bruker365 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Funker dumpventil på en Volvo 940 med lavtrykksturbo? Eller turbo+...Husker ikke hva som var på. Som dere sikkert skjønner, litt noob her ja Lenke til kommentar
eab Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 En turbo er en turbo, og du har allerede en dumpventil. Så ja, det funker. Har du derimot lyst på en åpen dumpventil får du ikke bare lyd, men også en gedigen falskluftventil med på kjøpet og risikerer at motoren går alt for fett når den dumper luft ut i friluft og deretter dør ut. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Bruk i alle fall en dump som er lett å justere og lett å se stemplet på. Jeg var godt fornøyd med TurboXS RFL. Den shimser du og er veldig lett å se stemplet på. I tillegg er den sånn at du kan ta i stemplet, så du kjenner om det er like før det suges opp. RFL må shimses om etter et par uker, fjæra slakkes. Min forandra seg etter innkjøring, men etter andre gangs justering forble den uforandret. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du trenger forøvrig et slikt dumplokk hvis du skal bruke en annen dumpventil enn den som er originalt på mitsuturboen. Enten kjøpe et slikt, eller lage selv. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Noen forslag til hvilken jeg kan kjøpe? Og hvor? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Noen forslag til hvilken jeg kan kjøpe? Og hvor? Hva er galt med den du har?? Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Må ha en som lager litt lyd Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Mer trykk + åpent luftfilter = mer lyd Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Må ha en som lager litt lyd Ok, du er der ja.... er en stund siden det gikk av moten her... men hvor kult er det med en lat epa, som sier pssssss psssss og ikke drar skinnet av pølsa?? Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hvis du kjøper et open luftfilter så skal det Gi ganske goo poppoff lyd. (thuuus) med en org 940 lavtrykkturbo motor. og hvis du hiver litt penger inn i en trykkregulator/boostcontrol til turboen din så skal det i enda bedre lyd + merkbart med drag.. Du kan lett lade med 0,5/0,6. Er ikke helt sikker på orginalt trykk om det er 0,2 eller0,3. Endret 4. desember 2007 av Robin89 Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Hvis du kjøper et open luftfilter så skal det Gi ganske goo poppoff lyd. (thuuus) med en org 940 lavtrykkturbo motor. og hvis du hiver litt penger inn i en trykkregulator/boostcontrol til turboen din så skal det i enda bedre lyd + merkbart med drag.. Du kan lett lade med 0,5/0,6. Er ikke helt sikker på orginalt trykk om det er 0,2 eller0,3. Takk for bra forklaring Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hvis du kjøper et open luftfilter så skal det Gi ganske goo poppoff lyd. (thuuus) med en org 940 lavtrykkturbo motor. og hvis du hiver litt penger inn i en trykkregulator/boostcontrol til turboen din så skal det i enda bedre lyd + merkbart med drag.. Du kan lett lade med 0,5/0,6. Er ikke helt sikker på orginalt trykk om det er 0,2 eller0,3. Takk for bra forklaring hehe. Bare hyggelig. Har en kompis som har 940 lavtrykkturbo. Han har gjort akkuratt det jeg sa. Og det er sånn at jeg hører thuuus langt unna. Og han har ikke noe avansert filter bare et man kjøper på torshov bilrekvisita til 299 eller no . Såå jeg råder deg til å gjøre det i første omgang. Så sparer du litt penger også ;D Ting du treger er.- Filter. Slange klemme og strips til å holde filteret oppe Endret 6. desember 2007 av Robin89 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 poff lyd på lat bil blir bare flaut Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 råeste lyden får du av å kjøre uten poppoff/resirk da, men det sliter jo MYE mer og fortere på turboen da. jeg kjører uten men jeg blir sponsa med turbo jeg da.. har litt over snitt med motor for å si det pent.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 blir ikke no spesielt mye chatter ved 0,3 bar da Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 nei ikke noe å snakke om i hvertfall. men på den motoren er det jo bare å bytte til ft turbo da å kjøre 0,6 å da sier den ganske bra i fra egentlig.. Lenke til kommentar
Reppemarkus Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Funker dumpventil på en Volvo 940 med lavtrykksturbo? Eller turbo+...Husker ikke hva som var på. Som dere sikkert skjønner, litt noob her ja Jeg kan bekrefte at dette funker på volvo 940 lavtrykksturbo, min bror hadde en SVÆR dumpventil på sin husker jeg Lenke til kommentar
Blueflame Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Har selv akkurat kjøpt meg en 940 1995 modell med 2,3 liters lavtrykksturbo og automat. Jeg også savner den herlige "WOOSH" lyden. Satt slv og tenkte på dumpventil, men er også selv noob når det gjelder Turbo. Så jeg bør altså bare montere åpent confilter? Kan jeg evt. øke trykket på noen enkel måte? får vel ikke noe WOOSH ut av 0,2 eller 0,3 bar trykk ??? hvis dette er orginalt på lavtrykksturbo'er ?? Lenke til kommentar
Robin89 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Har selv akkurat kjøpt meg en 940 1995 modell med 2,3 liters lavtrykksturbo og automat. Jeg også savner den herlige "WOOSH" lyden. Satt slv og tenkte på dumpventil, men er også selv noob når det gjelder Turbo. Så jeg bør altså bare montere åpent confilter? Kan jeg evt. øke trykket på noen enkel måte? får vel ikke noe WOOSH ut av 0,2 eller 0,3 bar trykk ??? hvis dette er orginalt på lavtrykksturbo'er ?? Hvis du setter på et confilter så skal du høre tilbakeslaget fra turboen (thuush) når du slipper gassen. Men problemet med disse lavtrykksturboene er at det ikke er noe måte å justere ladetrykket en å kjøpe en boostcontroler til tusenlapp. eller det spørs hva du trenger:P men også husk hvis du skal øke trykken til over 0,5 så BURDE du chippe motoren for å få mer bensin. Øker du trykket for mye uten å chippe den vil ikke motorstyringen levere nokk bensin og da vil motoren kjøre med mager blanding og det kan føre til motorskader =( Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Man tar bare en reodor felgen og klemmer sammen bensintrykssregulatoren med en vannpumpetang. Klem til du får opp bensintrykket med en halv bar på tomgang. Det pleier og være nok. Usikker på åssen bensintrykksregulator som sitter på disse, men stort sett pleier det og være lik løsning. Funker helt brillefint og du slipper punge ut penger for og få litt mer bensintrykk. Ny regulator med høyere trykk koster vel en 1000 lapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå