Gå til innhold

Holder en 500watt til denne maskinen?


liqhsw

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe meg et nytt skjermkort. Har tenkt meg et Nvidia 8800GTX. Jeg har disse delene nå:

 

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2

1MB, BOXED m/vifte

 

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

Floppydisk Intern

 

Creative SB X-Fi XtremeMusic

PCI, Bulk

 

MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX,

Socket-AM2,2xGbLAN,DDR2,Firew,2xPCI-Ex16

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

8MB 7200RPM

 

TwinMOS DDR2 PC4200 2048MB Dual Pack KIT

,w/two matched DDR2 PC4200 1024MB CL4

 

Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4,

PCI-Express,ViVo/HDCP,2xDVI, Full-Retail

 

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM

DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

Jeg har nå en:

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin

 

 

Og jeg klarer meg fint med den strømforsyningen jeg har nå. Men jeg skal nå oppgradere til 8800 GTX, og jeg lurer derfor på om jeg må bytte til en mer kraftigere strømforsyning?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller et 8800GT istedet, i mange tilfeller kan det matche GTX i ytelse (avhengig av oppløsning), om ikke alltid, så er det en god del billigere. Om du kjører et X1950XTX på den strømforsyningen, så skal ikke et 8800GT bli noe verre, da disse kortene er forholdsvis like i strømforbruk. (124W for X1950XTX, mens det såvidt jeg husker er rundt 110W for 8800GT, så det er faktisk mindre).

post-8710-1196290017_thumb.jpg

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Vil bare slenge med en link hvor man kan regne ut hvor mye watt systemet tar.

 

http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

 

Velg oppsettet ditt, og sleng på noen watt ekstra just incase.

 

Hvis noen har posta før, er jeg evnt sorry.

 

Jeg prøvde det du sa, og jeg fikk dette: https://www.diskusjon.no/index.php?act=post...12&t=870443

 

Jeg synes det var litt lite, og lurer derfor på om jeg har gjort litt feil. Men jeg tok allt på full load. Tok ikke med Capacitor Aging: 4. Jeg vet ikke helt hva det er, men det tok mye strøm.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var litt lite, og lurer derfor på om jeg har gjort litt feil. Men jeg tok allt på full load. Tok ikke med Capacitor Aging: 4. Jeg vet ikke helt hva det er, men det tok mye strøm.

 

Capacitor Aging vil si at kondensatorene på kortene i maskinen blir gamle og tørker ut.

Etter det jeg husker fra skolen så trekker de da å få tilført mer strøm for å lades og de slipper ladingen raskere. Det vil føre til at PSU'en må gi mer juice!

 

Jeg byttet nettopp fra 400watter NorthQ til 750watt Thermal Take. Når du ser på spesifikasjonene er det kun 12Volten som gir mer. 3,3 og 5v har samme effekt på NorthQ 4775-400, Thermal Take 750w og Mist 600 etter det jeg har sett. Så om du ikke har masse disker så ville jeg holdt meg til en normal psu til 5-600,- Det eneste som var en fordel med Thermal Take var at den har sli power kabler innebygget slik at jeg slipper alle skjøtestykkene. Ble litt mer ryddig.

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper et GF 8800GT så vil du kunne legge til 1,5 GT-kort til. ;)

 

Jeg kjørte selv to stk 8800GTS i SLI på en 520W OCZ PowerStream en periode uten noe annet enn varmeproblemer. Godt mulig at PSU-en fikk kjørt seg litt vel hardt, men du har tross alt bare ett skjermkort. Kjør på!

 

 

Jeg synes det var litt lite, og lurer derfor på om jeg har gjort litt feil. Men jeg tok allt på full load. Tok ikke med Capacitor Aging: 4. Jeg vet ikke helt hva det er, men det tok mye strøm.

 

Capacitor Aging vil si at kondensatorene på kortene i maskinen blir gamle og tørker ut.

Etter det jeg husker fra skolen så trekker de da å få tilført mer strøm for å lades og de slipper ladingen raskere. Det vil føre til at PSU'en må gi mer juice!

 

Jeg byttet nettopp fra 400watter NorthQ til 750watt Thermal Take. Når du ser på spesifikasjonene er det kun 12Volten som gir mer. 3,3 og 5v har samme effekt på NorthQ 4775-400, Thermal Take 750w og Mist 600 etter det jeg har sett. Så om du ikke har masse disker så ville jeg holdt meg til en normal psu til 5-600,- Det eneste som var en fordel med Thermal Take var at den har sli power kabler innebygget slik at jeg slipper alle skjøtestykkene. Ble litt mer ryddig.

 

Jeg tror da at jeg satser på den strømforsyningen jeg har i nå. Jeg vil i allefall prøve, og vis det ikke går, så får jeg bare kjøpe meg en ny. Vil bare takke for alle gode svar jeg fikk, det hjalp meg=).

Endret av liqhsw
Lenke til kommentar
Bedre ytelse i forhold til pris. Nesten like bra ytelse, bedre i enkelte oppløsninger...Mange penger å spare

 

Vis du tenker litt i fremtiden da, vil det ikke være en fordel å ha GTX? Fordi da kommer kanskje nye spill som krever gode skjermkort for å kjøre spillet på høy grafikk. Og GTX er jo litt bedre en GT i allefall som jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...