Coffey Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Altså, helt ny pc idag: cpu: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz psu: Apevia 550W Chameleon Alu gpu: Gainward GeForce 8800GT 512MB GDDR3 ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2 hk: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775 leser: Samsung DVD-brenner SH-S203N SATA hd: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer Har satt den sammen, og prøver nå å starte opp. Fikk først ikke kommet inn i bios, men byttet på ram brikkene, så nå funker det. Men. Prøver å boote windows xp eller ubuntu, men begge 2 får feilmeldinger. Disse: XP Ubuntu tar helt av, får flere loadebarer opp, og begynner å pipe som en ustemt brannbil. Noen som vet feilen? Endret 29. november 2007 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Ta ut og test med en og en av rambrikkene Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ta ut og test med en og en av rambrikkene Skal det i morra. Lenke til kommentar
cizz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Litt tungvint å se all hw'en i profilen når hver enkelt komponent er linker som må klippes limes.. Bare et tips. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Litt tungvint å se all hw'en i profilen når hver enkelt komponent er linker som må klippes limes.. Bare et tips. Du har helt rett, ordner det i ettermiddag Litt tungvint å se all hw'en i profilen når hver enkelt komponent er linker som må klippes limes.. Bare et tips. Du har helt rett, ordner det i kveld Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Sånn! Ordnet! Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hvordan uler den? kan du prøve å gjengi lyden? Og hvilken BIOS er det på hovedkortet? Sånne alarmlyder sier ofte noe om hva som er feil. Et alternativ kan jo være å sende alt i retur til nettbutikken og be dem kontrollere alle delene til maskina etter feil. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Hvordan uler den? kan du prøve å gjengi lyden? Og hvilken BIOS er det på hovedkortet? Sånne alarmlyder sier ofte noe om hva som er feil. Et alternativ kan jo være å sende alt i retur til nettbutikken og be dem kontrollere alle delene til maskina etter feil. Jeg kan godt ta opp lyden. Gi meg til i morra da. Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vil anbefalle deg å oppgradere BIOS. Min nye pc var helt ubrukelig (klikka, låste seg, reboota) helt til jeg fikk lagt inn de nyeste BIOS driverene. Nå er den helt dønn stabil (over 3 måneder oppetid så langt). Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Vil anbefalle deg å oppgradere BIOS. Min nye pc var helt ubrukelig (klikka, låste seg, reboota) helt til jeg fikk lagt inn de nyeste BIOS driverene. Nå er den helt dønn stabil (over 3 måneder oppetid så langt). Altså, at jeg installerer driverene til BIOS før jeg installerer noe OS? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå