Gå til innhold

Skal til Polen, hamstre ps3 spill?

Aleks

Anbefalte innlegg

Hey!

Nå har det seg slik at jeg skal til polen på klassetur, har hørt at det er veldig billig i Polen, noen som har noen erfaringer ved kjøp av spill der?

Grunnen til at jeg posta den her er at jeg lurer på om det blir noe kluss med at spillet er på polsk eller noe pal greier eller at det blir noe tull med online spillinga?

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg var i Polen var ikke spillene særlig mye billigere. De er billigere her i Nederland, men du sparer ikke mer enn en 50 lapp. Maten var derimot god i Polen så lenge du går på restaurant, og på supermarkedet har de utrolig mye større utvalg enn hva som er i Norge. Spesiellt rundt de større byene. Gatekljøkken derimot er ekstrmet ekkelt. Kjøp deg noe Vodka og ta turen på disko der, det er meget morsomt selv om 80% av folka ikke snakker engelsk. Absinyh kan du jo kjøpe, selv om det er ektremt oppskrytt.

Lenke til kommentar
Gatekljøkken derimot er ekstrmet ekkelt.

Hahaha.. Apropos; - da vi skulle stoppe bussen for å spise wienerschnitzel for 120'ende gang i løpet av turen, ble et par kompiser og jeg dritt lei, så vi gikk for å finne et gatekjøkken ..

Gikk rundt i den lille drittbyen vi stoppa i og fant absolutt ingenting før vi til slutt så en pølsekiosk (?). Stoppa der og kjøpte en pølse i brød. Han hadde ikke ketchup, så jeg tok bare sennep på og var endelig klar for å spise noe annet en wienerschnitzel.. Men da jeg tok en bit av pølsa så merka jeg at "pølsa" hadde gelé-konsistens og innholdet i pølsa bare rant ut av den .. det er det kvalmeste noengang!! Seriøst, Polen er et trist sted.. Men hehe, som sagt, gled deg til klasseturen, mye kul fyll i vente.

Lenke til kommentar

Haha. Tror du fikk deg en bit av de elsker her i Nederland, nemlig krokett. Kan kanskje muligens se ut som en pølse med kavring strø på, med flytendes kjøtt inni. Folkene her elsker det, men jeg synes det er uhorvelig ekkelt.

Polsk gatekjøkken maten jeg spiste var en hamburger, med noe rødt rundt som mest minnet om den frityr tingen som er rundt kentucky fried chicken burgere bare det var rødt istteden for gulbrunlig. Et bit av den og etterpå nektet jeg å sette tennene i den tingen igjen. Den kom også i noe som minnet om en heidevegg istedenfor hamburgerbrød. Den var rett og slett det ekleste mine tenner har tygget over, og jeg fikk virkelig vemmelser i mange dager bare ved å tenke på den burgeren og hvilke uhemskheter den kan ha vært laget av. Sannsynligvis diverse veiavfall fra motorveien ved siden av kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Uff Polen.. Forbered deg på å sulte i hjel .. Det eneste du får i Polen er sprit og røyk.. Maten der nede er noe av det vondeste jeg har opplevd i hele mitt liv .. men haha .. Husker godt klasseturen dit for mange år siden .. ble mye fyll haha!

Fælt?

Polen er rett så flinke på kjøtt, grill og helt vanlige typiske retter?

Har spist villsvin i Krakow, fileer i Zakopane og kontinentale retter flere steder. Helt knallmat, så ikke vær redd for det. Bare vær litt kritisk til hvor du spiser.

Ellers er det som sagt ikke mye å spare på spilla.

Spriten derimot, er rimelig billig. Samme med lokal pils.

Ta deg en orginal "strong" Absinth med sukker, sugerør, fyr og flamme, så røsker det nok i Sloggien.

Lenke til kommentar
blir ikke spill dubbet vis du kjøper i polen og da?? blir det vertfall i tyskland.....hater det ass....gjorde det en gang til ps one spill liksom....aldri mer

Dette er ikke et problem med PS3-spill så vidt jeg vet. Det er så mye plass på en blu-ray at det gjerne er mange språk på spillet.

Lenke til kommentar

Spill/konsoller og pc er dyrt i polen, teknologien er også litt treigere enn her i Norge. Men mat kan dere ikke si noe stygt om, det er billig og klart MYE mer utvalg en norge. Klart det fins sikkert noen boder som selger dårlig mat, men det er jo det sikkert her også. Kommer man tilbake fra polen så er det den gode maten man savner :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...