viste19 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Hei =) Bygger PC-en min. Kobla i sånn: Fan speed, Temp. Vu. Tester å slå på pc en.. alt virker som det skal utenom VU termometeret ? Jeg vet at ledningen ikke er koblet til. Ledningen heter 1394. Merkelig ? Tall ? Står ingenting i hovedkort håndboka om dette. Står om alle andre koblinger som har med Power SW , CUSB1 og alt dette. 1394 ledningen har en hel kobling. 5oppe 4nede. Lurer på hvor skal 1394 Ledningen ? Takker for svar. Endret 28. november 2007 av viste19 Lenke til kommentar
staljin Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er en Firewire 1394 ledning. Staljin Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Det er en Firewire 1394 ledning. Staljin Takk for svar =) Ah takk. Noen ide om hva plug jeg skal ta den i ? ( Navn ). Har prøvd CUSB 2 ( Usb kontakt ..merka ingenting ) Prøvde der man tar startpluggene.. overalt der..PC-en ville ikke bare på da.. vet noen om navnet til plassen ? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Kanskje du må ha et firewire kort..? Har du firewire utganger i kabinettet som du skal koble til hovedkortet? Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Kanskje du må ha et firewire kort..? Har du firewire utganger i kabinettet som du skal koble til hovedkortet? Ja har nåkk det. Innebygd en eller aen plass. Kabinette skulle ha passet til kabinette. hmm.. det var en skamkort ledning med 3 pigger ( stikkkontakt ) ? Hadde aldri rukket til hovedkortet. En ledning uten stikkkontakt. Litt teip over ren strøm kontakt greie. ( Er også en stor lysende vifter foran kabinette så har det noe me den å gjøre ? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Skjønner ikke helt hva du mener. Men om hovedkortet ditt ikke støtter firewire som det er, så må du ha et firewire kort du setter i pci-sloten. Så kobler du ledningen i det. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener. Men om hovedkortet ditt ikke støtter firewire som det er, så må du ha et firewire kort du setter i pci-sloten. Så kobler du ledningen i det. Er sikker på jer har "innebygd" Firewire kort. Kan du egentli si meg hva det er Får vel lese på hovedkortets hjemmesider Ta en titt på hovedkortet mitt: http://msicomputer.com/product/p_spec.asp?...V3&class=mb Endret 28. november 2007 av viste19 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Det er en overføringsstandard, mye brukt av Apple, hvertfall tidligere. Hastighetsmessig ligger det vel nærmere USB2.0 enn 1.0, om ikke raskere. Andre har mer peiling enn meg på dette... Lenke til kommentar
Delish Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Firewire (IEEE 1394a) har 400MBit/s sustained overføringshastighet. USB 2.0 har 480MBit/s peak overføringshastighet. Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) hei kan ikke se at du har det på hk ditt, så da må du kjøpe deg et eksternt firewirekort Endret 28. november 2007 av optimizer Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hovedkortet ditt har ikke firewire. Ser du bak på dette kortet, så ser du firewire (1394) porten. Firewire finner du vanligvis på audio/video produkter, slik som videokamera og prof. lydkort til pc. Les mer om firewire her: http://en.wikipedia.org/wiki/FireWire Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 raskt søk på google gav meg dette : FireWire kort og enkelt på wikipedia. søk på google med samme, og du kan se noen bilder. Forresten, etter hva jeg så på hk så observerte jeg ingenitng som har verken med 1394 eller firewire i seg. Hvis du vil lete selv, så ser firewire kontakten ut som usb kontakten på innsiden. (på hovedkortet altså) på utsiden er de ulike. men temperatur målere og slikt som følger med kabinettet kan du ikke vente skal funke ett i ett med kabinettet. og hvis det er slik som du sier at en temperatur sensor skal kobles til ved hjelp av en firewire kontakt så høres det veldig merkelig ut. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 raskt søk på google gav meg dette :FireWire kort og enkelt på wikipedia. søk på google med samme, og du kan se noen bilder. Forresten, etter hva jeg så på hk så observerte jeg ingenitng som har verken med 1394 eller firewire i seg. Hvis du vil lete selv, så ser firewire kontakten ut som usb kontakten på innsiden. (på hovedkortet altså) på utsiden er de ulike. men temperatur målere og slikt som følger med kabinettet kan du ikke vente skal funke ett i ett med kabinettet. og hvis det er slik som du sier at en temperatur sensor skal kobles til ved hjelp av en firewire kontakt så høres det veldig merkelig ut. Takk for svar =) Vell. har jo noen front kontakter framme på kabinette. Lik firewire ledning som du viste bak. Noen USB hull. Lyd etc.. Den firewire ledningen foran..er det den samme ledningen som går inn i pc en da ? ikke vanskeligere ? Viss til. Hvorfor har det noe med Uv måleren og gjør ? Hva er egentli firewire ? Overføringsledning ? Ble litt mange spørsmål Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Du trenger et internt firewire kort som du setter i PCI slotten på PC-en din. Så setter du den firewire ledningen som går ifra portene foran inn i firewire kortet inne i PC-en din. Enkelt og greit. UV måleren er noe annet.. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Du trenger et internt firewire kort som du setter i PCI slotten på PC-en din. Så setter du den firewire ledningen som går ifra portene foran inn i firewire kortet inne i PC-en din. Enkelt og greit. UV måleren er noe annet.. Den 1394 ledningen i ett kort ? Høres merkelig ut. Den skal jo festes i sånne pigger ...slik som power sw å alt deder. Har en stor vifte foran som ikke er på..tror det er firewire ledningen hvis det hører mer sansynlig ut ? Men altså: Er firewire kortet et kort med sånns pigger som stikker utover..? Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 forresten...ett bilde: jeg mener ikke sånn firewire tilkobling..der er pigger...dere vet hva jeg mener med pigger.......power sw...+ - etc....... ( ""Tennplugger"") Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) edit: never mind Endret 3. desember 2007 av Phinex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå