Anders Moen Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei Bare lurte på hva ordet Frilansjournalist er på engelsk. Noen som kan hjelpe meg? Takker Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 freelance journalist Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Å ja...det var så enkelt Visste ikke helt hva journalist var, men nå vet jeg:) Takk for kjapt svar Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Sporsmaalet bor vel heller vere "Hva er frilansjournalist paa norsk"? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Det kan godt hende det er frilans journalist, jeg vet ikke For det første suger jeg i norsk, for det andre så er det skrevet av tittelen på en side jeg lager som noen andre skrev Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Det kan godt hende det er frilans journalist, jeg vet ikkeFor det første suger jeg i norsk, for det andre så er det skrevet av tittelen på en side jeg lager som noen andre skrev Poenget hans er nok heller at "frilansjournalist" er mer engelsk enn norsk. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Frilansjournalist er ikke noe godt norsk ord nei. Selv ville jeg brukt uavhengig journalist eller noe tilsvarende. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Å ja. Da skjønte jeg visst ikke helt hva du mente Men takk for kjapt svar arex1337 ;9 Lenke til kommentar
Meits Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Frilansjournalist er ikke noe godt norsk ord nei. Selv ville jeg brukt uavhengig journalist eller noe tilsvarende. Rart at ikke språkrådet har foreslått en fornorskning for journalist. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Både frilans (spesielt i denne sammenhengen), og ikke minst journalist er såpass godt innarbeidet at det ikke nytter å endre dette med det første. Cyclo: Hvis du snakket med noen som faktisk var journalister, og du sa at du jobbet uavhengig, ville de mest sannsynlig se rart på deg. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Tee-Zee: Fullstendig klar over det Jeg bare spekulerte i hva som kunne være et bra ikke-fremmedord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå