aVertigo Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei Den eldre maskinen min begynner å bli utdatert, men tenkte jeg skulle oppgradere den litt med nytt skjermkort. Det er en Dell XPS gen 3. Maskinen har følgende specs: Prossesor: Intel Pentium 4, 3.2 Ghz HT RAM: 2048MB Hovedkort: Intel 925X Strømforsyning: 460 Watt Hva burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 noen som kan svare han? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Vel, hva slags HK har du da? pci express port? agp? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Alt er avhengig av hvor kresen du er og om du vil kjøpe helt ny pc i næmeste fremtid. 8800GT er et ganske populært kort for tiden, billig og bra Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei Den eldre maskinen min begynner å bli utdatert, men tenkte jeg skulle oppgradere den litt med nytt skjermkort. Det er en Dell XPS gen 3. Maskinen har følgende specs: Prossesor: Intel Pentium 4, 3.2 Ghz HT RAM: 2048MB Hovedkort: Intel 925X Strømforsyning: 460 Watt Hva burde jeg kjøpe? Du kan jo lese litt her(link). Kanskje du finner noe nyttig info der. Ellers lønner det seg nok å oppgradere til 8800GT, siden det gir grafikkytelse ut av en annen verden i forhold til det du sikkert har nå. CPU vil nok bli en flaskehals dog. noen som kan svare han? Står chipset i førsteposten. Bare å google i to minutter. 925X bruker PCI-E. Lenke til kommentar
aVertigo Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for svar Hjelper det om jeg overklokker CPU til f.eks 3.6 Ghz ? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for svar Hjelper det om jeg overklokker CPU til f.eks 3.6 Ghz ? Det vil hjelpe en del ja Men hovedpoenget er få en kraftigere CPU med flere kjerner. Det er dette som virkelig gjør susen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Takk for svar Hjelper det om jeg overklokker CPU til f.eks 3.6 Ghz ? Det vil hjelpe en del ja Men hovedpoenget er få en kraftigere CPU med flere kjerner. Det er dette som virkelig gjør susen Hovedkortet han har støtter ikke C2D prosessorene, ei heller firekjerner... Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Takk for svar Hjelper det om jeg overklokker CPU til f.eks 3.6 Ghz ? Det vil hjelpe en del ja Men hovedpoenget er få en kraftigere CPU med flere kjerner. Det er dette som virkelig gjør susen Hovedkortet han har støtter ikke C2D prosessorene, ei heller firekjerner... Er klar over det... Mente bare at man må ha en flerkjerners prosessor for å få utnyttet det fulle potensiale i et 8800GT kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå