner opp. Motoren brenner så magert at varmeutviklingen overoppheter katalysatoren. I tillegg vil gjerne tenningsbanken trigge bankesensoren slik at tenninga senkes kraftig. Det gjør at mer av forbrenningsflammene sendes rett ned i katalysatoren. Lenke til kommentar
Blueflame Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 On second tought, jeg tror jeg lar motoren forbli orginal jeg. Gidder ikke røre noe, den drekker nok bensin som den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå