Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nattjobbing og rettigheter

Dieter

Anbefalte innlegg

Jeg har en jobb hvor jeg begynner klokken elve om kvelden og jobber til 5 om morningen og noen ganger begynner jeg klokka fire om natt og jobber til elve om formiddagen.

Jeg jobber hver uke og veksler mellom disse arbeidstidene (ofte flere ganger i uken) og det sier jo seg selv at dette blir ganske hardt i lengden, spesielt når man jobber hver eneste uke slik og ofte bare har en dag fri mellom. Natt til søndag er eneste dagen med helt fri.

Det jeg lurer på er om det egentlig er lovlig å jobbe så mye natt? Og hvilke tillegg har jeg rett på? Er det noen ekstratillegg for natt til lørdag og natt til mandag (regnes det som helg)?

Har prøvd å finne info om dette på nettet om dette men ikke funnet noe nyttig. er det noen her som har noe som kan hjelpe meg til å finne ut hva jeg faktisk har rett på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Natt til lørdag er helg, men ikke natt til mandag. Helgen regnes fra Lørdag klokken 14 til søndag klokken 22 og ved nattskift så regnes den dagen der man har mest timer, altså mandag, så det er ikke helg. Du kan jobbe bare natt, er ikke noen lov som sier at du ikke kan gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...