Gå til innhold

BK: Et bilde av Heidi

Wipeout

Anbefalte innlegg

Nok et billde til slakting.

Hadde en photoshoot i Drammen på søndag, og trenger litt feedback på dette bildet.

Som vanlig så er det skutt med:

Canon EOS 20D

EF 24-105 f/4 L IS USM @ 24 mm

ISO 400

f/4

Lukkertid 0,6 håndholdt

post-6614-1196283653_thumb.jpg

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står ikke på feil side av modellen, men det hadde vel nok funka bedre om det bare ble silhuetten av Heidi.

Hadde jeg brukt blits ville jeg ikke fått frem den effekten jeg ville ha, da ville man sett "alt" og meningen er at man skal fundere litt på hvordan hun ser ut og hva hun har på seg.

Men skal komme sterkere tilbake senere med mer lys.

Takk for alle innspill så langt.

Lenke til kommentar

Siden jeg allerede ligger nede så kan Dere slakte meg litt til :!:

Av en eller annen grunn så liker jeg å bli slaktoffer her inne, hmmm må være min masochistiske side..

Vel vel.

Et bilde til fra samme dag..

Fortsatt det samme utstyret

24 mm

ISO 400

Lukker 1/10

Blender f/4

post-6614-1196292939_thumb.jpg

edit: Har til og med problemer med å stave riktig....

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Ser at du har håndholdt dette og (uskarpt hode og ansikt), bilens venstre speil (høyre i bildet) syns jeg ødela litt ved å komme ut fra leggen, til slutt ble det en veldig kraftig skygge på magen hennes (sannsynligvis kommer det fra benet hennes).

Sånn ellers, kunne jeg gjerne sett dette bildet i et bilblad for eksempel. Fint utsnitt :)

Lenke til kommentar

Jeg klarer bare ikke å like bilder der det virker som om modellen egentlig forsøker å skjule ansikt og øyne. Jeg faller heller ikke helt for den gatebil-babebildegenren, men i dette tilfellet så er det jo mer en mørk og dunkel variant. Det skal du ha plusspoeng for, men jeg ønsker uansett å se ansikt i et slik bilde. I mer abstrakte bilder så fungerer det, men bildet er ikke abstrakt i det hele tatt. Nesten godkjent, men både detaljer og stil går meg hus forbi, så det er nok utenfor min personlige smak.

Lenke til kommentar

Bilde #1: Kunne vært kult, men funka ikke.

Bilde #2: Bedre... close, but no cigar. Synes at lecablokkene i veggen og døra stakk av med oppmerksomheten..., samt alt for lys stripe der skiltet skulle vært.

Bilde #3: Definitivt det beste! Modellen kunne gjerne flyttet høyrefoten litt frem og til høyre, samt at uttrykket hennes ikke var "helt der". Synd at skyggen fra skulderen hennes dukka opp på haka. Ellers; fin bil, flott jente.

Angående mer lys..., hvis du ser på flickr-profilen min (signatur), ser du jeg har noen bilder av ei veninne i et P-Hus i Haugesund. Disse er tatt med 110w studiokit fra kaffebrus. 230V fikk jeg fra en 12-230V inverter. Bil + inverter + studioblitser = mobilt studio :)

Lenke til kommentar
Jeg likte nok dette bildet bedre, ja. At det er litt utenfor min smak får stå sin prøve. Jeg synes forøvrig at du burde gjort skiltet sort.
Beste bildet til nå ja...

Første var altfor mørkt, andre var altfor uskarpt. Enig i at skiltet burde vært sort, og når du først var i gang med å fjerne det, kunne du likegjerne tatt med teksten "DRAMMENAUTOSALG.NO" fra skiltholderen. Den skjemmer, synes jeg. Personlig ville jeg byttet hele skiltholderen med en nøytral variant (uten tekst), ikke for bildet sin skyld, men for bilen...

Lenke til kommentar
Siden jeg allerede ligger nede så kan Dere slakte meg litt til :!:

Av en eller annen grunn så liker jeg å bli slaktoffer her inne, hmmm må være min masochistiske side..

Vel vel.

Et bilde til fra samme dag..

Fortsatt det samme utstyret

24 mm

ISO 400

Lukker 1/10

Blender f/4

post-6614-1196292939_thumb.jpg

edit: Har til og med problemer med å stave riktig....

Er det bilde av dama eller bilen? Skjønner ikke poenget i slike bilder... ikke var det noe fint heller

Lenke til kommentar
Er det bilde av dama eller bilen? Skjønner ikke poenget i slike bilder... ikke var det noe fint heller

Tror det er et bilde av dama OG bilen faktisk. Det er nemlig både en bil og en dame på bildet. Poenget med slike bilder er nok å ha en fin bil med ei fin dame på et og samme bilde. Om det er fint eller ikke er en annen sak. Dette eksemplaret var ikke helt heldig, men øvelse gjør mester.

Lenke til kommentar

quote]

Som kiskogl sier, det er faktisk bilder av begge siden det både er bil og dame der.

Blir ikke lei meg om du eller noen andre ikke liker denslags bilder, da smaken ogte er forskjellig.

Vedkommende som eier bilen synes nå slike bilder er fint, men denne diskusjonen går mer på det fototekniske for min del.

Jeg vet det er mer som skal til for å få bedre bilder, og da er det fint med kreative innspill fra Dere her inne. Dessuten så er det moro å se hva man kan få til uten altfor mye utstyr.

Lenke til kommentar

Faktisk så har jeg likt alle bildene til nå, i motsetning til alle andre :p. I det første så savner jeg som sagt lys, i det andre så savner jeg skarphet, og eit litt mer nøytralt skilt, og i det tredje saver jeg ingenting utenom eit meir nøytralt skilt. Synest dette var veldi gode bilder til bare å være Europris lampe og null blitz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...