Gjest Guest_jens_* Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg føler meg som en taper. Det er ofte jeg kan sitte hjemme flere dager uten at en eneste venn tar kontakt, dette synes jeg da er litt kjipt og det får meg til å tvile på om vennene mine faktisk liker meg. Pleier å prate med et par kompiser på msn ganske mye, men er ikke så altfor ofte om de spør om jeg blir med ut å finne på noe osv. Også har jeg en kompis jeg har fått opp kontakten litt med, bare pga tilfeldigheter. Dvs jeg og dama hans kom på samme kurs på konfirmasjonsmøte greier og da var det jo bare naturlig at vi pratet sammen og var sammen i pausene osv. Men ihvertfall etter et kurs inviterte hun meg med hjem og jeg ble da med og vi så en film sammen osv. Hun er veldig hyggelig når vi først ER sammen, hun spør om jeg vil være med hjem til dem og spise eller se en film osv og hun har sagt at jeg er en person hun synes er veldig ålreigt å være med. Men det som forvirrer meg er det at i de 2 åra vi har kjent hverandre har verken hun eller han nesten aldri tatt kontakt. Men så fort vi møtes tilfeldig på gata ol. da vil de plutselig ha meg med på kino og finne på noe osv. Så jeg sitter her å lurer på om hun er falsk tvers igjennom eller hvorfor hun aldri gidder å ringe for å finne på noe når hun er så hyggelig når vi først er sammen. Tyder dette på at hun egentlig ikke ikke liker meg i det hele tatt eller? Når jeg sier "hun" hele tiden er det fordi det er hun jeg er usikker på, typen hennes altså kompisen min har jeg kjent en god del lengre og jeg vet at jeg kan stole på han. Selvtilliten er ikke helt på topp, så jeg kan ikke akkurat si jeg blir så veldig glad hvis hun ikke liker meg, fordi jeg synes hun er god venn, og håper hun synes det samme. Men det skal ikke være så lett :S Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvis ingen tar kontakt med deg, må du starte å ta kontakt! Hjelper ikke å sitte inne og være deppa. Alle har hatt sånne perioder. Begyn med en sport/hobby som gjør at du treffer folk i virkeligheten, og ta initiativ til å være med de etter trening/møte whatever. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 er ikke mer en 5-6 mnd sia jeg var som deg.. satt hjemme forran PC-en konstant... men jeg begynte å søke kontakt og fikk det ganske greit.. selv om jeg så og si alltid har vert en "taper" men nå har jeg fått meg ei nydelig jente og er med på fester og filmkvelder hos venner... mitt motto er: kommer ikke de til deg må du komme til dem eller: plenty of fish in the sea Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvis du er avhengig av en viss sosial omgang, så får du selv ta kontakt, oppsøke miljøer som har samme innteresse som deg, nytter ikke å sitte på baken? og vente på at ( alle ) andre skal organisere din fritid. Hvis så dine ( venner ) ikke har innteresse av deg, så har vel ikke du heller noe særlig der å hente. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jens_* Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er folk som tar kontakt med meg, bare ikke så ofte som jeg vil og ikke alltid de jeg vil at skal kontakte meg . Jeg har prøvd å ta litt kontakt, men mange av dem er mye opptatt med jobb osv, og når folk da ikke kan får jeg mindre lyst til å ringe neste gang. Jeg har nesten alltid noen jeg kan ringe hvis jeg kun er ute etter å slå ihjel døtid. MEN de betyr liksom ikke så mye for meg, spessielt dem jeg forklarte i 1. post er noen jeg har lyst til å være mer med, jeg kan ikke helt forklare hvorfor men. Hvis jeg er med de jeg forklarte om i 1. post. Da har jeg det veldig fint og humøret er på topp. Altså de vennene som spessielle for meg, det er de jeg vil at skal kontakte meg. Og når de ikke gjør det, det er da jeg blir deppa. Hvordan det er med andre venner betyr egentlig nada for meg. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Så du er for ehm.. kul for de som de du kan ringe? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Alle har vel venner som betyr mer en andre? La oss si at jeg har 5-6 bestevenner, dette er da venner jeg IKKE har lyst til å miste, disse har jeg kjent en stund og jeg synes de alle er toppers å være med. Det er når disse ikke tar kontakt at jeg blir deppa. Og noen av disse (ikke alle) har jeg fått litt dårlig kontakt med, mye er kanskje min egen skyld pga for mye spilling på PC-en. Så har jeg jo mange venner som jeg er med av og til. Disse er jo også venner som jeg er med en gang i blandt, men for å være helt ærlig betyr ikke disse vennene like mye for meg. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Skjønner. Tolka det i retning at hu hadde nerdevenner, men ville henge med de "kule" gutta. Du får bare droppe gaminga, og henge med gutta da. Skjønner godt at de ikke gidder å sitte å se på at du spiller CS ellerno. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jens_* Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hvis du er avhengig av en viss sosial omgang, så får du selv ta kontakt, oppsøke miljøer som har samme innteresse som deg, nytter ikke å sitte på baken? og vente på at ( alle ) andre skal organisere din fritid. Hvis så dine ( venner ) ikke har innteresse av deg, så har vel ikke du heller noe særlig der å hente. Jeg blir jo invitert på lokale fester osv, så en viss interesse må det jo være. Det jeg lurte på var egentlig hvordan jeg kunne få opp kontaktene med disse vennene, hva jeg burde gjøre osv, nytter jo ikke å vente på at de skal ringe meg. Jeg burde kanskje legge til at tidligere da jeg spilte mye pc, droppet jeg å bli med dem på diverse hytteturer osv flere ganger som førte til at de sjeldnere og sjeldnere gadd å spørre. Jeg hørte ikke fra dem på kjempelenge og når de da inviterte meg på hyttetur forige helg sa jeg jo selvfølgelig ja, men etter det har jeg kun hørt fra dem en gang. Jaja :\ Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Du ga deg jo nettopp svaret selv. Nytter ikke å vente på at de skal ringe, så da må du vise at du har interesse for å henge med de igjen. Selv om det kan være litt kleint. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jens_* Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Jeg følte jeg "viste" at jeg hadde innteresse da jeg ble med på hyttetur, i tillegg har jeg ringt dem et par ganger etter den tid. Så det er dumt av meg å da vente på at de skal ringe meg igjen? Skal jeg bare fortsette å ringe, selv om de ikke alltid kan? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Bare å ringe i vei. Du merker vel selv hvis de synes du er masete. Spørr om de blir med å ta en øl i Karl Johan og se på damer ellerno. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Jens_* Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Ja, det virker jo som de setter pris på at jeg ringer. Jeg får vel bare droppe de pessimistiske tankene om at de bare later som da. Å spørre om de blir med å se på damer er vel ikke så poplulært da de fleste allerede er i forhold og er endel av vennekretsen Jeg blir jo litt mistenkelig når ei vennine sier at jeg er en av de guttene hun liker best å være med, når vi ikke har vært så veldig mye sammen før, i tillegg til at hun har prøvd å dra i gang fester ol så har jeg vært en av de som "holder igjen" og ikke gidder å bli med, dvs jeg har alltid sagt jeg ikke har penger eller ikke orker og at jeg er sliten osv men hun skjønte vel tegninga. Når hun da sa at hun likte å være med meg var det første som slo meg at det bare var 100% bullshit, DERFOR har jeg vært litt i tvil Jeg er ikke så veldig god til å forklare, derfor er det kanskje endel ting dere oppfatter feil men jaja, jeg prøver så godt jeg kan Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du får forelså noen halvlitere da. De to jeg henger mest med på univ. har damer, og vi sitter å ser på damer hele tiden hehe. Skader ikke, og damene gjør nok akkurat det samme. Bare å droppe dårlige tanker, så blir det nok bra! Hvis du synes vennina di er falsk, så får du bare droppe å henge med hu. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Drit i hva andre tenker, bare gjør det du føler for. Om du vil være sammen med folk, ring eller send en sms da vel! Drit i om det er "ofte du som ringer" osv. Det er mitt råd =D Lenke til kommentar
Gjest gjestelooo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Jeg har hatt det samme problemet de siste ukene nå, og har følt at folk ikke gadd å henge med meg mer. Når jeg tenkte litt over det har jeg egentlig ikke spurt dem om noe selv, heller! Jeg tilbringer veldig mye tid foran pc-en. Så etter å ha snust litt rundt her og tatt rådene til allmennheten kan jeg si meg enig med det mange andre sier: Ring folk, spør om dere skal finne på noe! Det hjalp fint for min del. For en time siden følte jeg at ingen som gadd å være med meg, og nå har jeg avtaler for helgen! Og en ting som har virket for meg før i tiden angående hytteturer og slikt. Det er kanskje ikke det snilleste å gjøre, men si at du skal noe annet, men mens du gjør det foreslår du allerede når du sier nei at dere kan finne på noe neste helg i stedet. Jeg liker i hvertfall å tro at folk tror meg mer da Lenke til kommentar
Gjest Guest_jens_* Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du får forelså noen halvlitere da. De to jeg henger mest med på univ. har damer, og vi sitter å ser på damer hele tiden hehe. Skader ikke, og damene gjør nok akkurat det samme. Bare å droppe dårlige tanker, så blir det nok bra! Hvis du synes vennina di er falsk, så får du bare droppe å henge med hu. Jeg vet jo ikke om hu er falsk eller ikke da, det kommer jo ann på om det hu sier er sant eller ikke. Kan jo nesten ikke bare droppe henne når denne venninna er sammen med en kompis av meg heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå