Gå til innhold

Flatskjerm ca. 5000 til vanlig tv og pc-spill. minimum 26"

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på TV, og tenkte at denne kunne brukes som PCskjerm også. PC-en bruker jeg mest til spilling men også surfing osv. Selvsagt ser jeg på filmer, men jeg er ikke spes kresen på det feltet. Er usikker på størrelse, Jeg sitter mellom 1,5 og 5m fra tven. Blir det tullete med 36"? Generelt så billig som mulig, men helst ikke så mye over 5000, med mindre det er et vesentlig sprang i hva jeg får for pengene. Vet lite om Plasma kontra LCD. Må derimot ha høy oppløsning pga. PC-bruk. Har kabelTV via boretslaget, men vet ikke stort mer enn det (har en infokanal fra get...). Har PS2 som eneste DVDspiller. Hva slags TV burde jeg satse på? Bryr meg lite om merke. Anbefalinger? Det er bare tull med projektor? Hvor burde jeg kjøpe?

Det ble mange spørsmål:s

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Tatung 32" MCHK som jeg sitter 1,5m fra skjermen. Jeg slet med at jeg ble veldig sliten i øynene de første ukene etter at jeg fikk den. Dette var enkelt bare å dimme bakbelysning, kontrast og lysstyrke så var det helt genialt å sitte så nært. Jeg synes også at det gir en liten kinofølelse når jeg ser DVD og HD-DVD gjennom X-box 360 min :) Jeg anbefaler deg den nye MCAK som er en oppdatert utgave av den jeg har ettersom den jeg har er tatt ut av produksjon.

Jeg bruker TVen som PC-skjerm også. Helt grei å spille spill på :) Særlig ettersom den har faktisk litt høyere oppløsning en skjermen på laptoppen mion som den er koblet til. Jeg spiller Counter Strike: source og Battlefield 2. Jeg merker ingen etterslep i spill så den 8ms oppdateringsfrekvensen er det nok ingen ting i veien med.

Det var et helsikkes styr å finne frem til de belysning og fargeiunnstillinger som passet meg. Men jeg fikk det til til slutt! Som det står i testen på forbruker.no så må du regne med litt tweaking.

Test: Forbruker.no MCAK

Jeg vil anbefale deg å bruke Prisguiden for å finne hvor du får kjøpt TVen billigst.

I denne tråden kan du lese om MCHK. det er en relativt lang tråd med mye informasjon. MCAK kommer inn i bildet mot slutten av tråden etter som den er nokså nylig sluppet for salg: Tatung 32" 5000,-

Endret av kehax
Lenke til kommentar

Sitter selv alt fra 2.5-3m fra en 37", og det fungerer finfint. Ville anbefalt deg å legge til 2000kr også skaffe deg en TV som f.eks LG 37LC42. Mye bedre bildekvalitet, kontrastforhold og tilkoblingsmuligheter med bl.a 2xHDMI. Den har også fått bra med anbefalinger fra andre både her og AVforum. Jeg skulle selv gå for en Tatung MCAK, men jeg ombestemte meg da jeg så hvor mye bedre TV jeg kunne få for "kun" 2000kr mer, og jeg angrer ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...